Re: [mrsorcerer:25757] ေမးပါရေစ ... ပရမတ္ ၄ ပါး

အခ်ဳပ္အားျဖင့္
စိတ္ ေစတသိတ္ ရုပ္ေတြရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ သေဘာေလးေတြအျပင္ ေဖာက္ျပန္ေသာသေဘာအျမဲရွိျခင္းသည္ မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္ေသာတရား၊
နိဗၺာန္ဆိုတဲ့သေဘာေလး၏ မေဖာက္ျပန္ျခင္း ေအးျငိမ္းျခင္း = သႏၲိသုခ သေဘာေလးသည္ နိဗၺာန္သာစစ္မွန္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္ေသာတရားလုိ႔ ထြက္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးရတာ အားလံုးကို  ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


2012/6/3 thinzar samuel <ukhior.samuel@gmail.com>
ပရမတၱတရားဆုိတဲ႔ အဓိပါၸယ္ကိုနားလည္ လားမသိဘူး.. အဲ႔ဒီ႔ရဲ႔ ဆုိလုိရင္းက ..အၿမဲမွန္ကန္ေနတာကုိ ေၿပာခ်င္တာ အတိအက်ဆုိရင္ မေဖာက္မၿပန္ မွန္ကန္ေသာတရားမ်ားတဲ႔.. ေနာက္တစ္ခု ေၿပာခ်င္တာက ပရမတၱတရားမွာ ပညတ္ဆုိတာ မပါဘူး အဲ႔ဒါက ဘုရားရွင္က ပညတ္မပါရင္ လူေတြဟာ မိဘကို မိဘမွန္း မသိတတ္၊ ဆရာသမားကို ဆရာသမားမွန္း မသိတတ္မွာစုိးလို႔ ပညတ္ကုိ ထည္႔ေပးတာ အခု ေလာကီမွာ က်င္လည္ေနတဲ႔လူေတြဟာ ပညတ္ရဲ႕ သေဘာတရားေတြကုိ နားလည္ရမယ္ ဆုိလိုခ်င္တာက သူက ကိုယ္႔ထက္၀ါၾကီးတယ္ဆုိရင္ အရုိအေသေပးဆက္ဆံရမယ္.. တကယ္လုိ ပရမတၱတရားကေတာ႔ သူ လည္း စိတ္၊ ေစတသိက္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ႔ လူပဲ ဆုိၿပီး လူေတြဟာ ထင္ရာ စိုင္းတတ္ၾကလိမ္႔မယ္ ပရမတၱတရားက ေလာကုတၱရာအတြက္ေတာ႔ အေရးၾကီးတဲ႔တရားေပါ႔ေလ ..
စိတ္က ဘာေၾကာင္႔ ပရမတၱတရား ၿဖစ္ရလည္းဆုိရင္ စိတ္က အာရုံကုိ သိတတ္တယ္ ၊ ဆန္းၾကယ္ေသာ သေဘာလည္းရွိတယ္တဲ႔ ၿပီးေတာ႔ စိတ္ က ခဏေလးနဲ႔ အမ်ိဳး၂ေၿပာင္းလဲႏုိင္တယ္ အဲ႔ဒါ ကုိ ဘယ္သူက ခ်ဳပ္ကိုင္လဲ ဆုိေတာ႔ ေစတသိက္ က ခ်ဳပ္ကုိင္ထားတယ္ အဲ႔သလုိပဲ ရုပ္ကလည္း အၿမဲတမ္း ၿဖစ္ပ်က္ေၿပာင္းလဲေနတယ္ ... ဒီေတာ႔ သူတုိ႔ေတြ ပရမတၱတရားထဲမွာပါရတ႔ဲအေၾကာင္းက သူတုိ႔ ရဲ႔လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ အၿဖစ္အပ်က္ေတြ ေၿပာင္းလဲမွဳေတြဟာ ဘယ္ေတာ႔မွ ရပ္တန္႔မွာ မဟုတ္ဘူး အၿမဲမပ်က္ၿဖစ္ပ်က္ေနမွာဆုိတာေတာ႔ အဲ႔ဒီ႔ သေဘာတရားက ပရမတၱရဲ႕ အဓိပၸါယ္ၿဖစ္တဲ႔ မေဖာက္မၿပန္မွႏ္ကန္ေသာတရားမ်ားလုိ႔ ဆုိလုိတာပဲ ၿဖစ္တယ္။။ ဒါေၾကာင္႔ သူတုိ႔က အဲ႔ဒိီ႔ထဲမွာပါတယ္ ... မရွင္းဘူးဆုိရင္ေတာ႔ ထပ္ေမးလို႔ရပါတယ္..
ေက်းဇူးတင္စြာၿဖင္႔


2012/6/2 thwe crystal <thwe.crystal@gmail.com>
          အင္း..ဟုတ္ပ.. သူငယ္ခ်င္းေၿပာတဲ့ ႏႈတ္ေၿပာစကားလံုးတိုင္းဟာ ပညတ္ဆိုတာ အမွန္ပဲ။ ၿမန္မာမွာ စလံုး,လံုးႀကီးတင္ တသတ္ "စိတ္"၊ အဂၤလိပ္မွာ "mind"၊ ကိုရီးယားမွာ "မာမူ" ဆိုလား။ ဘာေၿပာေၿပာစိတ္ရဲ႕ ပညတ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ကႀကီးကေန အ,အထိ ( A to Z အထိ) ပညတ္ပဲ။ ပညတ္ကလြတ္ေအာင္ ဘာမွေၿပာလို႕မရဘူး။ ပရမတ္ထတရားေတြကို ေဟာၿပခဲ့တဲ့ ဘုရားကလည္း ပညတ္ေတြကို အသံုးၿပဳၿပီး သတ္တ၀ါေတြ နားလည္ေအာင္ေဟာေၿပာခဲ့တာေလ။
ပညတ္ရဲ႕ ၿမန္မာၿပန္ အဓိပါယ္ကိုက "အၿပားအားၿဖင့္ သိေစတတ္၊ သိေစအပ္ေသာ၊ ပရမတ္အားၿဖင့္ ထင္ရွားမရိွေသာ" တဲ့။ ဥပမာ- သႀကားလံုးလို႕ေၿပာလိုက္တာနဲ႕ ခ်ိဳမွန္းသိေစတယ္။ ေတလာဆြစ္လို႕ ေၿပာလိုက္ရံုနဲ႕ ပုရိသေတြ လက္ခနဲ မ်က္လံုးအေရာင္ေတာက္သြားတယ္။ (စကားခ်ပ္။ ေတလာဆြစ္လည္း ပရမတ္အားၿဖင့္ ထင္ရွားရိွဘူးေနာ္ :))
တေယာက္ေယာက္က ကိုယ့္ကိုဆဲေနတယ္။ အဲဒါကို "မင္းကဘာေကာင္မို႕လဲ" ဆိုၿပီး တန္ၿပန္ရင္ အကုသိုလ္စိတ္ ၿဖစ္မယ္။ ေအာ္.. ပညတ္ႀကီးက ပညတ္ေတြေၿပာေနပါလား။ အရင္ဘ၀က ငါဒီလိုဆဲမိလို႕ ၿပန္အဆဲခံရတာပါလားလို႕ ဆင္ၿခင္လိုက္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ၿဖစ္မယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ နားရည္၀ေနေသာ သင္တန္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အာေဘာ္မ်ားရွင္းၿပရာတြင္ပါ၀င္သြားၿခင္းသာ ၿဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ေလာဘ၊ ေဒါသမ်ား ၿငိမ္းေန၊ ခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ေန၍ လံုး၀ (လံုး၀) မဟုတ္ပါ။ ဘယ္လိုပဲၿဖစ္ၿဖစ္ စာၿပန္ဖတ္ၿဖစ္ ေအာင္၊ ကုသိုလ္စိတ္ၿဖင့္ ရွာေဖြဖတ္ၿဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
သြယ္သြယ္



2012/6/2 tawgaully <tawgaully@gmail.com>
ဟုတ္ကဲ့ဗ်။ ဒါျဖင့္ ေလာဘစိတ္ဟာ ပရမတ္လား။ ေလာဘရဲ႕ သေဘာအနက္ဟာ ပရမတ္လားဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကေတာ့ ေလာဘဆိုတဲ့စကားလံုးေလးဟာ ပညတ္ပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ ျမင္မွ ပရမတ္ျဖစ္ပါမယ္။ ေလာဘရဲ႕ ပရမတ္ေတြကေတာ့ ( .... ) ခ်င္တဲ့ သေဘာရွိတယ္။ သတၱ၀ါကို ညွင္းဆဲတတ္တဲ့သေဘာရွိတယ္။ သူလည္း မတည္ျမဲဘူး။ ေရြးလ်ားေျပာင္းလဲတဲ့ အနိစၥသေဘာရွိတယ္။ 

အဲလိုပဲ စိတ္ ေစတသိတ္ ရုပ္ နိဗၺာန္ေတြသည္ သက္ဆိုင္ရာ သေဘာအနက္ကို ျမင္မွသာ ပရမတ္ျဖစ္ႏိုင္ျပီးေတာ့ အေခၚအေ၀ၚသတ္မွတ္ေနၾကတဲ့ စကားလံုးေတြသည္ ပညတ္ပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္နားလည္သလို ရွင္းျပရရင္ ေလာဘဆိုတဲ့ သေဘာအနက္က လိုခ်င္တပ္မက္တာ။ ဒီေနရာမွာ ပါဠိအစမူလမွာ ေဒါသဆိုတဲ့အေခၚဟာ လိုခ်င္တပ္မက္တာပါလို႔ ဆိုခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေဒါသဟာ လိုခ်င္တပ္မက္တာပါကြာလို႔ အဲလိုပဲ လိုက္သိၾကရပါလိမ့္မယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက  ႏွဳတ္ေျပာ စာေျပာ စတဲ့ စကားလံုးတိုင္းဟာ ပညတ္ပါပဲဗ်ာ။ 

ေဆြးေႏြးရတာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ 


2012/5/31 thwe crystal <thwe.crystal@gmail.com>
အဟမ္း .. ေၿပာႀကည့္မယ္ေနာ္..
အထက္ပါေၿပာသမွ်လည္း မွားတာမပါပါဘူး။
ပရမတ္ရဲ႕ မူရင္းအဓိပြယ္ကိုက (က) ၿမတ္ေသာတရား (ခ) အမွန္တကယ္ရိွေသာတရား (ဂ) မေဖာက္မၿပန္အၿမဲမွန္္ေသာတရား ၿဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ့ ပရမတ္တရား (၄) ပါး (စိတ္၊ေစတသိက္၊ရုပ္၊နိဗၺာန္ ) ရဲ႕ ပရမတ္သေဘာကို ဥပမာႏွင့္  ရွင္းႀကည့္မယ္ေနာ္..

ေစတသိက္ ၅၀ ေက်ာ္ရိွတဲ့ထဲက ေလာဘဟာ ေခြးမွာၿဖစ္တဲ့ ေလာဘ (အမဲရိုး) ဟာလဲ လိုခ်င္တက္မက္တာပဲ။
လူမွာၿဖစ္တဲ့ေလာဘ (ကာမဂုဏ္အာရံု) ဟာလဲ လိုခ်င္တက္မက္တာပဲ။ နတ္၊ ၿဗဟာမွာၿဖစ္တဲ့ေလာဘ (လက္ရိွဘ၀ကိုကပ္ၿငိ) တာဟာလဲ လိုခ်င္တက္မက္တာပဲ။
ဆိုလိုတာက ေလာဘဆိုတဲ့ ပရမတ္ဟာ ဘယ္သတႊ၀ါမွာ ၿဖစ္ၿဖစ္ လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့သေဘာကေန မေဖာက္ၿပန္ဘူး၊ မေၿပာင္းလဲဘူး။ အဲဒါကိုက ေလာဘေစတသိက္ရဲ႕ ပရမတ္ပဲ။
သူငယ္ခ်ုင္းေၿပာသလို စိတ္ဟာ ခ်စ္တဲ့သူနဲ႕ေတြ႕ရင္ ေပ်ာ္တယ္ (ေလာဘ)။ မုန္းတဲ့သူနဲ႕ေတြ႕ရင္ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ (ေဒါသ)။ အလွဴအတန္းလုပ္ရင္ အေလာဘၿဖစ္တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ (ေစ်းေရာင္း) ထဲေရာက္ရင္ ေလာဘၿဖစ္တယ္။ စိတ္ကအမ်ိဳးမ်ိဳးေၿပာင္းတယ္။ တကယ္က စိတ္ကအၿဖဴထည္ပဲ၊ သူနဲ႕အတူတူၿဖစ္တဲ့ ေစတသိက္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၿပာင္းလို႕ သူကေၿပာင္းတာ၊ စိတ္ရဲ႕အဓိပြယ္က အာရံုကိုသိတတ္တဲ့သေဘာတစ္ခုတည္းပဲ။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ဥပမာၿပတာက စိတ္ကရိုးရိုးေရနဲ႕တူၿပီး ေစတသိက္ေတြက ဆိုးေဆးအေရာင္ေတြနဲ႕တူတယ္။ ေလာဘေစတသိက္လာယွဥ္ရင္ ေလာဘစိတ္ (အကုသိုလ္) ၿဖစ္တယ္။ အေလာဘေစတသိက္လာယွဥ္ရင္ အလာဘစိတ္ (ကုသိုလ္) ၿဖစ္တယ္။ ဘယ္လိုၿဖစ္ၿဖစ္ စိတ္ဆိုတာ အာရံုကိုသိတဲ့သေဘာကေန လံုး၀မေၿပာင္းလဲဘူး။ အဲဒါစိတ္ရဲ႕ ပရမတ္ပါ။
ရုပ္ကေတာ့သိသာထင္ရွားပါတယ္။ ပူရင္တမ်ိဳး၊ ေအးရင္တမ်ိဳး၊ ေပ်ာ္ရင္တမ်ိဳး၊ မေပ်ာ္ရင္တမ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳးေဖာက္ၿပန္ေၿပာင္းလဲေနတယ္။ ရုပ္ရဲအဓိပြယ္ကိုက ဆန္႕က်င္ဘက္တရားမ်ားေႀကာင့္ ေရွ႕ရုပ္ႏွင့္ ေနာက္ရုပ္မတူေအာင္ ထင္ရွားေဖာက္ၿပန္ၿခင္းတဲ့။ အၿမဲတမ္းေဖာက္ၿပန္ေၿပာင္းလဲတဲ့သေဘာကေန ဘယ္ေတာ့မွ တည္ၿငိမ္တည္တံံ့တဲ့သေဘာကို ေၿပာင္းမသြားဘူး။ အဲဒါကိုက ရုပ္ရဲ႕ပရမတ္ပါ။
နိဗၺာန္ကလည္း ထိုနည္း၄င္းပဲ ေအးၿငိမ္းၿခင္းလကဏာရိွတဲ့သေဘာပဲရိွတယ္။

သဗညုတေရႊညဏ္ေတာ္နဲ႕ ေဟာထားတဲ့တရားေတြကို သာမန္လူအခ်င္းခ်င္းေဆြးေႏြးတာ ရႈပ္ေထြးတာ၊ သေဘာမေတြ႕တာ ရိွေကာင္းရိွမယ္။ မဟာဂႏာရံုဆရာေတာ္ ေရးတဲ့ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမာ စာအုပ္ကို ဖတ္ႀကည့္ဖို႕ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္၊ အဲဒီမွာ အေမးအေၿဖသေဘာမ်ိဳးနဲ႕ေရသားထားတာမို႕ ပိုၿပည့္စံုရွင္းလင္းမွာပါ။

ဗုဒဘာသာသင္တန္းမ်ား ဟိုစပ္စပ္၊ ဒီစပ္စပ္တက္ေသာ အေတြ႕အႀကံဳၿဖင့္ ၀င္ေရာက္ေဆြးေႏြးပါသည္။
ၿမန္မာပပ္ဆင့္မ်ား ယခုု key board character map တြင္ရွာမေတြ႕သၿဖင့္ သီးခံဖတ္ရႈေပးပါရန္။
ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
သြယ္သြယ္




--
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ ့မွ ေန ့စဥ္ေမးလ္မ်ား ရယူလိုပါက http://groups.google.com/group/mrsorcerer/subscribe?hl=en ကို ႏွိပ္ျပီး မန္ဘာ၀င္ႏိုင္ပါသည္ ။
မန္ဘာ၀င္မ်ား မိမိတို.သိထားသည္မ်ားကို မွ်ေ၀လိုပါက mrsorcerer@googlegroups.com သို. ေမးလ္ပို.ႏိုင္ပါသည္ ။
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ ့မွ ႏႈတ္ထြက္လိုလွ်င္ mrsorcerer+unsubscribe@googlegroups.com ကိုႏွိပ္ျပီး ေမးလ္ပို.ပါ ။
စာလက္ခံလိုသည့္ပံုစံ ျပင္လိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer?hl=en ကို သြားပါ ။
ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့၏ စည္းကမ္းမ်ားကို သိလိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer/browse_thread/thread/af2f4a1d44d4d909?hl=en တြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္ ။
 
Facebook (FB) ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို႔ Mail ပို႔လိုလွ်င္ mrsorcerer2@groups.facebook.com
FB ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို့ ၀င္ရန္ http://www.facebook.com/home.php?sk=group_173571176006981&ap=1
 
ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့ႏွင့္ပက္သက္၍ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳလိုပါက >>>
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ( mrsorcerer9@gmail.com, mrsorcerer27@gmail.com ) ထံသို.
ေပးပို.ႏိုင္ပါသည္ ။
 
ခင္မင္စြာျဖင့္
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ


--
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ ့မွ ေန ့စဥ္ေမးလ္မ်ား ရယူလိုပါက http://groups.google.com/group/mrsorcerer/subscribe?hl=en ကို ႏွိပ္ျပီး မန္ဘာ၀င္ႏိုင္ပါသည္ ။
မန္ဘာ၀င္မ်ား မိမိတို.သိထားသည္မ်ားကို မွ်ေ၀လိုပါက mrsorcerer@googlegroups.com သို. ေမးလ္ပို.ႏိုင္ပါသည္ ။
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ ့မွ ႏႈတ္ထြက္လိုလွ်င္ mrsorcerer+unsubscribe@googlegroups.com ကိုႏွိပ္ျပီး ေမးလ္ပို.ပါ ။
စာလက္ခံလိုသည့္ပံုစံ ျပင္လိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer?hl=en ကို သြားပါ ။
ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့၏ စည္းကမ္းမ်ားကို သိလိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer/browse_thread/thread/af2f4a1d44d4d909?hl=en တြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္ ။
 
Facebook (FB) ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို႔ Mail ပို႔လိုလွ်င္ mrsorcerer2@groups.facebook.com
FB ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို့ ၀င္ရန္ http://www.facebook.com/home.php?sk=group_173571176006981&ap=1
 
ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့ႏွင့္ပက္သက္၍ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳလိုပါက >>>
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ( mrsorcerer9@gmail.com, mrsorcerer27@gmail.com ) ထံသို.
ေပးပို.ႏိုင္ပါသည္ ။
 
ခင္မင္စြာျဖင့္
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ