[mrsorcerer:37622] Fwd: [လူဗိုလ္ဟူသည္ ...] တန္ခူးကို ေနရာမွန္ျပန္ေပးၾကပါ - ေဇာ္၀င္းကို



---------- Forwarded message ----------
From: Blogger <no-reply@blogger.com>
Date: 2013/3/19
Subject: [လူဗိုလ္ဟူသည္ ...] တန္ခူးကို ေနရာမွန္ျပန္ေပးၾကပါ - ေဇာ္၀င္းကို
To: lubo601@gmail.com


by Nay Myo (Notes) on Tuesday, March 19, 2013 at 9:35pm 
 
(၁)

ဒီလမဂၢဇင္းေတြ ထြက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ထံုးစံအတိုင္း ကဗ်ာေတြကို စဖတ္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ငယ္ခ်စ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ တံုးခုလို႔လွမ္းခဲ့ဖူးတဲ့ "မမွီတဲ့ပန္း" ကိုး။ အႏုပညာေၾကးမံု မဂၢဇင္းကို ကိုင္မိေတာ့ ဧည့္ခံကဗ်ာက႑မွာ "နေဘနဲ႔ ရွင္မ" ေတြ႕တာနဲ႔ ေမာင္ခိုင္မာပဲဆိုၿပီး (သံေယာဇဥ္လည္း ရွိတာေၾကာင့္) တစူးတစိုက္ ဖတ္ၾကည့္မိလိုက္ရဲ႕။ ထင္တဲ့အတိုင္း ေမာင္ခိုင္မာပါ။ "တေပါင္းလအယ္လ္ဘမ္"…တဲ့။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကို ဖြဲ႕ထားတဲ့ကဗ်ာပါ။ ေနာက္ဆံုးပိုဒ္မွာ …..

ေကာင္းစြ ေကာင္းစြ
တေပါင္းညေပါ့

ေျပာက္က်ားလမင္း
ရဲတင္းၾကယ္မ်ား
ဆက္သားဇီးကြက္ ခရီးထြက္ခဲ့ၾကၿပီ
ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးဇာတ္ေၾကာင္း
အယ္လ္ဘမ္ေဟာင္းကို
ရွင္မ ျပန္ေျပာင္းေအာက္ေမ့ေစသတည္း။ …… တဲ့။
ေအာက္မွာလည္း (၁၉၄၅ - မတ္လပံုရိပ္) လို႔ ၫႊန္းထားေသးရဲ႕။
                                                        (အႏုပညာေၾကးမံုမဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ စာ­­­­‑၉)

ကဗ်ာကဖတ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ စူးစူးနစ္နစ္ျဖစ္သြားတာက "တေပါင္း" ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလသတ္မွတ္ခ်က္ပါ။ အနားမွာရွိေနတဲ့ ႏွစ္တစ္ရာျပကၡဒိန္ကို ေကာက္လွန္လိုက္ေတာ့ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ဟာ "၁၃၀၆ ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလျပည့္" တဲ့။ ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။

(၂)

အခုေရးမိတာက ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲတဲ့အခ်ိန္ကာလကို တေပါင္းလလို႔ ကိုခိုင္မာက ေရးလိုက္တာေၾကာင့္ ကိုခိုင္မာကို တိုက္ဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာင္ခိုင္မာရဲ႕ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ မွားသြားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ရင္ ေမာင္ခိုင္မာ့ကို လက္တို႔ၿပီး "ကိုခိုင္မာေရ…..ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဒီလိုေတြ႕လို႔ ဒီလိုထင္မိတယ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားသေဘာကေရာ ဘယ္လိုရွိလဲ" ဆိုၿပီး ႏွစ္ကိုယ္ခ်င္း ရွင္းလိုက္ဖို႔သာ ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ မွားသြားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္မိ႐ံုနဲ႔ ေမာင္ခိုင္မာ့ကဗ်ာရဲ႕ ေလးနက္လွပမႈဟာ လံုး၀ပ်က္ဆီးသြားတာမွ မဟုတ္တာ။

ကၽြန္ေတာ္ေရးခ်င္တာက ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ တေပါင္းၾသဇာ အေၾကာင္းပါ။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဦးေႏွာက္ထဲမွာ "တေပါင္း" လို႔ စြဲၿမဲေနၾကတယ္။ တေပါင္းလအေၾကာင္း စဥ္းစားလိုက္ရင္လည္း ဖတ္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ ခ်က္ခ်င္း ေပၚလာတတ္တယ္။ ေမာင္ခိုင္မာ တစ္ေယာက္တည္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမတ္လထဲမွာ ထြက္တဲ့ မဂၢဇင္းေတြထဲမွာ တျခားသူေတြလည္း ဒီလိုပဲေရးၾကတာပါပဲ။ အထူးအေထြ အားထုတ္ရွာေဖြတာ မဟုတ္ဘဲ လက္တစ္ကမ္းမွာရွိတဲ့ မဂၢဇင္း ၃-၄ အုပ္ကို ေကာက္လွန္လိုက္ရင္ေတာင္ ေတြ႕ပါတယ္။

ေဟာ - မတ္လထုတ္ "စိန္ျခယ္ မဂၢဇင္း" တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ စကားမွာ "ဂုဏ္ယူပါတယ္ အို တေပါင္း" တဲ့။
တေပါင္း၏အတိတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အရိပ္ပမာ ထာ၀ရ ခိုေအာင္းတြယ္ကပ္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုတေပါင္းလ၏ အႏွစ္သာရတစ္ခုျဖစ္ေသာ "ေတာ္လွန္ေရး" အေသြးအေရာင္သည္ ယေန႔ ႏွစ္ (၅၀) ျပည့္ ေရႊရတုသို႔ပင္ ေရာက္ခဲ့ေသာ္ျငားလည္း မေမ့ႏိုင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ထိုအခ်ိန္က ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံ၊ အပင္ပန္း အဆင္းရဲခံကာ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာမ်ဳိးခ်စ္သူရဲေကာင္း အာဇာနည္မ်ားအား ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။ …….. တဲ့။
                                                                             (စိန္ျခယ္ မဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ စာ-၄)

ေနာက္ . . . . မတ္လထုတ္ "႐ုပ္ရွင္သစၥာ မဂၢဇင္း" မွာ ေမာင္သင္းျမရဲ႕ ကဗ်ာက "တေပါင္း. . . ေႏြ" တဲ့။
-      -  -  -  -  -  -
ေႏြၾသဥေလး
ေႏွာင္းေတးျပန္လွန္၊ ျပည့္ေတာ္လွန္ပြဲ
ေအာ္သံဟစ္ေႃကြး၊ ေတာ္လံုးေမႊးခဲ့။
ေအာ္ . . . ရြက္ေႃကြေတာအေၾကာင္း
ေႏြတေပါင္းကို
ဥၾသျပန္ေျပာင္းေျပာတကား။       ။ . . . . တဲ့။
                                                (႐ုပ္ရွင္သစၥာ မဂၢဇင္း၊ မတ္လ၊ စာ-၄)

ကဲ . . . ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးဆို တေပါင္း၊ တေပါင္းဆို ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အစြဲေလ။

(၃)

တေပါင္းနဲ႔ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ဆက္စပ္ခဲ့တာ အခုေနာက္ပိုင္းမွမဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ၁၉၄၆-၄၇ ေလာက္ကတည္းက စာဆိုေတြရဲ႕ ကဗ်ာေတြမွာ တေပါင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးကို တစ္ထပ္တည္း ေရးခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သီခ်င္းေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ အို . . . ေနာက္ဆံုး ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ စာစီစာကံုးေတြအထိ "ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ တေပါင္း၊ တေပါင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး" ေထြးလံုးရစ္ပတ္ပါပဲ။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္း ႐ိုက္တဲ့႐ုပ္ရွင္က "တေပါင္း" တဲ့။ မတ္လ ေတာ္လွန္ေရးႏွစ္ပတ္လည္ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ "တေပါင္းအားမာန္" ဆိုတဲ့ ကဗ်ာမ်ဳိးေတြ ပလူပ်ံလို႔။

ကေလးေတြကို စာစီစာကံုးေရးခိုင္းၿပီ ဆိုရင္လည္း တေပါင္းလအေၾကာင္း ေရးရၿပီဆိုရင္ "ဤသို႔ ရြက္ေဟာင္းေႃကြ ရြက္သစ္ေ၀သည့္ တေပါင္းလတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား" ဆိုတာမ်ဳိးဟာ မပါမၿပီး။ သတင္းစာပင္တိုင္ ေဆာင္းပါးေတြ၊ သတင္းစာေခါင္းႀကီးေတြေတာင္မွ မလြတ္ပါဘူး။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္း ေျပာၿပီဆိုရင္ တေပါင္းကေတာ့ ပါလာေလ့ရွိတယ္။ တန္ခူးက ဘယ္ေရာက္ေနလဲ။
ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ကို ေၾကညာတာကသာ မတ္လ (၂၇) ရက္သာ ျဖစ္တာ၊ ျပင္ဆင္တာက အေစာႀကီးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ျဖစ္မွာပါလို႔ ေတြးရင္လည္း ဒါဟာ တမင္အေၾကာင္းျပတာသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ဆိုတာ မတ္လ (၂၇) ရက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး တညီတၫြတ္တည္း သေဘာတူထားၿပီးၿပီကိုး။ ဖက္ဆစ္ကိုစတင္ေတာ္လွန္ဖို႔ ဗမာ့ကာကြယ္ေရးတပ္မေတာ္ တပ္ေဖ်ာက္ဖို႔စီစဥ္ၾကတာလည္း မတ္လ (၁၇) ရက္ဆိုတာ တန္ခူးလဆန္း (၅) ရက္ေန႔ က်ပါတယ္။ အခုေတာ့ တန္ခူးက လံုး၀ေပ်ာက္ေနတယ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးအေၾကာင္း ရသစာေပအေနနဲ႔ ေရးၾကဖြဲ႕ၾကၿပီဆိုရင္ တန္ခူးက လံုး၀ပါမလာေတာ့ဘူး။

(၄)

အခု ကၽြန္ေတာ္ေရးေနတာ အလုပ္မရွိ အလုပ္ရွာ၊ ပဲေစ့သြန္ေကာက္ၿပီး မေရာင္ရာဆီလူးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကိုးကားခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ အေသးအဖြဲအမွားေလးေတြကို ပံုႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး သူတို႔လက္ရာေကာင္းေတြကို ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မွားတယ္ဆိုရင္လည္း သူတို႔သာ မွားတာမွမဟုတ္ဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မွားခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တေပါင္းၾသဇာ ဘယ္လိုလႊမ္းလာတယ္ဆိုတာ ေျခရာခံရင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆင္ျခင္ပံုအားနည္းခ်က္ေတြကို ျပန္သံုးသပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာပါ။ ျပန္သံုးသပ္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ေအာက္ပါအတိုင္း ရွာေဖြေတြ႕ရွိလိုက္ပါတယ္။

၁။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ယုတၱိနည္းက် ဆင္ျခင္မႈမရွိသူျဖစ္တယ္။

ျပကၡဒိန္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ မတ္လရဲ႕အစဟာ တေပါင္းလျဖစ္တတ္တာ မ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျပကၡဒိန္ ၾကည့္လိုက္တိုင္း မတ္လဆိုတာ တေပါင္းပဲလို႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားမိပါတယ္။ တကယ္က မတ္လရဲ႕ တခ်ဳိ႕တစ္၀က္သာ တေပါင္းျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့တခ်ဳိ႕တစ္၀က္ကေတာ့ တန္ခူးျဖစ္တတ္ေၾကာင္း၊ မတ္လရဲ႕ အစတိုင္းဟာလည္း တေပါင္း အၿမဲျဖစ္ေနတာမဟုတ္ဘဲ တစ္ခါတစ္ရံ တပို႔တြဲေႏွာင္းရက္မ်ား ျဖစ္တတ္ေသးေၾကာင္း၊ ျမန္မာလနဲ႔ အဂၤလိပ္ (ကမာၻသံုး ဂရီဂိုရီယန္ျပကၡဒိန္) လေတြဟာ တစ္ထပ္တည္းမက်တတ္ေၾကာင္းစတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ပါတယ္။
ယုတၱိေဗဒမွာ "အႃကြင္းရွိ အဟုတ္အဆိုတစ္ခုနဲ႔ အႃကြင္းမဲ့ အဟုတ္အဆိုတစ္ခုၾကားမွာ ေအာက္အလွည့္ ဆက္ႏြယ္မႈသာ ရွိတယ္" (Only a subaltern relation exists between a Particular affirmative proposition and a Universal affirmative proposition) ဆိုတဲ့ ဥပေဒသ တစ္ခု ရွိပါတယ္။ "မတ္လ၏ ရက္အခ်ဳိ႕သည္ တေပါင္းလ၏ ရက္အခ်ဳိ႕ျဖစ္သည္" ဆိုတဲ့ အႃကြင္းရွိ အဟုတ္အဆိုကေန "မတ္လ(တစ္ခုလံုး)သည္ တေပါင္းလ(တစ္ခုလံုး) ျဖစ္သည္" ဆိုတဲ့ ေကာက္ခ်က္ကို မဆြဲႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအဆိုႏွစ္ခုရဲ႕ ဆက္စပ္မႈဟာ တစ္ခုမွားရင္ က်န္တစ္ခုက လိုက္မွားေပမယ့္ တစ္ခုမွန္ရင္ေတာ့ က်န္တစ္ခုဟာ မွန္/မမွန္ တထစ္ခ်မေျပာႏိုင္တဲ့ ေအာက္အလွည့္ ဆက္ႏြယ္မႈ (subaltern relation) သာ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မတ္လရဲ႕ ရက္အခ်ဳိ႕ဟာ တေပါင္းလျဖစ္႐ံုနဲ႔ မတ္လဟာ တေပါင္းလျဖစ္တယ္လို႔ တိုက္႐ိုက္ေကာက္ခ်က္ဆြဲမိတာဟာ ေရြးခ်ယ္စရာ ႏွစ္ခုအနက္က တစ္ခုကိုသာ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့အမွား (The fallacy of affirming an alternant) ကို က်ဴးလြန္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေျခခံက်တဲ့ ယုတၱိေဗဒ ဆင္ျခင္မႈေတာင္ မရွိဘူးဆိုတာ ျပန္သံုးသပ္လိုက္မိပါတယ္။

၂။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သေကၤတအစြဲႀကီးသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။

လူ႕ေလာကမွာ အထူးသျဖင့္ စာေပအႏုပညာနဲ႔ ခံစားမႈနယ္ပယ္မွာ သေကၤတေတြဟာ အေတာ္လႊမ္းမိုးပါတယ္။ သမၼာက်မ္းလာ ေနာဧေလွေပၚက လႊတ္လိုက္တဲ့ ခ်ဳိးငွက္ဟာ ပီကာဆိုေၾကာင့္္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေကၤတ ျဖစ္လာတယ္။ အလုပ္သမားလက္ထဲက တူ၊ လယ္သမားသံုး တံစဥ္တို႔ဟာ အဖိႏွိပ္ခံမ်ားရဲ႕ လႊတ္ေျမာက္ေရးသေကၤတ ျဖစ္လာတယ္။ ယုဒရွကာ႐ုတ္ရဲ႕ အနမ္း၊ အာခိလိရဲ႕ ဖေနာင့္၊ ေလာကနတ္႐ုပ္တု၊ . . . ။ အရွိတရားေတြကိုစုစည္းေဖာ္ျပတဲ့ သေကၤတတစ္ခုကို ပါရမီရွင္တစ္ဦးကဖန္တီး၊ ဒီသေကၤတက လူမ်ားရင္ထဲစိမ့္၀င္သြား၊ ေနာက္ေတာ့ ဒီသေကၤတ ျမင္လိုက္ရင္ပဲ သူကိုယ္စားျပဳတဲ့ တရားကိုယ္သေဘာေတြကို ခ်က္ခ်င္းခံစားလိုက္ရ . . . ။ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ "ဆိတ္ဖလူးရနံ႔" ကလည္း ဒီသေဘာပါပဲ။ ထိေရာက္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုပါ။
ဒီေတာ့ ခံစားမႈနယ္ပယ္မွာ သေကၤတေတြဟာ အင္မတန္ထိေရာက္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုပါပဲ။ တရားကိုယ္သေဘာကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သေကၤတတစ္ခုကို ျမင္လိုက္႐ံုနဲ႔ အဲဒီတရားကိုယ္သေဘာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ခံစားမႈေတြ ရင္ထဲမွာ တဖြားဖြားေပၚလာႏိုင္တယ္။ တစ္ခါခါ သေကၤတဟာ သူမူရင္းကိုယ္စားျပဳတဲ့ တရားကိုယ္သေဘာနဲ႔ လြတ္သြားတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သေကၤတကို စြဲမက္ၿပီးျဖစ္ေနတဲ့သူ အဖို႔ေတာ့ ဒီသေကၤတရဲ႕အစြဲေၾကာင့္ နဂိုတရားကိုယ္သေဘာကိုပဲ ဆက္ၿပီး ခံစားေနရတာမ်ဳိး ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ သေကၤတကိုအလြဲသံုးမႈေတြ ျဖစ္လာေရာ။ သေကၤတစြဲ ႀကီးသူေတြကလည္း ေျပာင္းလဲသြားတဲ့အႏွစ္သာရကို မျမင္ႏိုင္ဘဲ သေကၤတအစြဲနဲ႔ တစ္ခုလံုးကို လက္ခံမိေရာ၊ တစ္ခါတစ္ခါမွာေတာ့ သေကၤတတစ္ခုဟာ အေရးကိစၥတစ္ခုရဲ႕ လကၡဏာခ်က္ အားလံုးကို မၿခံဳငံုမိဘဲ တခ်ဳိ႕ေသာ လကၡဏာခ်က္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သေကၤတစြဲ ႀကီးသူေတြဟာ အဲဒီသေကၤတေၾကာင့္ လကၡဏာခ်က္အားလံုးကို လက္ခံမိတတ္ၾကတယ္။
ခု . . . တေပါင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ တေပါင္းဆိုတာ ေဆာင္းက ေႏြကို ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ရြက္ေဟာင္းေႃကြၿပီး ရြက္သစ္ေ၀ျခင္း၊ ပူေလာင္ျခင္း ျပင္းျပတဲ့ေႏြကို ပုရစ္ႏုေတြက အန္တုျခင္း . . . စတာေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနေလေတာ့ "တေပါင္းဟာ ေျပာင္းလဲျခင္းရဲ႕သ႐ုပ္၊ အန္တုျခင္းရဲ႕ သ႐ုပ္" လို႔ စြဲမက္မိေရာ။ ဒီေတာ့ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးကာလဟာ တေပါင္းလမွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သေကၤတအစြဲနဲ႔ ဆန္းစစ္မႈမရွိဘဲ လက္ခံလိုက္တာပါပဲ။

၃။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သိုးစိတ္ရွိသူျဖစ္တယ္။

အားငယ္ေၾကာက္ရြံ႕တတ္သူ၊ ေခါင္းငံု႔နာခံတတ္သူဆိုရင္ "သိုးငယ္ေလးလိုပဲ" လုိ႔ ခိုင္းႏႈိင္းတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သိုးဆိုတာ ေၾကာက္တတ္တဲ့သတၱ၀ါမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ တိုက္ခိုက္ၾကၿပီဆိုရင္ အေသအေက်တိုက္တတ္တဲ့ သတၱ၀ါမ်ဳိးေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ သိုးအုပ္စုမွာ ေရွ႕ဆံုးကတစ္ေကာင္ကို ဆြဲေခၚလိုက္ရင္ ေနာက္ကအေကာင္ေတြကလည္း စီတန္းလိုက္တတ္ၾကတဲ့အတြက္ သိုးဆိုတာ ေခါင္းငံု႔နာခံတတ္တယ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္ၾကတာပါ။ အေသအခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သိုးေတြဟာ ေၾကာက္တတ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ဆင္ျခင္ဥာဏ္ မရွိတာပါ။ သိုးတစ္အုပ္မွာ ေရွ႕ဆံုးတစ္ေကာင္ကိုသာ ဆြဲေခၚသြား . . . ေရွ႕မွာ အဲဒီအေကာင္ကို သတ္ေနရင္လည္း ေနာက္ကသိုးေတြကေတာ့ ဆက္လိုက္ေနၾကတာပဲ၊ စဥ္းမွ မစဥ္းစားဘဲကိုး။

တကယ္ေတာ့ သိုးငယ္စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ ကၽြန္စိတ္ (slavishness) ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္ကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ အစဥ္အလာသတ္မွတ္ခ်က္အရ တေပါင္းဟာ ေတာ္လွန္ေရးလလို႔ သိလိုက္ရတယ္။  "အားလံုးက ဒီလိုသတ္မွတ္ရင္ ငါလည္း ဒီလိုပဲ သတ္မွတ္ရမွာေပါ့" ဆိုၿပီး လက္ခံလိုက္တယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ပုဂၢလိသီးျခားအျဖစ္ (individual identity) ကို မထူေထာင္ႏိုင္တာပါ။ အမ်ားထဲက တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အမ်ားထဲမွာပဲ စီးေမ်ာသြားတာပါ။ ပုဂၢလိကပိုင္းျဖတ္မႈနဲ႔ တာ၀န္မယူရဲတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ "အစဥ္အလာ အစဥ္အဆက္ လက္ခံၾကသည္ဟုလည္း မယံုၾကည္ႏွင့္" ဆိုတဲ့ ကာလာမသုတ္လာ ၾသ၀ါဒကို ကၽြန္ေတာ္နာဖူးတယ္။ "ေနေရာင္ေအာက္မွာရွိတဲ့ အရာမွန္သမွ်ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာတဲ့မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရမယ္" ဆိုတဲ့ စကားကိုလည္း ၾကားဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕ႀကံဳလာေတာ့ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈမရွိဘဲ အစဥ္အလာအယူအဆကို "သိုးစိတ္" နဲ႔ လက္ခံခဲ့တာပါပဲ။

(၅)

"တေပါင္းၾသဇာ" ေအာက္က ကၽြန္ေတာ္ဟာ အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အမွားႀကီးသံုးရပ္ကို က်ဴးလြန္ေမွာက္မွားခဲ့တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိလိုက္ရတဲ့အတြက္ တေပါင္းၾသဇာကို ကၽြန္ေတာ္လက္ခံဖို႔ ရင္မရွင္းေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ "တေပါင္းၾသဇာ" ဟာ ယုတၱိဆင္ျခင္မႈ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းရဲ႕ ၾသဇာ၊ သေကၤတစြဲႀကီးမႈရဲ႕ ၾသဇာ၊ သိုးငယ္စိတ္ဓာတ္ရဲ႕ ၾသဇာပါပဲ။ "မိမိကိုယ္ကို နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္းၾကည့္ရင္ ေလာကတစ္ခုလံုးကို ျမင္ရတယ္" ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္းၾကည့္ရင္းနဲ႔ ေလာကတစ္ခုလံုးကို လွ်ပ္တျပက္ျမင္လိုက္မိသလိုရွိရဲ႕။ "တေပါင္းၾသဇာ" လႊမ္းခဲ့ၾကသူေတြထဲမွာ အေလးအနက္ထားေလာက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြ၊ ေလးစားဖြယ္ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြလည္း ပါ၀င္ၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႔မွာေတာ့ တေပါင္းၾသဇာကို လက္ခံခဲ့ၾကတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ ရွိေကာင္းရွိၾကမွာပါ။ ရွိတယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္စမ္းပါဘိတယ္။
                   အေၾကာင္းထူးမရွိရင္ေတာ့ . . . .
                   တန္ခူးကို ေနရာမွန္ ျပန္ေပးေစ့ခ်င္ပါတယ္။

                                                                                           ေဇာ္၀င္းကို

                                                                      (ဟန္သစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ - ၅၈၊ ေမလ၊ ၁၉၉၅)


--
Posted By Blogger to လူဗိုလ္ဟူသည္ ... at 3/20/2013 12:36:00 PM

--
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔မွ ေန႔စဥ္ Mail မ်ားရယူလိုပါက http://groups.google.com/group/mrsorcerer/subscribe?hl=en
Member မ်ား မိမိတို.သိထားသည္မ်ားကို မွ်ေ၀လိုပါက mrsorcerer@googlegroups.com သို႔စာပို႔ႏိုင္ပါသည္။
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ ့မွ ႏႈတ္ထြက္လိုလွ်င္ mrsorcerer+unsubscribe@googlegroups.com ကိုႏွိပ္ျပီး စာပို႔ေပးပါရန္။
စာလက္ခံလိုသည့္ပံုစံ ျပင္လိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer?hl=en
အဖြဲ ့၏ စည္းကမ္းမ်ားကို သိလိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer/browse_thread/thread/af2f4a1d44d4d909?hl=en တြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္ ။
 
Facebook (FB) ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို႔ Mail ပို႔လိုလွ်င္ mrsorcerer2@groups.facebook.com
FB ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို့ ၀င္ရန္ http://www.facebook.com/home.php?sk=group_173571176006981&ap=1
Facebook Page ႏွင့္ဆက္သြယ္လိုလွ်င္ www.facebook.com/mrsorcerergroup
 
ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့ႏွင့္ပက္သက္၍ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳလိုပါက >>>
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ( mrsorcerer9@gmail.com, mrsorcerer27@gmail.com ) ထံသို.
ေပးပို.ႏိုင္ပါသည္ ။
 
ခင္မင္စြာျဖင့္
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့ ( Ѧя Ƨσяcɛяɛя )" group.
Visit this group at http://groups.google.com/group/mrsorcerer?hl=en.