[moemakadaily@moemaka.biz] 22nd April 2012 - MoeMaKa Daily

ကြၽႏ္ုပ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ (သို႔) ျမန္မာ့တရားစီရင္ေရးေကာက္ေၾကာင္း
သန္းစုိးလႈိင္
ဧၿပီ ၂၂၊ ၂၀၁၂




  • • ဘာသာျပန္ဆိုသူ - စိန္၀င္းစိန္
  • • ထုတ္ေ၀သည့္ခုႏွစ္ - ပထမအႀကိမ္၊ ဇြန္လ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္
  • • ထုတ္ေ၀သည့္တိုက္ - ေလာကသစ္စာေပ
  • • တန္ဖိုး - ၃၀၀၀ က်ပ္
  • • စာမ်က္ႏွာ - ၃၅၄ မ်က္ႏွာ

........ ...... .....

၁၉၅၀ ခုႏွစ္ေက်ာ္ကာလက သမၼတျဖစ္သူ ဦးဘဦးက ၎၏ကိုယ္ေရးအထၳဳပၸတၱိစာအုပ္ကို ထုိစဥ္ကတည္းက အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရး သားခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့သည့္တႏွစ္ေက်ာ္ကမွ ယင္းစာအုပ္ကို ကြၽႏ္ုပ္၏ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုသည့္အမည္ျဖင့္ ျမန္မာဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုထုတ္ေ၀လိုက္ ျခင္းျဖစ္သည္။

ဦးဘဦးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမဆံုး ေရြးေကာက္ခံသမၼတျဖစ္သည္။ ဦးဘဦး၏အေၾကာင္းကိုဖတ္႐ႈရင္း သူျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ကိုလိုနီေခတ္ တေလွ်ာက္ တရားစီရင္ပံုမ်ား၊ အဂၤလိပ္ဆုတ္ခြာသည့္ကာလ၊ ဂ်ပန္ေခတ္ႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ဖဆပလေခတ္ တရားစီရင္ေရး ေနာက္ခံပံုရိပ္မ်ားစြာကို သိရွိခြင့္ရသည့္စာအုပ္တအုပ္ျဖစ္သည္။

ကိုလိုနီေခတ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအေတြ႕အၾကံဳ၊ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္း၊ သမိုင္းစာအုပ္စသျဖင့္ မရွားလွေသာ္လည္း တရားစီရင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည့္စာအုပ္ကား သိပ္မေတြ႕ရေပ။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလိုနီေခတ္ သမိုင္းမ်ား၊ အထၳဳပၸတၱိစာအုပ္ အမ်ားအျပားဖတ္ရသည့္အခါ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဖတ္႐ႈရေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခုစာအုပ္ကဲ့သို႔ တရားစီရင္ေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ကိစၥရပ္မ်ား ဖတ္႐ႈရခဲသည္။

ယခုစာအုပ္တြင္ ကိုလိုနီေခတ္လယ္ႏွင့္ ေႏွာင္းပိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏တရားစီရင္ေရးစနစ္ကို ရွားရွားပါးပါး ဖတ္႐ႈခြင့္ရသည့္ စာအုပ္တအုပ္ျဖစ္ သည္။

ကိုလိုနီေခတ္ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေမာရစ္ေကာလစ္၏ ျမန္မာျပည္မွ မႈခင္းမ်ား (Trials in Burma) စာအုပ္တြင္ ဖတ္႐ႈခဲ့ရဖူးသည္။ ေမာရစ္ေကာလစ္က အေရးပိုင္ဘ၀ျဖင့္ တရားစီရင္ခဲ့ရသည့္ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ေရးျခယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းစာအုပ္မွာလည္း စိတ္ ၀င္စားစရာ စာအုပ္တအုပ္ျဖစ္သည္။

လူထုေဒၚအမာက အေစာပိုင္းတြင္ ဘာသာျပန္ထုတ္ေ၀ခဲ့သလို ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေရးဆရာ ေက်ာ္ေအာင္ကလည္း ျမန္မာျပည္မွ မႈခင္းမ်ား ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ဆို ထုတ္ေ၀ခဲ့ဖူးသည္။ အဂၤလိပ္မ်က္ႏွာျဖဴတဦးအေနျဖင့္ တရားစီရင္ရာတြင္ ဘက္မလိုက္ပဲ မွ်တေအာင္ စီရင္ခဲ့ သည့္အျဖစ္မ်ားကို ေမာရစ္ေကာလစ္၏ စာအုပ္တြင္ ဖတ္ရႈခဲ့ရသကဲ့သို႔ ယခု "ကြၽႏ္ုပ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ" ထဲတြင္ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား လက္ေအာက္တြင္လုပ္ကိုင္ရာတြင္ လူမ်ဳိးခြဲျခားမႈမ်ား၊ တရားမွ်တမႈကိုသာ ဦးစားေပးသည့္ အဂၤလိပ္တရားသူႀကီးမ်ားလည္း ရွိပံု စသည့္ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားက စာဖတ္သူစိတ္၀င္စားေစသည္။

ခရိုင္တရားသူႀကီးဘ၀တြင္ ၁၉၃၀ ခုႏွစ္ ေတာင္သူလယ္သမားအေရးေတာ္ပံုႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ရသည့္ အေတြ႕အၾကံဳသည္လည္း စိတ္၀င္စား ဖြယ္ရာ ဖတ္႐ႈရသည္။ ဖ်ာပံုခရိုင္တြင္ လက္နက္ကိုင္ ပုန္ကန္သူမ်ားအား အဂၤလိပ္အစိုးရက ေသဒဏ္ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားရာတြင္ ေဒါက္တာဘဦး အေနျဖင့္ လူသတ္မႈ၊ ဓါးျပမႈ၊ မုဒိမ္းမႈမ်ားႏွင့္မပတ္သက္ပါက ေသဒဏ္မခ်မွတ္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ပံုကို ဖတ္႐ႈရသည္။

ထိုအခန္းတြင္ ေရးသားထားသည္မွာ "အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးအခ်ဳိ႕က ပုန္ကန္မႈေပၚေပါက္ရသည္မွာ သူတို႔၏ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစသည္ဟု ယူဆၿပီး ဥပေဒကခြင့္ျပဳထားေသာ အျမင့္ဆံုးျပစ္ဒဏ္ကိုခ်မွတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအမႈတြင္ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ႏွင့္ တာ၀န္ သိစိတ္၏ ပဋိပကၡျဖစ္ပါသည္။ တရားဥပေဒရႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ တရားခံမ်ားသည္ သူပုန္မ်ား၊ သို႔ေသာ္ လူထုအျမင္တြင္ တရားခံမ်ားသည္ မ်ိဳးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ အာဇာနည္မ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။ ကြၽႏု္ပ္၏ တာ၀န္သိစိတ္က အေျခခံအားျဖင့္ ကြၽႏ္ုပ္အား လႊမ္းမိုးလွ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ေခါင္းေဆာင္ အစစ္အမွန္မ်ားႏွင့္ လူသတ္မႈ၊ မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္ခဲ့သူမ်ားမွအပ မည္သည့္တရားခံကိုမွ် ေသဒဏ္မေပးရန္ ကြၽႏ္ုပ္သံဓိ႒ာန္ခ်ထား လိုက၏" ဟုေရးသားေဖၚျပထားသည္။

ဆရာစံ ေတာင္သူလယ္သမား သူပုန္ထၿပီး လအနည္းငယ္အၾကာတြင္ သူပုန္မ်ားအား စစ္ေဆးရန္ ခံု႐ုံးဖြဲ႔သည့္အခါ ဟိုက္ကုတ္တရားသူႀကီး ေဂ်-ကန္းလစ္ဖ္ က ခံုရံုးဥကၠ႒၊ ေအ-ေဂ်-ဒါ၀တ္ႏွင့္ ဦးဘဦးက ခံုရံုးအဖြဲ႕၀င္မ်ား အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းခံု႐ုံးမွ ေတာင္သူလယ္သမား သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာစံကိုလည္း စီရင္ခ်က္ခ်ခဲ့ရသည္။

ဦးဘဦးသည္ အဂၤလိပ္ အစိုးရလက္ေအာက္တြင္ ၀တ္လံု၊ တရားသူႀကီး၊ ခ႐ိုင္တရားသူႀကီး၊ ဟိုက္ကုတ္တရားသူႀကီး စသျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ကိုလိုနီစနစ္ကို လက္ခံခဲ့သူတဦးမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓါတ္ရွိပံုကိုလည္း သူလုပ္ေဆာင္ခဲ့ သည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖင့္ ေဖၚျပေရးသားထားသည္။

အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး ဟိုက္ကုတ္တရားသူႀကီး ကန္းလစ္ဖ္က ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္တရားစီရင္ေရးအေၾကာင္းေျပာရာတြင္ "တရားစီရင္ေရးဟာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတိုင္းမွာ အဓိကေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျဖစ္ပါတယ္။ အဆံုးစြန္သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ဒီမိုကေရစီစံနစ္ကို သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္စြာလည္ပတ္ေစႏိုင္ဖို႔ တရားစီရင္ေရးက ေထာက္ကူေပးတယ္ဆိုတာေတြ႕လာရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ တရားသူႀကီး ေတြအေနနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းဘယ္လိုပဲ သေဘာထားကြဲၾကသည္ျဖစ္ေစ လူထုကို မသိေစသင့္ပါဘူး။ လူထုနဲ႔ဆက္ဆံရာမွာျဖစ္ျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းနဲ႔ ဆက္ဆံရာမွာျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ အျပင္ပန္းအားျဖင့္ စည္းစည္းလံုးလံုးျဖစ္ေနသင့္တယ္။ အသံထြက္ရင္လည္း တစ္သံတည္းပဲျဖစ္ သင့္တယ္။ အခ်င္းခ်င္း သြားပုပ္ေလလြင့္ စကားေတြေျပာၿပီး လူထုကိုဒုကၡမေပးသင့္ပါဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းကို မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ မလုပ္ သင့္ပါဘူး" ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္ဟု စာအုပ္တြင္ေဖၚျပထားသည္။

ကိုလိုနီေခတ္တြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရဖြဲ႔ထားေပးသည့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသား၀န္ႀကီးမ်ားအၾကား ႏုိင္ငံေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္အေတြ႕ အၾကံဳတို႔မွာ အျခားေသာသမိုင္းစာေပမ်ားႏွင့္ ရႈေထာင့္မတူပဲ ဖတ္ရႈရသည္မွာ စိတ္၀င္စားစရာတမ်ဳိးေကာင္းသည္။

ဒုတိယကမာၻစစ္ျဖစ္ပြားလာသည့္ေနာက္တြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရဆုတ္ခြာသည့္ေနာက္ ကသာအထိ တိမ္းေရွာင္သြားခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္အုပ္စိုးစကာလ ကသာတြင္ ေနထိုင္ရသည့္ အေတြ႕အႀကံဳ၊ ၎ေနာက္ မႏၱေလးသို႔ ျပန္ဆင္းလာၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လာသည့္ေနာက္တြင္ ေဒါက္တာ ဘေမာ္ ဂ်ပန္၀င္လာသည့္ အခါ ဂ်ပန္စစ္ေသနာပတိက ရွာေဖြေခၚယူပံု၊ ေဒါက္တာဘေမာ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိုယ္ေတြ႕ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကို ေရးျခယ္ထားသည္မွာလည္း စိတ္၀င္စားစရာပင္။

ဂဠဳန္ဦးေစာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဖၚျပထားရာတြင္ " ဦးပုေနရာသို႔ နန္းရင္း၀န္အျဖစ္ အစား၀င္ေရာက္လာေသာ ဦးေစာကား အလြန္လ်င္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားတေယာက္ျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ အမ်ဳိးသားေရးရည္မွန္းခ်က္မျပည့္၀ပါက ျမန္မာမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားသည္ သည္အတိုင္းၿငိမ္ေနလိမ့္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းကို သူသိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္ႀကီးအၿပီးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ဒိုမီနီယန္အဆင့္ေပးရန္ ေတာင္း ဆိုျခင္းျဖင့္ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ေျပာဆိုေလသည္။ သို႔ေသာ္ သခင္မ်ားအား ႏွိပ္ကြပ္ရာတြင္ သူအမွားႀကီးမွားသြားသည္။ သခင္အမ်ားစုမွာ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး သူတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္မွာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသွ် အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားႏွင့္ အဆင့္အတန္းတူ ညီေၾကာင္းျပသရန္အလို႔ငွာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ သခင္မ်ားဟုေခၚၾကသည္။ သခင္လႈပ္ရွားမႈကို မေခ်မႈန္းႏိုင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ အ ျဖစ္ သူ႔အေနအထား ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္သည္ကို ဦးေစာသေဘာေပါက္ထား၏။ သုိ႔ျဖင့္သူသည္ ငဠဳန္တပ္အမည္ရွိ ႏိုင္ငံေရး တပ္ဖြဲ႕တခုကို ထူေထာင္လိုက္သည္တြင္ ဂဠဳန္တပ္ႏွင့္ သခင္တို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ၾကေတာ့သည္" ဟု ေရးသားထားသည္။

ျခံဳ၍ေျပာရလွ်င္ ဦးဘဦး၏ ကိုယ္ေရးအထၳဳပၸတၱိသည္ ယင္းစာအုပ္ကိုကို ဖတ္႐ႈရင္း ကိုလိုနီေခတ္လယ္၊ ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း တရားဥပေဒ ၀န္ ထမ္းဘ၀အေတြ႕အၾကံဳမ်ား၊ အဂၤလိပ္ဆုတ္ခြာၿပီး ဂ်ပန္တို႔က တရားစီရင္ေရးစံနစ္ကို မည္ကဲ့သို႔ေဖၚေဆာင္ခဲ့ပံု၊ လြတ္လပ္ေရးရသည့္ေခတ္ တြင္ တရားေရးစံနစ္ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္မႈ တစိတ္တပိုင္းတို႔ကို သူ႔ဘ၀အေၾကာင္း ဖတ္႐ႈရင္း သိရွိႏိုင္သည့္ စာအုပ္ တအုပ္ျဖစ္ေပသည္။

အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးသားသည့္စာအုပ္ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ အခ်ဳိ႕ေသာအေရးအသားမ်ားမွာ ျမန္မာ၀ါက်ကဲ့သို႔ တိုတိုရွင္းရွင္း ျဖစ္ခ်င္ မွျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ရာတြင္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္အေတြ႕အၾကံဳက စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာျဖစ္သျဖင့္ အေသးအဖြဲ အားနည္းခ်က္မ်ားမွာ သတိ သိပ္မျပဳမိေလာက္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။


Ku Mojo - Cartoon

သုံးစား မရရင္ေတာ့ ....
ကာတြန္း - ကူမုိးႀကိဳး
ဧၿပီ ၂၂၊ ၂၀၁၂



Saung Yun La - Poem

ဘဝမွာ…
ေဆာင္းယြန္းလ
ဧၿပီ ၂၂၊ ၂၀၁၂



ဘဝမွာ …

အထိမ္းအမွတ္ေတြကို ခပ္မ်ားမ်ားသိမ္းမထားခ်င္သလို
အမွတ္တရေတြကိုလည္း ခပ္ပါးပါးပဲထားခ်င္တယ္….

ဘဝမွာ..
လူထူထူအရပ္ထဲ စကားပူပူေတြ နားဆူေအာင္ မေျပာခ်င္ဘူး
တကိုယ္ရည္႐ူးသြပ္မႈသံစဥ္ခပ္ပါးပါနဲ႔ပဲ နားေအးခ်င္တယ္….

ဘဝမွာ..
တစံုတရာကိ္ု ဦးညႊတ္ခ်င္တဲ့အခါတိုင္း သမိုင္းစာအုပ္ကိုျပန္လွန္ဖတ္ၿပီး
အတိတ္ေလွခါးထစ္ေတြကို တဆစ္ဆစ္အိပ္မက္မက္ခ်င္တယ္…

ဘဝမွာ..
အတိတ္ေခတ္ရဲ့ အမ်ဳိးသားတေယာက္ကို ေလးစားခ်စ္ ခ်စ္ခဲ့ရၿပီး
လက္ရွိေခတ္ရဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ကို အေလးထားခ်စ္ ခ်စ္ေနမိတယ္…

ဘဝမွာ…
မၾကာမၾကာရစ္တတ္တယ္လို႔ ေျပာတတ္သူတေယာက္အေၾကာင္းကို
တခါတရံေပါင္းမ်ားစြာ အထပ္ထပ္ျပန္ေတြးေနခ်င္မိတယ္…

ဘဝမွာ..
သတိတရလႈပ္ႏႈိးတတ္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ့အသံသီခ်င္းနဲ႔
တေယာက္ေသာသူရဲ့ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့နံနက္ခင္းေတြကို လင္းေစခ်င္တယ္…

ဘဝမွာ…
တစံုတေယာက္ကို သတိရမိတဲ့ ညေနခင္းေတြတိုင္း
သက္မဲ့ဓာတ္ပံုတခ်ဳိ႕ထဲက အလွအျပံဳးေတြထဲမွာ ကဗ်ာစပ္ခ်င္တယ္….

ဘဝမွာ
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သတိရမိတဲ့အခါတိုင္း
စိတ္ဒဏ္ရာေတြကို ေကာ္ဖီတခြက္ထဲမွာ ထည့္သိပ္္ၿပီး
အရိပ္ဆိုးေတြထဲက လက္ရွိဘဝကို တိတ္တခိုး မီးမွိတ္ခ်င္တယ္..

ဘဝမွာ…
အေလ်ာ္အစားမရွိတဲ့ နားလည္မႈစားပြဲဝိုင္းတခုမွာ ထိုင္ရင္း
အ႐ုဏ္ရဲ့ဂီတကို ညီညီမွ်မွ် စည္းခ်က္လိုက္ခ်င္တယ္…

ဘဝမွာ..
အေပးအယူမရွိတဲ့ ေဖးကူမႈစားပြဲဝိုင္းတခုမွာထိုင္ရင္း
ဆည္းဆာရဲ့ ဂီတကို ပီပီသသဆိုၿပီး ၾကည္ၾကည္ၿမၿမတီးခတ္ခ်င္တယ္…

ဘဝမွာ….
လြဲမွားစြာကြဲျပားေနတဲ့ အစြဲမ်ားစြာကို ၾကယ္သီးတပ္ၿပီး
ရင္ဘတ္ခ်င္းအတူတူထပ္ တရားေဒသနာ႐ႈမွတ္ခ်င္တယ္….

ဘဝမွာ..
အေဝးဆံုးေဝးခဲ့ရတဲ့ တိုင္းျပည္နဲ႔ အနီးဆံုးနီးခ်င္ၿပီး
မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာလက္စသပ္ခ်င္ေနမိတယ္…

ဘဝမွာ ... ဘဝမွာ ... ဘဝမွာ ... ။ ။

illustration - Vincent Van Gogh's A Pair of Shoes, 1886

citizen of burma

၂၀၁၂ မွာ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ဆု ဘယ္သူရမလဲ

http://www.citizenofburma.org/

ဧျပီ ၂၂၊ ၂၀၁၂

ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း လူမႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားအား ၎တို႔၏လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ဝမ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူပါေၾကာင္း ဂုဏ္ျပဳမည့္ တတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္ဆု (Citizen of Burma Award) အတြက္ လူပုဂၢိဳလ္ အဖြဲ႔အစည္းတို႔၏ အမည္စာရင္းမ်ားတင္သြင္းျခင္းကို မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ လက္ခံခဲ့ရာ အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္ ၃၃ ဦး အဆုိျပဳခဲ့ပါသည္။ ယင္းတို႔အနက္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ၂၀ ဦးကို ဂုဏ္ျပဳပြဲအခမ္းအနားမ်ား က်င္းပေရး ဗဟိုလုပ္ငန္းေကာ္မတီက ပဏာမ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ အမည္မ်ားကို ျမန္မာအကၡရာစဥ္အတိုင္း စီထားပါသည္။

citizen of burma

ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္အသင္း ဖေလာ္ရီဒါ ဌာနခြဲ ဖြဲ႔စည္း
http://www.citizenofburma.org
ဧျပီ ၂၂၊ ၂၀၁၂


ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္အသင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုတို႔ကို သေဘာတူႏွစ္သက္သျဖင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဖေလာ္ရီဒါျပည္နယ္အတြင္းရွိ မိတ္ေဆြမ်ားက 'ဖေလာ္ရီဒါ ဌာနခြဲ'ကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ၿပီျဖစ္သည္။

ဧၿပီလ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည့္ အဆိုပါဌာနခြဲကို ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္အသင္း၏ ဖြဲ႔စည္းပံုအတိုင္း ေကာ္မတီ ၄ ရပ္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဖေလာ္ရီဒါ ဌာနခြဲတာ၀န္ခံအျဖစ္ ကိုသန္းႏိုင္ ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကၿပီး ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔တြင္ ၀င္ေရာက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ ကိုဂ်ိမ္းလင္းထြန္း ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္။

ဌာနခြဲ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔၀င္မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဘ႑ာေရးေကာ္မတီ
ကိုသန္းႏိုင္

စာရင္းစစ္ေကာ္မတီ
ကိုတယ္ရီေမာင္၀င္း

ျပန္ၾကားေရးေကာ္မတီ
ကိုသက္လြင္

စည္းရုံးေရးေကာ္မတီ
ကိုဂ်ိမ္းလင္းထြန္း
ကိုေန၀င္းထြန္း

talk with Win Htein

"ဒီျပႆနာဟာ မၾကာခင္မွာ ေက်ာ္လႊားႏိုင္လိမ့္မယ္"
အင္တာဗ်ဴး
ဧၿပီ ၂၁၊ ၂၀၁၂

Prominent leaders and stalwarts of the NLD, U Win Htein and U Win Tin

Copyright:Copyright © James Mackay / enigmaimages.net


NLD အမတ္ အၿငိမ္းစားဗိုလ္ႀကီးဦး၀င္းထိန္၏ လႊတ္ေတာ္တက္ေရး မတက္ေရး သေဘာထားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအနာဂတ္ကာကြယ္ေရး မဟာဗ်ဴဟာအျမင္


ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂ ဧၿပီ (၁) ရက္ေန႔က ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြမွာအႏိုင္ရရိွခဲ့တဲ့ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္မဲဆႏၵနယ္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အၿငိမ္းစားဗိုလ္ႀကီး ဦး၀င္းထိန္ရဲ႕ လႊတ္ေတာ္တက္ေရး ျပင္ ဆင္မႈ၊ အနာဂတ္ ကာကြယ္ေရးမဟာဗ်ဴဟာ အျမင္နဲ႔ က်မ္းသစၥာ စကားလံုး အသံုးအႏံႈး သေဘာထားေတြကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး၊ ဒီသီတင္းပတ္ "တပ္မႉးတပ္သား ေျပာစကား "က႑မွာ၊ ဦးေရာ္နီညိမ္း က တင္ဆက္ထားပါတယ္။

Students' Union magazine received a warning letter from censorship board


အုိးေဝမဂၢဇင္း ဆင္ဆာတင္ရန္ သတိေပးခံရ
ဓာတ္ပုံသတင္း
ဧျပီ ၂၂၊ ၂၀၁၂


ဆင္ဆာဌာနက အုိးေဝမဂၢဇင္းအား ထုတ္ေ၀ခြင့္လုိင္စင္ ေလွ်ာက္ရန္၊ စာမူမ်ားကုိ ဆင္ဆာအျဖတ္ခံျပီးမွ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရန္ သတိေပးေသာ အေၾကာင္းၾကားစာသည္ Facebook စာမ်က္ႏွာသုိ႔ ယေန႔ ေရာက္ရိွလာသည္။

အေၾကာင္းၾကားစာ - https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgyefrP12wgLSnQAjLHHwfoTiwx2PE-w1Xtipdgeu8pHsdE2ygwTy33Me_UddTOb1Efez0dZD4YrAwwVL6V7PqOv0ZovYeUEsMY4swk6rpqSNR7a4O-LjekBjRKAK3ZnYFRk_uc-jepk-E/s1600/021.jpg

Kyaw Thu - FFSS Yangon Activity,

သာဓု .. သာဓု .. သာဓုပါဗ်ာ
ေက်ာ္သူ (နာေရးကူညီမႈအသင္း - ရန္ကုန္)
ဧၿပီ ၂၁၊ ၂၀၁၂


ယခုႏွစ္သႀကၤန္တြင္ ကုသုိလ္၊ ေဗလုဝ၊ ေမတၱာစသည့္ သႀကၤန္မင္းသားမ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးတို႔တြင္ "သာဓုပါဗ်ာ" သံခ်ပ္အဖြဲ႔ဖြဲ႔စည္း၍ လုိက္လံေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ခဲ့ရာ အလွဴေငြမ်ားရရွိခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ႏွစ္သစ္ကူးအခ်ိန္ကာလတြင္ လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔ မ်ားသို႔ မိမိတို႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရးမွရရွိေသာအလွဴေငြမ်ားထဲမွ အခ်ိဳးက် တစ္ဆင့္လွဴဒါန္းမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။






၂၁.၄.၂၀၁၂ ရက္ေန႔ နံနက္ (၁၀း၀၀) နာရီအခ်ိန္တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) သို႔ "သာဓု ပါဗ်ာ" သံခ်ပ္အဖြဲ႔ (ကုသုိလ္၊ ေဗလုဝ၊ ေမတၱာ၊ အ႐ိုင္း) တို႔မွ အလွဴေငြက်ပ္ (၅) သိန္းႏွင့္ ေမတၱာ + လြင္မီမီကို (မိသားစု) မွ (၁)သိန္းက်ပ္၊ ေမတၱာျမင့္ျမတ္ဟိန္းႏွင့္ (၇) ရက္သား သမီးမွ (၃) ေသာင္းက်ပ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္+မဇင္မာေအးႏွင့္ သမီးတို႔မွ (၁) ေသာင္းက်ပ္၊ ေမာင္ေဇယ်ာမင္း+မေစာျမတ္မြန္ ၉ခ) မအိမြန္တို႔၏ မဂၤလာဦးအလွဴအျဖစ္ (၅) ေသာင္းက်ပ္တို႔အား အသီးသီးလွဴဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ "သာဓုပါဗ်ာ" အဖြဲ႔သားမ်ားအား နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအား လိုက္လံ႐ွင္းလင္း ျပသခဲ့ကာ မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးခဲ့ၾကသည္။ ယင္းအလွဴဒါနပြဲသို႔ ျပည္တြင္း သတင္းမီဒီယာမ်ားမွလည္း လာေရာက္၍ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သႀကၤန္အခ်ိန္ကာလအတြင္း သံခ်ပ္တည္းဟူေသာစကားလံုးကို မၾကားမျမင္ခဲ့ရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္နီးပါးခန္႔ ရွိ ခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မဟာသႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ ျပန္လည္၍ သံခ်ပ္အဖြဲ႔မ်ားဟူ၍ ရွင္သန္လာမႈသည္ ျပည္သူ/သားမ်ားအတြက္ မ်ား စြာဝမ္းသာပီတိျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ သံခ်ပ္ဟူေသာစကားသည္ အမ်ားျပည္သူလူထုတို႔၏ ဟစ္တိုင္ဆိုလွ်င္လည္း မမွားေခ်။ ျမန္မာျပည္တြင္း႐ွိ ျပည္သူလူထုတုိ႔ ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရသည့္ အခက္အခဲ၊ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ဟစ္တိုင္သဖြယ္ တီးလံုးသံစဥ္တုိ႔ျဖင့္ ျပည္သူလူထုကိုယ္စား ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ရေသာ တင္ဆက္ျပသမႈတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုကိုယ္စား ဟစ္တုိင္သဖြယ္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ ၍ ထိုးေဖာက္ကာ သံခ်ပ္သမိုင္းကို ျပန္ လည္ကာ ရဲရဲဝ့ံဝ့ံဦးေဆာင္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ေသာအဖြဲ႔မ်ားအနက္ ယခု "သာဓုပါဗ်ာ" အဖြဲ႔အား လွဴဒါန္းမႈအစုစုႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈအစုစုတို႔အား နာ ေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ဥကၠဌ ဦးေက်ာ္သူမွ သာဓု .. သာဓု .. သာဓု ဟုေခၚဆိုလိုက္ပါေတာ့သည္။

Ashin Wiyathu - Articles

အညတရ အလွဴဒါန
အရွင္ ၀ီရသူ
ဧၿပီ ၂၁၊ ၂၀၁၂




စာေရးသူ မႏၱေလးသို႔ေရာက္ခါစ (၁၃၅၃၊ ၁၉၉၁) ခုႏွစ္က ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ရဟန္းသိကၡာေလး၀ါရ သက်သီဟ စာသင္တန္း ေျဖ ဆိုမည့္စာသင္သားတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ႔ေပသည္။



မစိုးရိမ္တုိက္သစ္၏မူ၀ါဒကား စာသင္သားမွန္သမွ်ကို "ေနရာေပးသည္၊ ပညာေပးသည္၊ အလိမၼာေပးသည္"ဟူသည့္ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာသင္သံဃာမ်ားမွာ ကို္ယ့္ဒူးကိုယ္ခြၽန္၊ ကိုယ့္၀မ္းကိုယ္ေက်ာင္းရရွာေပသည္။ စာေမးပဲြေ၀းခ်ိန္၊ က်န္းမာေရး ေကာင္းေနခ်ိန္မ်ားတြင္ ကိုယ့္ဆြမ္းကိုယ္ခံစားျခင္းသည္ က်န္းမာေရး၊ ၀မ္းစာေရး၊ ကုသိုလ္ေရး၊ ပညာေရး အေရးအားလံုးႏွင္႔ ညီညြတ္ေသာ္ လည္း က်န္းမာေရးမေကာင္းခဲ႔လွ်င္ကား အေရးအားလံုးဆံုး႐ႈံးးရေလသည္။ အထူးသျဖင္႔ စာေမးပဲြတြင္းကာလမ်ား၌ ၀မ္းေရးအခက္ခဲဆံုး ျဖစ္ေလ၏။

အစိုးရေထာက္ပံ့ေငြ (ၿမိဳ႕လူထုထံေကာက္ခံေငြ) ၁၀၀ က်ပ္သည္လည္း ထုိအခ်ိန္က လၻက္ရည္တစ္ခြက္ဖိုးသာရွိေလရာ စာသင္သံဃာမ်ားမွာ ဆြမ္းမခံလွ်င္လည္း ဆြမ္းစားစရာမရွိ။ ဆြမ္းခံလွ်င္လည္း စာက်က္ခ်ိန္မရွိသျဖင့္ မ်ားစြာေၾကာင့္က်ခဲ့ၾကရေပသည္။

မိမိမွာလည္း စာသင္သားတစ္ပါးသာျဖစ္ရာ စာေျဖသံဃာမ်ားအား ေကာင္းမြန္ျပည့္စံုစြာ မလွဴဒါန္းႏိုင္ျဖစ္ခဲ႔ရေလသည္။ အလွဴလည္းမခံ တတ္၊ အလွဴလည္းမခံ၀ံ႔သူျဖစ္ေလေသာေၾကာင္႔ စာသင္သားအခ်င္းခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာေသာ္လည္း လံုး၀မတတ္ႏုိင္ခဲ႔ေပ။ ၾကည့္လည္း မ ၾကည့္ရက္၊ တတ္လည္းမတတ္ႏိုင္ျဖစ္ကာ လက္မႈိင္ခ်ရမည့္အေရး၌ အေတြးတစ္ခု အလင္းရလာခဲ့ေပသည္။

"မိမိမွာ ရဟန္းဒကာ/ဒကာမမ်ားေထာက္ပံ႔ထားေသာ ဆန္ရွိသည္။ ဆီရွိသည္။ ငါးပိေၾကာ္-ပါလေခ်ာင္ေၾကာ္ရွိသည္။ ဘယာေၾကာ္ ပဲခ်ပ္ ေၾကာ္အပါအ၀င္ အေၾကာ္စံုမ်ား ၀ယ္ျခမ္းလွဴဒါန္းလွ်င္ အနည္းဆံုး အဆာေျပေတာ့စားႏိုင္ေလာက္သည္။ ဟင္းေကာင္း ဟင္းမြန္မ်ား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မစားလွ်င္လည္း တစ္နပ္စာသာ အလဟႆျဖစ္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စမ္းသပ္ဆက္ကပ္ၾကည့္မည္" ဟူေသာ အေတြးျဖစ္ပါသည္။



ဤသုိ႔ျဖင့္ မနက္ ၄:၀၀ နာရီဆြမ္းခ်က္သည္။ ဆြမ္းစားပဲြမ်ား ကိုယ္တိုင္ျပင္သည္။ ကိုရင္မ်ားကို အေၾကာ္၀ယ္ခိုင္းသည္။ ဆြမ္းပဲြမ်ားျပင္ၿပီး သည့္အခါ စာက်က္ေနေသာသံဃာမ်ားကို ပင့္ဖိတ္သည္။ အခ်ိန္ကာလက လြန္စြာအေရးႀကီးေန၍ လၻက္ရည္ဆိုင္မသြားႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ လည္းေကာင္း၊ မနက္အေစာ စာထက်က္ထားရ၍ ဗိုက္ဆာေနေသာေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊ သံဃာမ်ားမွာ ေခါင္းပင္မေဖာ္ၾကေပ။ ၿမိန္ေရ ရွက္ရည္ ဘုဥ္းေပးေနၾကေလ၏။ သူတို႔ကိုၾကည့္၍ ပီတိမ်ားစြာျဖင္႔ ၾကည္ႏူးမႈအတိ ျဖစ္ခဲ႔ရေပသည္။

ေက်းဇူးစကားဆိုသူကဆို။ ေမတၱာပို႔သူကပို႔။ ဆုေပးသူကေပးႏွင့္ မိမိေနထုိင္ရာ သိမ္ေက်ာင္းေဆာင္ကေလးသည္ က်က္သေရမဂၤလာမ်ား ႏွင့္ ျပည့္လွ်ံသြားခဲ႔ေပသည္။

သိမ္ေက်ာင္းေဆာင္၌ (၂၃) ပါးသာရွိရာ ဆြမ္းပဲြေလးပဲြ-ဆြမး္ဇလံုးႀကီးေလးလံုး တည္ခင္းကပ္လွဴရံုျဖင့္ ကိစၥၿပီးခဲ႔ေလသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ အဆာ ေျပစား႐ုံတင္မဟုတ္ဘဲ ေန႔ဆြမ္းလြတ္ေအာင္ အ၀စားၾကေလ၏။

ဤသို႔ျဖင့္ န၀ကမၼမ်ား၊ ေထာက္ပံံ႔ဆန္ဆီမ်ားစုေဆာင္း၍ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဆြမ္းကပ္ျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ႏိုင္ခဲ့ေပသည္။ သိမ္ေက်ာင္းမွ ယာန ေက်ာင္းသို႔ ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္သည့္အခါ၌လည္း ဆြမ္း၀တ္မပ်က္ခဲ႔ေပ။ ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီး၍ သံဃာဦးေရမ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် စာခ် ဘုန္းႀကီးျဖစ္လာ၍ လာဘ္လာဘလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ရရွိလာခဲ႔သည္ျဖစ္ရာ အေၾကာ္အေလွာ္မ်ားျဖင့္ ကပ္႐ုံတင္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဟင္းေကာင္းဟင္းမြန္မ်ားျဖင့္ပင္ ကပ္လွဴႏိုင္ခဲ႔ေပသည္။ အမွန္တကယ္လုိအပ္ေနခ်ိန္၌ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနသည့္ လွဴဖြယ္၀တၳဳကို ေစတနာသန္႔စြာလွဴဒါန္းရျခင္း၏ေက်းဇူးတရားကား ယခုခ်ိန္ထိ အက်ဳိးျပဳေနဆဲျဖစ္ပါ၏။

၁၃၆၁ (၁၉၉၉) ခုႏွစ္၌ မိမိ သက်သီဟ စာေမးပဲြေအာင္ခဲ့ေလ၏။ အဘိ၀ံသ (မ်ဳိးဆက္သစ္) ဘဲြ႕ရရွိခဲ႔၏။ အရွင္၀ိစိတၱမွ အရွင္၀ိစိတၱာဘိ၀ံ သ၊ ဘဒၵႏၱ၀ိစိတၱမွ ဘဒၵႏၱ၀ိစိတၱာဘိ၀ံသျဖစ္ကာ ရဟန္းဘဲြ႕ေနာက္မွာ အၿမႇီးေပါက္လာခဲ႔ေပေတာ႔၏။ စာခ်ဘုန္းႀကီးဘ၀မွ ေက်ာင္းထုိင္နာယက အဆင့္သို႔ပင္ ေရာက္ရွိလာခဲ႔ေပသည္။ ထုိအခ်ိန္က မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၌ နာယကဆရာေတာ္ (၁၄) ပါးအုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ရွိရာ မိမိမွာ (၁၀)ပါး ေျမာက္ နာယကတစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔ေလသည္။

စာေမးပဲြကာလေရာက္သည့္အခါ နီးစပ္ရာ ဒကာ/ဒကာမမ်ားေခၚကာ ဆြမ္းခ်က္ခိုင္းရ၏။ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာပင္ျပင္ဆင္၍ ကပ္ႏိုင္လာေပသည္။ စာသင္သားဘ၀မွာစုေဆာင္းထားခဲ႔ေသာ သကၤန္းမ်ားကိုေရာင္းခ်ကာ ဆြမ္းဟင္းအတြက္အသံုးျပဳခဲ႔ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပိုမိုကပ္လွဴႏုိင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

၁၃၆၂ (၂၀၀၀) ခုႏွစ္တြင္ "ေထရ၀ါဒတိုက္ပဲြ" စာအုပ္ထြက္ရွိလာသည့္အခါ ရဟန္ုးဘဲြ႕အမည္မထင္ရွားေတာ့ဘဲ ကေလာင္အမည္ "၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)" သာ ထင္ရွားလာခဲ႔ေတာ႔၏။ ေအာင္ျမင္လာသည္ႏွင္႔အမွ် ဘုန္းကံလည္းႀကီးမားလာရာ စာေမးပဲြကာလ၌ မိမိေက်ာင္းေဆာင္ေန သံဃာမ်ားကိုသာ ကပ္လွဴ႐ုံတင္မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ မိမိစာသင္သားဘ၀ေနထိုင္ခဲ့ရာ သိမ္ေက်ာင္း၊ ယာနေက်ာင္းရွိ သံဃာမ်ားကိုပါ ကပ္လွဴ ႏိုင္ခဲ႔ေပေတာ့၏။

၁၃၆၅ (၂၀၀၃) ခုႏွစ္ အိုးဘုိေတာရသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိုင္ရသည့္အခါ၌ကား တပည့္မ်ားအတြက္ ဘာမွ်လုပ္မေပးႏိုင္ခဲ့ေတာ႔ေပ။ စာေျဖ ကာလေရာက္လွ်င္ သတိတရရွိေနတတ္႐ုံမွလဲြ၍ ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္ခဲ႔ေတာ႔ေပ။

၁၃၇၃ (၂၀၁၂) ခုႏွစ္ မဲဇာလြန္ေတာရမွ ၀တ္ေဆာက္တည္၍ ျပန္လာၿပီးသည့္အခါ၌ကား မိခင္မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ မ်ားစြာေျပာင္းလဲေနေပ ေတာ႔၏။ စာေျဖသံဃာအားလံုးကို တိုက္မွတာ၀န္ယူကပ္လွဴျခင္းျဖစ္ေလသည္။

တာ၀န္ယူကပ္လွဴျခင္း၌ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာ ရွိေပသည္။ ၿမိဳ႕လူထုထံမွ ေကာက္ခံရေငြျဖင့္ ေထာက္ပံ့ေပးေနေသာ လၻက္ရည္တစ္ခြက္ စာ ဆြမ္းစရိတ္ကိုပင္ ပထမျပန္စာေျဖသံဃာ (အငယ္တန္း၊ အလတ္တန္း၊ အႀကီးတန္၊) တို႔အား မကပ္လွဴႏုိင္ၾကေတာေပ။ မစိုးရိမ္တိုက္ သစ္ မဟာနာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၱရာဇဓမၼာဘိ၀ံသ၏ ေက်းဇူးေတာ္၊ ဓမၼသမၸတၱိေက်ာင္း ဒကာမႀကီး ကိုရီးယားအမ်ဳိးသမီးႀကီးႏွင့္ ႐ႈိင္းဟုပ္ကုမၸဏီမွ သာသနဒါယိကာမႀကီး ေဒၚခင္ခင္ရီတို႔၏ ပစၥယာႏုဂၢဟတို႔သည္လည္း ဆြမ္းကပ္လွဴျဖစ္ျခင္း၏ အဓိကအရင္းခံအေၾကာင္း တရားမ်ား ျဖစ္ေနေပသည္။

႐ႈိင္းဟုပ္ကုမၸဏီမွ ေငြက်ပ္သိန္း (၁၅၀) မတည္လွဴသည္။ ကိုးရီးယားေက်ာင္းအစ္မႀကီးက US ေဒၚလာ (၄၅၀၀) မတည္ လွဴသည္။

၁၃၆၅ (၂၀၀၃) ခုႏွစ္မွ စတင္၍ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ တစ္တိုက္လံုးရွိ စာေျဖသံဃာအားလံုးကို ကပ္လွဴႏိုင္ခဲ႔ေပသည္။ စာေမးပဲြကာလမွာ ပထမျပန္ေရာ ဓမၼာစရိယပါဆိုလွ်င္ (၁၃) ရက္ၾကာျမင္႔ေပသည္။ တစ္ရက္ကုန္က်ေငြမွာ ေငြက်ပ္ ေလးသိန္းမွ ငါးသိန္းအထိရွိေပသည္။ တစ္ရက္လွ်င္ သံဃာအပါး (၈၀၀) မွ (၂၀၀၀) အထိ ကပ္လွဴရေပသည္။

ကိုးရီးယားေက်ာင္းအစ္မႀကီးႏွင့္ ႐ႈိင္းဟုပ္သာသနဒါယိကာမႀကီး ေဒၚခင္ခင္ရီတို႔၏ မတည္ေငြႏွင္႔အတူ ဆြမ္းပေဒသာပင္ စိုက္ထူလွဴဒါန္း သူမ်ားလည္း ရွိလာေပသည္။

မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ စာေျဖသံဃာေတာ္မ်ား ၀မ္းစာအေရးေၾကာင့္ ပညာေရးမထိခိုက္ေတာ့ဘဲ အပူပင္ကင္းစြာ စာေျဖခြင့္ရရွိၾကေပေတာ့၏။

ယခင္ႏွစ္မ်ားနည္းတူ ယခုႏွစ္တြင္လည္း ၂၆-၃-၂၀၁၂ မွ ၂-၄-၂၀၁၂ အထိ ပထမျပန္စာေျဖသံဃာမ်ားအားလည္းေကာင္း၊ ၂-၄-၂၀၁၂ မွ ၇-၄-၂၀၁၂ အထိ ဓမၼာစရိယ စာေျဖသံဃာမ်ားအားလည္းေကာင္း ကပ္လွဴႏိုင္ခဲ႔ေပသည္။

ထိုသို႔ ေန႔ဆြမ္းကို တိုက္မွတာ၀န္ယူကပ္လွဴေသာေၾကာင့္ စာေျဖသံဃာမ်ားမွာ ေန႔ဆြမ္းအတြက္ အခက္အခဲမရွိေတာ့ေသာ္လည္း အ႐ုဏ္ ဆြမ္းအတြက္မူ အခက္ေတြ႕၍ေနၾကျပန္ေလသည္။ မိမိသည္လည္း တရားပဲြမ်ား ႂကြေရာက္ေဟာၾကားလွ်က္ရွိရာ ထိုတရားပဲြမ်ားမွ ဓမၼပူဇာ ဓမၼဒါန န၀ကမၼအလွဴေငြမ်ား လက္ခံရရွိခဲ႔ေပသည္။ ထိုေငြမ်ားျဖင္႔ အ႐ုဏ္အတြက္ တစ္စံုတစ္ခု ဖန္တီးလိုေသာေၾကာင့္ နာယကမရွိေသးေသာ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ားရွိ စာေျဖသံဃာမ်ားအား လၻက္ရည္ႏွင့္ အီၾကာေကြးတို႔ျဖင့္ ေအာ္ဒါမွာယူေပးလွဴႏိုင္ခဲ႔ေပသည္။

ပထမတြင္ နာယကမရွိေသးေသာေက်ာင္းမ်ားကိုသာေပးလွဴခဲ႔ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ နာယကရွိေသာေက်ာင္းမ်ားကိုပါ ေပးလွဴႏုိင္ ခဲ့ေလေတာ့၏။ ထုိအခါ အရုဏ္ဆြမ္းကပ္လွဴႏိူင္ေသာ ဓမၼယာနေက်ာင္းႏွင္႔ ဓမၼသမိဒၶိေက်ာင္းမွလဲြ၍ က်န္သည့္ေက်ာင္းအားလံုးကို ေပးလွဴ ခြင္႔ရခဲ့ေပေတာ့၏။

ပထမျပန္ေျဖဆိုရက္ (၇) ရက္၌ ေန႔စဥ္ စာေျဖသံဃာ (၈၈၁) ပါးအတြက္ လၻက္ရည္ႏွင့္ အီၾကာေကြးလွဴေငြ ၂၅၇၈၅၀ (ႏွစ္သိန္းငါးေသာင္းခုႏွစ္ ေထာင္ရွစ္ရာ ငါးဆယ္က်ပ္) လွဴႏုိင္ခဲ့ေပသည္။

စာခ်တန္းေျဖဆိုကာလ (၆) ရက္အတြင္း၌ ေန႔စဥ္သံဃာ ၅၃၃ ပါးမွ ၉၉၀ ပါးအတြက္ လၻက္ရည္ အီၾကာေကြးလွဴဒါန္းေငြ ၁၀၂၄၆၀၀ (ဆယ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေျခာက္ရာက်ပ္) ႏွစ္ရပ္ေပါင္းအလွဴေငြ ၁၂၈၂၄၅၀ (တစ္ဆယ္႔ႏွစ္သိန္းရွစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ေလးရာ႔ငါး ဆယ္က်ပ္) လွဴဒါန္းႏိုင္ခဲ့ေပသည္။

မိမိသည္ အညတရဘ၀ျဖင့္ ၉၉ လ ေနထုိင္ခဲ႔ရခိုက္ ဆရာသမားမ်ား၊တပည့္ဒကာ/ဒကာမမ်ား၊သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေပးစာကမ္းစာ ေထာက္ပံ့ စာျဖင့္သာ ရပ္တည္ခဲ႔ရေပသည္။ သာသနာျပဳေဆာင္ရြက္ခ်က္ဟူ၍ ဘာတစ္ခုမွ်မရိွေလေသာ၊ ဘုရားသားေတာ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သကၤန္း၀တ္ဘ၀ျဖင္႔ပင္ ေနထိုင္ခြင္႔မရခဲ႔ေသာ၊ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာအတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင္႔ပင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မရွိေသာ စာေရးသူအား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္း ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲသူ အားလံုး၏ သဒၶါတရားကား ႀကီးမားလွပါဘိ။ ေက်းဇူးတရားသည္လည္း ႀကီးမားလွပါဘိ။ တပည့္မ်ား၏ေက်းဇူးကိုျပန္လည္ ဆပ္ခြင့္ရခဲ့၍လည္း မ်ားစြာေက်နပ္ခဲ႔ရေပသည္။

အညတရအက်ဥ္းသားေလးအေပၚ ၾကင္နာတတ္ေသာ အညတရစာသင္သားေလးမ်ားအား လွဴဒါန္းေသာေငြ အေရအတြက္သည္လည္း အညတရသာမညအဆင့္မွာသာရွိခဲ႔မည္ကား အမွန္ပင္။ သို႔ေသာ္ အညတရအခ်င္းခ်င္းမွာကား အညတရဘ၀ကို အေလးအနက္ပင္ တန္ဖိုးထားေလးစားေနမည္သာျဖစ္ေပသည္။

ဦးပဥၥင္း ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)
ဓမၼသဟာယေက်ာင္းနာယက
မစိုးရိမ္တိုက္သစ္
မဟာေအာင္ေျမ၊ မႏၱေလး
Email- wirathu2012@gmail.com
ဖုန္း - ၀၉ - ၂၀၀၄၀၁၃

MoeMaKa - Photo News

ေရႊတြံေတးဆရာေတာ္ အရွင္၀ါယမႏွင့္ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္မ်ားႀကီးမွဴးက်င္းပေသာ မဟာခ်ဳိင္မဟာသႀကၤန္
မုိးမခ (ဓာတ္ပုံသတင္း)
ဧၿပီ ၂၁၊ ၂၀၁၂


၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၃ မွ ၂၁ ရက္ေန႔ထိ မဟာခ်ဳိင္၊ ၀ပ္ေခါင္မေဒးရာေက်ာင္းတြင္ (၁၀) ႀကိမ္ေျမာက္ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳ သီလရွင္ ၀တ္ပြဲႏွင့္ ၀ိပသနာတရားစခန္းပြဲကို က်င္းပခဲ့ရာ ႏုိင္ငံသားတိုင္ရင္းသား ၂၀၀၀ ခန္႔တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ဒုလႅဘ ၁၀၀ သီလရွင္ ၅၀ ႏွင့္ ေယာဂီ ၃၀၀ ေက်ာ္ ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာ့႐ုိးရာရွင္ေလာင္းလွည့္ပြဲႏွင့္အတူ ထိုင္းယဥ္ေက်းမႈ စုံကန္ေရသြန္းပြဲမ်ားကိုလည္း တေပ်ာ္ တပါးဆင္ႏႊဲက်င္းပခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရပါသည္။

မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ား













--
Send email to - editors@moemaka.com to contact and contribute with MoEmAKa

MoeMaKa on Facebook Page from here  (For Burma / Myanmar User)

MoeMaKa News & Media covering Burmese Community
PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA.
http://MoeMaKa.Com - Burmese Language
http://MoeMaKa.Org - English Edition
http://MoeMaKa.Net - Audio & Video Archives