ဧၿပီလ ၂၃ ရက္ေန႔မွာ ျပန္လည္က်င္းပဖို႔ ရွိတဲ့ လြတ္ေတာ္အစည္းေ၀းေတြကို NLD ပါတီက ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ တက္ေရာက္ဖို႔ မေသခ်ာဘူးလို႔ NLD ပါတီက ေျပာပါတယ္။ ဒါကလည္း ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ ေတြ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုစဥ္တြင္း  ရြတ္ဆိုရတဲ့  ၂၀၀၈ ဖြ႔ဲစည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္ ဆိုတဲ့စကားလံုးအစား  ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံကို ေလးစား လိုက္နာမယ္ ဆုိတဲ့ စကားလံုးျပင္ႏိုင္ဖို႔ NLD အမ်ိဴးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ႀကိဳးစားေနတာေႀကာင့္ ျဖစ္တယ္ လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က တတိယအႀကိမ္ ပံုမွန္ အစည္းေ၀းထဲ မၿပီးျပတ္တဲ့ ကိစၥေတြကို ဆက္ေဆြးေႏြးဖို႔ အတြက္ ဧၿပီလ ၂၃ ရက္ တနလၤာေန႔ မွာ ျပန္က်င္းပမယ့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္အစည္းေ၀းကို အ၀င္ NLD ပါတီ ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ အပါအ၀င္ အဖြဲ႔၀င္ ကိုယ္စားလွယ္သစ္ ေတြ တက္ဖို႔ွ စီစဥ္ထားႀကတာပါ။
ဒါေပမယ့္ ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္သစ္ေတြ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုတဲ့အခါ ရြတ္ဆိုတဲ့အခါ  ဖဲြစည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္ဆုိတဲ့ စကားလံုးအစား  NLD ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြ ဟာ ေလးစား လိုက္နာရမယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျပင္ဆင္ရြတ္ဆိုႏိုင္ဖို႔ NLD ပါတီက ညိႈႏိႈင္းတာေတြ လုပ္ေနတယ္ လို႔ NLD ပါတီရဲ့ အတြင္းေရးမွဴး အဖြဲ႔၀င္ ဦးဥာဏ္၀င္းက ေျပာပါတယ္။
"က်မ္းက်ိန္တဲ့ဟာ ဇယား ေလး လို႔ သူတို႔ ေျပာတယ္ေလ။ အဲဒီ ဇယား ေလး ထဲမွာ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒ ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ က ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တယ္ ဆိုတဲ့ ဟာကို က်ေနာ္တို႔ အရင္ ကတည္း က လက္မခံဘူးေလ။ က်ေနာ္တို႔ မူအရ။ က်ေနာ္ တို႔ က ေလးစား လိုက္နာမယ္။ အဲဒီ ဟာကို ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ အန္ကယ္တို႔ ၾကိဳးစားေနတယ္။ ျပင္ဆင္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔ တက္မယ္။ အခု အေျခအေန အရ ေျပာရရင္ေတာ့ ၂၃ ရက္ေန႔ မွီဖို႔ေတာ့ နည္းနည္း ခဲယဥ္းတာေပ့ါေလ။ ဒါ က်ေနာ္တို႔ အတိအက် မေျပာႏိုင္ဘူး။"
ဟုတ္ကဲ့ ဦးဥာဏ္၀င္းတို႔ အခု ေလးစား လိုက္နာရမယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျပင္ႏိုင္ဖို႔ ဘယ္ကိုမ်ား တင္ျပ ေဆြးေႏြး ေနတာပါလဲရွင့္။
"အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အၾကံျပဳခ်က္ေတြ ေပးပို႔ထားတာ ရွိပါတယ္။"
တကယ္လုိ႔ ဧၿပီ ၂၃ အမွီ မျပင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ေကာရွင့္။
"က်ေနာ္တို႔ က်မ္း မက်ိန္ဘူးေပ့ါ။ အန္အယ္လ္ဒီ က မတက္ဘူး။ က်မ္းက်ိန္မွ တက္မွာ။ က်မ္းမက်ိန္ရင္ တက္လို႔ မရဘူး။ က်မ္းမက်ိန္ရင္ ဧည့္သည္ ျဖစ္ေနမွာေပ့ါ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီ ဟာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပလည္ သြားလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ အၾကံျပဳခ်က္ထဲ က တခုခုနဲ႔ ေျပလည္သြား လိမ့္မယ္ လို႔ က်ေနာ္တို႔ ယံုၾကည္ထားတယ္။"
မေန႔ ဧၿပီ ၁၁ ရက္ေန႔မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္နဲ႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ တို႔ ေနျပည္ေတာ္ မွာ ေတြ႔ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးတဲ့ အထဲ  ဒီကိစၥအဓိက ျဖစ္မလားရွင့္။
"ဒီကိစၥလည္း ေဆြးေႏြးတဲ့ အထဲမွာ ပါတယ္ လို႔ သိရပါတယ္။ က်န္တာေတာ့ ေဆြးေႏြးတာေတြ subject ေတြ အမ်ားၾကီး၊ က်ေနာ္ေတာ့ မသိဘူး။"
ဒါကေတာ့ NLD ပါတီက  အတြင္းေရးမွဴး အဖြဲ႔၀င္ ဦးဥာဏ္၀င္းကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့တာပါ။ အခု NLD ပါတီက က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုစဥ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ပါ့မယ္ဆိုတဲ့အစား ေလးစား လိုက္နာပါမယ္လို႔ျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာနဲ႔  ပတ္သက္လို႔ ျပည္သူလြတ္ေတာ္ ဥပေဒေကာ္မရွင္ ထဲက အဖဲ႔ြ၀င္တဦး ျဖစ္တဲ့  ဦးသန္းေမာင္ရဲ့ အျမင္ကေတာ့
"က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုတဲ့ အခါမွာ သံုးတဲ့ စကားလံုးက ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တယ္ လို႔ဘဲ ေျပာေျပာ ေလးစား လို္က္နာတယ္ လို႔ဘဲ ေျပာေျပာ က်ေနာ္ကေတာ့ အတူတူဘဲ သက္ေရာက္မႈ လည္း ရွိတယ္။ ဘာလို႔လည္း ဆိုေတာ့ ေလးစား လုိက္နာတယ္ ဆိုေတာ့ ေလးစားတယ္ ဆိုေတာ့ Pay respect ေပါ့။ လိုက္နာတယ္ ဆိုေတာ့ to comply ေပါ့ဗ်ာ။ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တယ္ ဆိုတာေတာ့ safeguard ေပ့ါဗ်ာ။ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ တာလည္း အေျခခံ ဥပေဒ အရ ျဖစ္လာတဲ့၊ ေရြးေကာက္ပြဲ အရျဖစ္လာတဲ့ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ ဟာ  အေျခခံ ဥေပဒအရ လုပ္ရမယ္ ကိုင္ရမယ့္ ဟာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေျခခံ ဥေပဒ အရ ျပင္ဆင္ခြင့္ကိုလည္း အေျခခံ ဥပေဒထဲမွာ သြားေတြ႔တယ္။ ဒီဟာေတြက က်ေနာ္ ထင္တာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္လာတဲ့ အခါမွ လိုအပ္တဲ့ ဟာေတြ ကို ဆက္လက္ က်င့္သံုးသင့္တယ္ ထင္တယ္။ ဒီ အဝင္မွာ အဲဒီ ကိစၥေတြ ကို၊ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းေတြ ကို သိပ္ၿပီးေတာ့ တြယ္ကပ္ေနၿပီးေတာ့ ၾကိဳးစားေနမယ္ ဆိုလို ရွိရင္ အစ မေကာင္းဘူး ျဖစ္သြားမွာ ကို က်ေနာ္ က စိုးရိမ္တယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ တို႔က ဒီလႊတ္ေတာ္ ထဲ ကို ဒီ အင္အားစု ေတြကို ျမန္ျမန္ ေရာက္ေစခ်င္တယ္။"
ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ပါမယ္လို႔ ဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္တာေတြ လုပ္ဖို႔ အခက္အခဲရွိႏိုင္ပါသလား ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုႀကည္က ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တာဟာ ဖြဲစည္းပံုထဲက  လူထုအတြက္ အက်ိဴးမရွိတဲ့ ဥပေဒေတြကိုိ  ျပင္ႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာထားတာေတြ ရွိေတာ့
"လံုးဝ မထင္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ လံုးဝ မထင္ပါဘူး။ အခုကို က အေျခခံ ဥပေဒထဲ က တခ်ိဳ႔ အပိုဒ္ ေတြကို ျပင္ဆင္ဖို႔ က လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ ကေကာ၊ ပါတီ မေရြး၊ လူမ်ိဳး မေရြး ၾကိဳးစားေနၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါလည္း ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တာ တမ်ိဳးပါဘဲ။ အေျခခံ ဥပေဒေတြ ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းလာေအာင္ ျပည္သူေတြ အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ အက်ိဳးရွိ လာေအာင္ ျပင္ဆင္တာ ဟာလည္း အေျခခံ ဥပေဒ ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တာပါဘဲ။ တနည္းအားျဖင့္ အေျခခံ ဥပေဒကို ေလးစား လိုက္နာတာဘဲ လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။"
ျပည္သူလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေကာ္မရွင္ထဲက အဖဲ႔ြ၀င္တဦး ျဖစ္တဲ့  ဦးသန္းေမာင္ ရဲ့သံုးသပ္ခ်က္ပါရွင္။  NLD ပါတီဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႀကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ၄၃ ေနရာထိ အမ်ားဆံုးအႏိုင္ရခဲ့တဲ့ပါတီတခု ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအျဖစ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္အပါအ၀င္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ၃၇ ဦး လႊတ္ေတာ္တက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။