[moemakadaily@moemaka.biz] 12th April - MoeMaKa Daily

ကာတြန္း ေစာငိုု - သၾကၤန္မွာ ဒုုကၡေတြလည္း ႏွစ္ကူးမည္
ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၃

 0 comments  Labels: 

Ashin Zawana (Kon Zaung) - No Discrimination of Any Burmese ?

 | 


"လူမ်ိဳးဘာသာ မခြဲျခား ျမန္မာႏိုင္ငံသား …" ဆိုပဲ
အရွင္ဇဝန (ကုန္းေဇာင္း)၊ မိုုးမခေပးစာ၊ ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၃
            အခုတစ္ေလာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာျပည္ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ စာတိုေပစေလးေတြ တစ္ေၾကာင္းတစ္ေလ ေရးရမွာကို လက္တြန္႔ေနမိတယ္။ က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုင္းရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့စိတ္ေတြကိုယ္စီ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရွိေနခဲ့ၾကပါတယ္။ ႏွလုံးခုံသံကို နားေထာင္ၾကည့္ရင္ေတာင္ မ်ိဳးခ်စ္ မ်ိဳးခ်စ္လို႔ ျမည္ဟိန္းေနတာ အတိုင္းသား ၾကားေနရပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံးသို႔ စီးဆင္းလည္ပတ္ေနတဲ့ ေသြးေတြကလည္း မ်ိဳးခ်စ္ေသြးေတြပါပဲ။ ဒီေတာ့ဗ်ာ ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔ ဘယ္ေနရာကို ေဖာက္ၾကည့္ေဖာက္ၾကည့္ မ်ိဳးခ်စ္ေသြးေတြပဲ ထြက္လာမွာပါ။ ရင္ႏွင့္မဆန္႔ေအာင္ခံစားရတဲ့ ခံစားခ်က္စာေပေတြေရးတဲ့အခါမွာလဲ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္လြန္းတဲ့ စာေပေတြပဲျဖစ္လာမွာပါ။
အဲဒီလို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္လြန္းတဲ့စာေပေတြ ေရးမိရင္ က်ဳပ္တို႔ကို မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္ (သို႔) အၾကမ္းဖက္ဆူပူမႈေတြျဖစ္ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္သူလို႔ ဝိုင္းၿပီးကင္ပြန္းတပ္ၾကဦးမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ရက္ရက္စက္စက္ႀကီးကို နာဇီလက္သစ္နာမည္တပ္လိုက္ၾကေသးတယ္။ ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ ကြန္မန္႔ေလး တစ္ခ်က္ေရးမိရင္ေတာင္ အဖြေကာင္၊ ေဖ့စ္ဘုတ္လူသတ္ေကာင္လို႔ အစြပ္စြဲခံရဦးမယ္။ ဒီေတာ့ ဘာမွမေရးတာပဲေကာင္းပါတယ္ဆိုၿပီး အသာေလးၿငိမ္ေနမိတာ။
"ဘာသာလူမ်ိဳးမခြဲျခား ျမန္မာႏိုင္ငံသား …" ဆိုင္းဘုတ္ စတစ္ကာေတြကို လိုက္ေဝေနၾကတယ္၊ ေစ်းဆိုင္တိုင္း ကားတိုင္းမွာ စတစ္ကာေတြ လိုက္ကပ္ေနၾကတယ္ဆိုတ့ဲ သတင္းေတြ ၾကည့္လိုက္ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ အပ္နဲ႔ဆြသလို ခံစားလိုက္ရတယ္။ အံမယ္ သူတို႔က ေနာက္က အဆစ္ကေလးကပါေသးတယ္ဗ်ာ "ကြ်ႏ္ုပ္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးပဋိပကၡ မျဖစ္ေစရ …" တဲ့။
လူျမင္ေကာင္းေအာင္ လႈပ္ရွားေနတာက တစ္ျခား တကယ္တမ္း လုပ္ေနတာက တစ္ျခားဆိုတာ အသိဉာဏ္ရွိၾကတဲ့သူတိုင္း သိၾကမွာပါ။ အဲဒီလို အေျပာတစ္မ်ိဳး အလုပ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ အဆီအေငၚမတည့္တာ ေတြကို ေတြ႔ေတြ႔ေနရေတာ့ ရယ္လည္းရယ္ခ်င္တယ္၊ ငိုလည္းငိုခ်င္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ရယ္ခ်င္ရတာလဲ ဆိုေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ ပါဝင္ေနၾကတဲ့သူေတြကေကာ တကယ့္ကို လူမ်ိဳးဘာသာမခြဲျခားဘဲ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ ေစ်းဆိုင္ေတြမွာ ဝယ္ယူအားေပးေနၾကလို႔လား။ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးပဋိပကၡျဖစ္ေအာင္ ေကာ ဘယ္သူေတြက ဖန္တီးေနတာလဲ။ ကမၻာအရပ္ရပ္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ တစ္ကမၻာလုံး လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈေတြကို ဘယ္သူေတြက ဖန္တီးေနၾကတာလဲ မွန္မွန္ေျဖၾကပါ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၾကပါ။ အဲဒီလို မီးစတစ္ဖက္ ေရမႈတ္တစ္ဖက္ အရွက္မရွိတဲ့ မ်က္ႏွာေတြကို ျမင္ရလို႔ကိုပဲ တစ္ကမၻာလုံးၾကားေအာင္ ဟားတိုက္ရယ္ေမာပစ္လိုက္ခ်င္တာ။
ဘာ့ေၾကာင့္ ငိုခ်င္ရတာလဲဆိုေတာ့ ကိုးေျခာက္ကိုးဆိုတဲ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္အဖြဲ႔ေတြကို ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈေတြျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္တဲ့အဖြဲ႔လို႔ စြပ္စြဲလိုက္ၾကလို႔ပါပဲ။ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာအေပၚမွာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္လာေအာင္၊ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ အသိပညာေတြေပးေနတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္အဖြဲ႔ကို အခုလို မတရားပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားခံေနရတာကို ဘယ္သူေတြကမွ ျပန္လည္ေခ်ပ ေထာက္ျပေဝဖန္တာမ်ိဳး မရွိခဲ့တာဟာလည္း ဝမ္းနည္းဖို႔ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။
သူတို႔ကေတာ့ လူမ်ိဳးဘာသာမခြဲျခား ျမန္မာႏိုင္ငံသား - လို႔ နာမည္လွလွေလးေပးလိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာဆိုင္ကိုပဲ အားေပးၾကဖို႔ စည္းရုံးတဲ့ "ကိုးေျခာက္ကိုး" အဖြဲ႕ကို နာမည္ဆိုး ထြက္သြားေအာင္ ထိုးႏွက္ လိုက္တာပါပဲ။ ဒါကို ျမန္မာလူငယ္ေတြက မသိရွာၾကဘူး။ သူတို႔ အဖြဲ႔ေတြမွာ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္လႈပ္ရွားေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရင္ ကိုးေျခာက္ကိုးလႈပ္ရွားမႈေတြ ေအာင္ျမင္သြားရင္ သူတို႔တစ္ေတြေစ်းဆိုင္ေတြမွာ ျမန္မာေတြ အားမေပးၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို အားမေပးၾကေတာ့ဘူးဆိုရင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြကို တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ သိမ္းပိုက္ၿပီး လူလူခ်င္းၿမိဳမည့္ စီမံကိန္းႀကီးေတြ က်ဆင္းကုန္လိမ့္မယ္ဆိုတာ သိလို႔ ကိုးေျခာက္ကိုး နာမည္ပ်က္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ကိုးေျခာက္ကိုးအဖြဲ႔ရဲ႕ လႈံ႔ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာပါလို႔ နာမည္ဆိုးတပ္ၾကေတာ့မယ္ေလ။ အဲဒီအခါမွာ လူေတြကလည္း နားေယာင္ၿပီး ကိုးေျခာက္ကိုး တံဆိပ္ႀကီးက အၾကမ္းဖက္မႈျဖစ္ေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ေပးတတ္တယ္တဲ့ - ဆိုၿပီး ေၾကာက္လန္႔ၿပီး သိမ္းထားၾကေတာ့မယ္။ လူမ်ိဳးဘာသာ မခြဲျခား ျမန္မာႏိုင္ငံသားဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကေလးက လွပါတယ္။ ဒါေလးပဲ ကပ္ထားတာေကာင္းပါတယ္ဆိုၿပီး လူမ်ိဳးျခားေတြရဲ႕ လွည့္ကြက္ထဲကို ျပန္ေရာက္သြားၾကေတာ့မယ္။
က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက အရမ္းအရမ္းကို သေဘာထားေကာင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ ဘာသာဝင္တံဆိပ္ေတြ တပ္ထားတဲ့ဆိုင္ေတြမွာ လူမ်ိဳးဘာသာ မခြဲျခားပဲ အားေပးခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကထဲက သူတို႔လူမ်ိဳးေတြကေတာ့ သူတို႔ဘာသာဝင္ဆိုင္ေတြမွာ အားေပးခဲ့ၾကတာပါ။ ျမန္မာဆိုင္ဆိုရင္ေတာ့ အငတ္သာခံမယ္ လုံးဝမစားဘူးဆိုတာမ်ိဳး မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ေတြ႔ခဲ့ဘူးပါတယ္။ သူတို႔ဘက္က်ေတာ့ သိတတ္လိုက္ၾကတာ။
လူ႔အခြင့္အေရးေတြ၊ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာေတြ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ စည္းရုံးမႈေတြ၊ ယဥ္ေက်းလိမၼာမႈေတြရွိေအာင္ သိမ္းသြင္းမႈေတြ မလုပ္ရင္ မျဖစ္ေတာ့လို႔ ကိုးေျခာက္ကိုးလႈပ္ရွားမႈကို မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္ေတြ ကိုယ့္အသက္ကို ပဓာနမထားပဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ စည္းရုံးမႈေတြက မျဖစ္မေန လိုအပ္ပါသလဲဆိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ လြတ္လပ္တဲ့သတင္းမီဒီယာေတြ ေခတ္စားလာတဲ့ ဒီေန႔လို အင္တာနက္ေခတ္မွာ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလုံးမွာ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံ ေပါင္းစည္းဆက္သြယ္ထားတဲ့ လမ္းတံတားႀကီးမ်ား ေတာက္ေလွ်ာက္ဖြင့္ထားလိုက္ပါၿပီ။ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း လူမ်ိဳးဘာသာခ်င္းမတူလို႔ ပိတ္ကာထားခဲ့တဲ့ လူ႔စည္းလူ႔ေဘာင္တံခါးႀကီးဟာလည္း ဟင္းလင္းပြင့္သြားပါၿပီ။ လူမ်ိဳးျခား တိုင္းတစ္ပါး          ယဥ္ေက်းမႈေတြကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို ဒလေဟာ စီးဝင္လာေနပါၿပီ။
ဒီေတာ့ အေပ်ာ္အပါး ေလာင္းကစား အာရုံခံစားမႈေတြကလည္း ဒလၾကမ္း ေၾကာက္ခမန္းလိလိ       ျဖစ္လာပါၿပီ။ ဒီေတာ့ အာရုံခံစားမႈအတြက္ဆိုရင္ လူမ်ိဳးေပ်ာက္မွာကိုလည္း မေၾကာက္ဘူး၊ ဘာသာစြန္႔ရမွာလည္း ဝန္မေလးဘူးဆိုတာေတြက ျဖစ္လာေနပါၿပီ။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္သာ ေနရမယ္ဆိုရင္ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ ငရဲလည္းမေၾကာက္ ေထာင္လဲမမႈတဲ့ မိုက္ရူးရဲေတြကလည္း မ်ားလာေနပါၿပီ။ ကိုယ္ေမြးတဲ့ေမ်ာက္က ကိုယ့္ျပန္မေခ်ာက္ခင္   ကိုယ့္သားငယ္သမီးငယ္ ေလးမ်ားကို ေစာေစာစီးစီး ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ သြန္သင္ဆုံးမၾကဖို႔ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ လႈပ္ရွားမႈေတြ မျဖစ္မေန လိုအပ္လာၿပီဆိုတာကို ေျပာခဲ့တာပါ။
ကိုးေျခာက္ကိုးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ကိုးဆိုတာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး၊ ေျခာက္ဆိုတာက တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ ကိုးဆိုတာက သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို ဆိုလိုတာပါ။ ေနာက္ခံဘက္ဂေရာင္းကိုလည္း ၾကည့္လိုက္ဦး၊ သာသနာ့အလံေတာ္၊ ႏွစ္ဆယ့္ေလးပစၥည္းစက္ဝိုင္း၊ အေသာကေက်ာက္တိုင္ေတြပါ။ ဒီလို စိတ္ကူးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ တီိထြင္ၾကံဆထားတဲ့ အျမတ္ဆုံးရတနာသုံးပါး အျမတ္ဆုံးထားတဲ့တံဆိပ္ေတြကို ကိုယ့္အိမ္ ကိုယ့္ဆိုင္ ကိုယ့္ယာဥ္ေတြမွာ အျမတ္တႏိုး ခ်ိတ္ဆြဲထားျခင္းျဖင့္ ေဘးဆိုးကပ္ဆိုး အႏၱရာယ္ဆိုး ေတြ ကင္းေဝးၿပီး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စုံေနမွာပါ။ ဤတံဆိပ္ကို အိမ္မွာ ကပ္ထားျခင္းျဖင့္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔သည္ ရတနာသုံးပါး အျမတ္ဆုံးထားၿပီး အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအိမ္ ဤဆိုင္သို႔ ေရာက္လာသူတိုင္း ေဘးရန္ကင္းကြာၿပီး ေအးခ်မ္းသာယာမဂၤလာ ရွိၾကပါေစ-ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္ေနပါတယ္။
လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔  ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္မွာ လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခားေတြက ဒီအခြင့္အေရးေတြကို လက္ေတြ႔အသုံးခ်ေနၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြကေတာ့ ဖဲ့စားတာကိုလည္းခံရ လွီးစားတာကိုလည္းခံရ ဝါးၿမိဳတာကိုလည္း ခံေနၾကရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့စိတ္ မရွိရင္ မျဖစ္ေတာ့လို႔ ကိုးေျခာက္ကိုး လႈပ္ရွားမႈေတြကို ဘုရားသားေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္ေတြ စတင္လႈပ္ရွားခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ကိုးေျခာက္ကိုးအဖြဲ႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က
(က) ဗုဒၶဘာသာ အခ်င္းခ်င္း စည္းလုံးညီညြတ္ၾကရန္၊
(ခ) ဗုဒၶဘာသာ အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းကူညီေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာေစ်းဆိုင္ေတြမွာပဲ ဝယ္ယူအားေပးၾကရန္၊
(ဂ) ဗုဒၶဘာသာ အခ်င္းခ်င္းသာ ထိမ္းလက္ထပ္ရန္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြပါပဲ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း အၾကမ္းမဖက္ပါဘူး။ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ေပၚေပါက္လာေအာင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း မလႈံ႔ေဆာ္ပါဘူး။
က်ဳပ္တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ သမိုင္းအဆက္ဆက္ကထဲ ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာနဲ႔ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္းေနလာခဲ့ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဆုံးအမေအာက္မွာ မိသားစု အခ်င္းခ်င္း၊ ရြာသားအခ်င္းခ်င္း၊ ၿမိဳ႕သားအခ်င္းခ်င္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္သားအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စည္းစည္းလုံးလုံး ညီညီညြတ္ညြတ္ ေအးအတူပူအမွ် ေနလာခဲ့ၾကခဲ့ၾကတဲ့သူေတြပါ။
လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခား တိုင္းတပါးကေကာင္ေတြ ဝင္လာမွ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈေတြ ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာေတြကို အဖ်က္အဆီးခံရ၊ ကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြ အဖ်က္အဆီးခံရနဲ႔ လူလိမၼာလူယဥ္ေက်းေလးေတြကေန လူၾကမ္းႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါေတာင္ က်ဳပ္တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက သည္းခံစိတ္ေတြ သနားညွာတာစိတ္ေတြ သိပ္လြန္ကဲခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီလို သည္းခံစိတ္ သနားညွာတာစိတ္လြန္ကဲခဲ့ၾကလို႔လဲ လူမ်ိဳးျခားေတြက ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို         တစ္ျဖည္းျဖည္း ဝါးၿမိဳလာရာကေန အခုေတာ့ သူတို႔လူမ်ိဳးေတြက ေၾကာက္ခမန္းလိလိ       ဒုနဲဒယ္နဲ႔ျဖစ္လာပါၿပီ။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြကလည္း ေက်ာခ်မွ ဓားျပမွန္းသိၾကတာမို႔လား၊ ကိုယ့္သားသမီးကို မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ထက္သန္ေအာင္ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ သြန္သင္ဆုံးမတာမ်ိဳး မလုပ္ၾကဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ လူမ်ဳိးျခားေတြ ဘာသာျခားေတြရဲ႕ ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္းမႈေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္သြားၾကတာေတြ႔ေနရတယ္။ လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခားေတြက နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို သုံးၿပီး ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကို ဖဲ့စားလွီးစား ဝါးၿမိဳလာခဲ့တာ အခုဆိုရင္ ဘယ္အေျခအေနထိေရာက္ေနၿပီလဲဆိုတာ အားလုံးသိၾကမွာပါ။
အဲဒါေတြကို ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ဘုရားသားေတာ္ေတြ၊ မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္ေတြက ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာဝင္ေတြ မသိေသးတာေတြကို သိရွိနားလည္ေအာင္ သြန္သင္ဆုံးမရမည့္တာဝန္ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာဝင္ေတြအေပၚ သူတို႔တစ္ေတြ သမိုင္းအဆက္ဆက္က ရက္စက္ယုတ္မာခဲ့ၾကတာ ေတြကို ေဟာေျပာဆုံးမမိခဲ့ရင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္ေအာင္လႈံ႔ေဆာ္သူလို႔ ကင္ပြန္းတပ္ၾကမွာလား ? ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာအေပၚမွာ မတရား အႏိုင္က်င့္ခံရတာကို မတရားအႏိုင္က်င့္ခံရပါတယ္    လို႔ ျပန္ေျပာျပခြင့္ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဆူပူမႈေတြ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ကိုယ့္ညီမေတြ ကိုယ့္သမီးေတြ လူမ်ိဳးျခားနဲ႔ ယဥ္ပါးေနရင္လည္း မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနရမွာလား ? ကိုယ့္ညီမေတြ ကိုယ့္သမီးေတြကို လူမ်ိဳးျခားက မတရားေစာ္ကားသြားရင္ေကာ ကိုယ့္ဘာသာက်ိတ္ခံစားေနရမွာလား? ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို လူမ်ိဳးျခားေတြက အုပ္စုလိုက္ ဝိုင္းသတ္ေနၾကရင္ေတာင္ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနရမွာလား? တရားဥပေဒကေကာ အမွန္တရားဘက္ကေန ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ အကာအကြယ္ေပးမွာလား ?           ဆိုတာကို သမာသမတ္က်လွပါတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးမ်ားကို ေမးၾကည့္လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အုပ္စုလိုက္ ဆူပူမႈေတြ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ အေျခအေနေတြ လက္မလြန္ခင္ ထိန္းသိမ္းေပးရမွာက အစိုးရနဲ႔ တရားဥပေဒရဲ႕တာဝန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားအဖြဲ႔ကေတာ့ သူ႔အလုပ္သူ လုပ္ေပးေနၾကရမွာပါ။ ဆူပူမႈ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္လာမွာကို ေၾကာက္လို႔ ဘယ္လူမ်ိဳးျခားက ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ဝါးၿမိဳဝါးၿမိဳ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ လွီးစားဖဲ့စား မတရားေစာ္ကားေနေန လက္ပိုက္ၾကည့္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ငါးႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အလြန္လွပတင့္တယ္ က်က္သေရမဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ခေညာင္းျပည့္စုံလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ေစတီပုထိုးေတြ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ိဳးစုံ ရိပ္သာဓမၼာရုံေတြ ျပာပုံဘဝေရာက္သြားႏိုင္ေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိၾကမွာပါ။
အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔က ဘာလုပ္ၾကရမွာလဲဆိုရင္ ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားေတြနဲ႔ သူတို႔ အေဆာက္အအုံေတြ ပစၥည္းေတြကို လက္ဖ်ားေလးနဲ႔ေတာင္သြားတို႔စရာ မလိုပါဘူး။ က်ဳပ္တို႔လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ေရွးကထက္ပိုၿပီးေတာ့ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စည္းစည္းလုံးလုံး ေနထိုင္ၾကရမယ္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာဝင္ဆိုင္မွာပဲ ေစ်းဝယ္ၾကရမယ္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘသာဝင္အခ်င္းခ်င္းသာ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ၾကရမယ္-ဆိုတဲ့ ကိုယ့္လူမ်ိဳးရဲ႕ သံမဏိအတြင္းစည္းကမ္းေတြကို ကိုယ့္မိသားစု အခ်င္းခ်င္း၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳး ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ သြန္သင္ညႊန္ျပ ဆိုဆုံးမေပးၾကရပါမယ္။ ကိုယ့္သားသမီးေလးမ်ားကို ယဥ္ေက်းလိမၼာဗုဒၶဘာသာသင္တန္းေက်ာင္းမ်ားသို႔ မျဖစ္မေန (အခ်ိန္ပိုင္းေလးပဲျဖစ္ျဖစ္) ပို႔ေပးၾကရမွာပါ။ လူတိုင္းလူတိုင္း ဗုဒၶတရားေတာ္ကို နားလည္ေအာင္ ေလ့လာသင္ၾကား မွတ္သားနာယူၾကရမွာပါ။
က်ဳပ္တို႔ ျမတ္စြာဘုရားက သူတစ္ပါးကို သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲတာေတြ၊ သူတစ္ပါး သားမယားကို မတရားေစာ္ကားတာေတြ၊ သူတစ္ပါး ပစၥည္းလုယက္ဖ်က္ဆီး ခိုးယူတာေတြ၊ လိမ္ညာလွည့္ျဖားတာေတြ၊ မူးယစ္ေဆးဝါး ေသာက္သုံးမွီဝဲတာေတြ၊ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဆဲဆို၊ ဂုန္းတိုက္၊ မိုက္မိုက္ရိုင္းရိုင္း ညစ္ညမ္းယုတ္မာတဲ့ အေျပာအဆိုေတြ အလုပ္ေတြကို အၿမဲတမ္း ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာပီပီ ဘယ္သူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ယုတ္မာေနေန ကိုယ္ကေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားလက္ကိုင္ထားၿပီး စိတ္ေကာင္းေမြးကာ ဘယ္သူေတာ္ေတာ္ မေတာ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က ေတာ္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကပါ။ ဘယ္သူေတြက ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း ကုိယ္ကေတာ့ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ-ဟု ေမတၱာျဖင့္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါတယ္။
အရွင္ဇဝန (ကုန္းေဇာင္း)

88 Generation Ko Htay Kywe - Talk, Discussion, Q & A

 | 


၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုုေဌးၾကြယ္ႏွင့္
ဆန္ဖရန္စစၥကိုုေဘးဧရိယာ ျမန္မာတိုုင္းရင္းသားမိသားစုုမ်ား ေတြ႔ဆုုံေဆြးေႏြးပြဲ ရုုပ္သံ (၂)
SFBC ရုုပ္သံရိုုက္ကူးခ်က္၊ မိုုးမချပန္လည္ တင္ဆက္၊ ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၃
မတ္လ ၂၉ ၊ ၂၀၁၃၊ ဆန္ဖရန္စစၥကိုု ေဘးဧရိယာ၊ ဖရီးမာင့္ျမိဳ့၊ ကြန္ျမဴနီတီရိပ္သာမွာ ျမန္မာတိုုင္းရင္သားမိသားစုုမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆုုံေဆြးေႏြးပဲြမွာ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုုေဌးၾကြယ္က ၎ရဲ့ အေတြ႔အၾကဳံ အေတြးအျမင္မ်ားကိုု ေျပာၾကားခဲ့သလိုု ပရိသတ္ရဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကိုု ရင္းနီး ခင္မင္စြာ ေျဖၾကားသြားခဲ့ပါတယ္။
လက္ရွိ ႏိုုင္ငံေရးအေျခအေန၊ ျမန္မာျပည္ ႏွင့္ ၈၈ တိုု႔၏ ေျခလွမ္းမ်ား
            ၈၈ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္း နဲ႔ US ကOSI  ဆက္စပ္မႈ ရွိမရွိ
၈၈ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ သေဘာကြဲလြဲတာေတြ ရွိသလား
၈၈ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ ဘယ္လိုုမ်ဳိး ဆုုံးျဖတ္လုုပ္ကိုုင္ၾကသလဲ
ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာေတြကိုု ဘယ္လိုု ျမင္သလဲ
ဖယ္ဒရယ္ ဆိုုတာကိုု ဘယ္လိုုမ်ဳိး နားလည္ၾကသလဲ၊ ကြဲျပားမႈ ရွိသလား
အေျခခံဥပေဒကိုု ဘယ္လိုုေျပာင္းမွာလဲ
လက္ရွိအေျပာင္းအလဲမွာ ခရိုုနီနဲ႔ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ေတြအတြက္ပဲ ေျပာင္းလဲတာလား
လူထုုအတြက္ တကယ္အေျပာင္းအလဲကိုု ဘယ္လိုုလုုပ္မလဲ …
စတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

 0 comments  Labels: 

Aung Way - Michigan Mei Zar

 | 


 စ္ ရွီ  န္ မဲ  
ေအာင္ေ၀း၊ ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၃

တစ္ွစ္လုံး
စိတ္ေတြက ေရခဲသလို ခဲလို ့။

တစ္ေန ့လုံး ျမေတြ မိွင္းလို ့။

တစ္ညလုံး မိုးေတြ သည္းလို ့။

တစ္လမ္းလုံး ွင္းေတြ ဖုံးလို ့။

တစ္ေကာလုံး သစ္ရြက္ေတြ ကြလို ့။

တစ္ခ်ိန္လုံး တိမ္ေတြ အုံ ့လို ့။

တစ္ကြင္းလုံး ေလျပင္းေတြ တိုက္လို ့။

တစ္ေခတ္လုံး
တစ္ဘ၀လုံး
ဘာမွ အသုံးမက်တဲ့
အိမ္လြမ္းစိတ္ကိုပဲ
ျမက္ရိတ္သလို ရိတ္ရိတ္ပစ္ေနရေတာ့တယ္။     

ေအာင္ေ၀း
ပီ ၁၁၂၀၁၃။

 0 comments  Labels: 

Cartoon Wai Yan (Taung Gyi) - 2013 Thagyan Cartoon

 | 

ကာတြန္း ေ၀ယံ (ေတာင္ၾကီး) - ၂၀၁၃ သၾကၤန္မွာ မိုးမခ အရမ္းစိုးရိမ္မိသည္
ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၃

Kamarpale - Poem

 | 

ပိေတာက္ ... စကား
ကမာပုလဲ
ဧၿပီ ၁၁၊ ၂၀၁၃


က်ေနာ္တို႔ ပိေတာက္ကုိလြမ္းရင္း
ပိေတာက္အေၾကာင္း ကဗ်ာေရးခဲ့တယ္ ...။

က်ေနာ္တို႔ဟာ
အေမ့ကုိ လြမ္းရင္း
သႀကၤန္ကုိ ခ်စ္ခဲ့ၾကသူေတြေပါ့ ...။

"ရာသီစာ" လို႔ ညႊန္းညႊန္း
"ရာသီဆာ" ပဲ ဆိုဆို ...။
က်ေနာ္တို႔ ပိေတာက္ကုိ ခ်စ္ခဲ့တယ္ ...။

"ဒါ ... ငွက္ဖ်ားငန္းဖမ္းဇာတ္ပဲ "
ေတာင္ေပၚမွာ ကၽြန္းေတြ အပြင့္ပြင့္ခ်ိန္
အေမ့အိမ္ကုိ ...
က်ေနာ္တို႔ " တူးပုိ႔ ... တူးပုိ႔ " နဲ႔
လြမ္းခဲ့တယ္ ...။

ပိေတာက္ပြင့္ကေလးေတြ ဖင္ဆိတ္ၿပီး
သူ႔အစီးနဲ႔ ...
က်ေနာ္တို႔ နဖူး ... ပါးျပင္ကေလးေပၚ တို႔တို႔ေပးေတာ့
က်ေနာ္တို႔မ်က္ႏွာ တျပင္လံုး
အေမ့ အခ်စ္နဲ႔ ပိေတာက္ေတြပြင့္
က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး ပိေတာက္ပင္ေတြ ျဖစ္
အဲဒါ ...သႀကၤန္ျဖစ္ခဲ့တယ္ ...။ ။


+ (+) = ေမာင္သာႏုိး ဗမာဘာသာျပန္ မာယာေကာ့္ဗ္စကီး၏ ေဘာင္းဘီ၀တ္မိုးတိမ္ကဗ်ာမွ ...

Aung Maw- Cartoon

 | 

ေျခထုိးက်င့္ေနပါတယ္
ကာတြန္း-ေအာင္ေမာ္ 
ဧၿပီ ၁၁၊ ၂၀၁၃ 
 

ကာတြန္းေအာင္ေမာ္ ေဖ့ဘုတ္ခ္ ျပန္လည္ကူးယူပါသည္။

Jaw Dee - Strire

 | 

ငရဲေခြးၾကီး လြတ္ေနသည္
ေဂ်ာ္ဒီး
ဧၿပီ ၁၁၊ ၂၀၁၃


သၾကၤန္နားနီး လာေပမယ္႔  ေဂ်ာ္ဒီးတို ႔ ကေလး တသိုက္မွာမေပ်ာ္နိုင္..။သူမ်ား ေပ်ာ္လို ႔ မေပ်ာ္နိုင္  ရည္းစားေပ်ာက္လို႔မွိဳင္.....လို ႔ေတာင္   မေအာ္နိုင္..။အေၾကာင္းမူကား မိုးမခရြာ အေရးမေအးေသာေၾကာင္႔ပင္တည္း...။တိုင္းကား ျပည္ရြာ မသာယာေတာ႔  ...  တရြာလံုး  ၾကိ မ္ မီးအံုးေနၾကရ သည္..ကိုး.။ လူၾကီးေတြ   မ်က္ႏွာ  မသာယာေတာ ႔ကေလးေတြခမ်ာလည္း   ဟိုေခ်ာင္တိုးရမလို..။ဒီေခ်ာင္ တိုးရမလို..။ ေနာက္ဆံုး ေတာ႔    အိမ္မွာ    ေနစရာမရွိသည္႔ အတူတူ  လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ  ျဖစ္ေသာရြာထိပ္ေညာင္ပင္ၾကီး ေအာက္ ဆီသို႔သာ.စုရံုး ေရာက္ရွိလာၾကသည္.။  ဒါေတာင္  လူၾကီးေတြကလွမ္းဟန္႔လိုက္ေသးသည္..။

"ဟဲ ႔ ကေလးေတြ..ေတြ ႔ကရာေတြ  ေလွ်ာက္သြားမေနၾကနဲ႔..။ရြာထဲမွာပဲေန..။ေခတ္ၾကီးကေျပာင္းမယ္မက်န္ေသးဘူး..။ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ခ်င္သူေတြက   ကေျပာင္းကျပန္ေျဗာင္းဆန္ေနတယ္ ေဟ႔.."

ဒီလို နဲ ႔   ရြာထိပ္ေညာင္ပင္ၾကီး ေအာက္တြင္ ေဂ်ာ္ဒီးတို႔ ကေလးတသိုက္..မ်က္ႏွာေလးေတြမသာမယာနဲ ႔ ေရာက္တတ္ရာရာ..ေျပာေနၾကသည္..။ေဂ်ာ္ဒီးတို႔ ကေလးစကား၀ိုင္းကားလူၾကီးေတြတြတ္ထိုး ေလ ႔ ရွိေသာ ေဖ႔စ္ဘုတ္ ဆိုတာၾကီးလို ပင္  ဟုတ္တာေရာမဟုတ္တာပါ..သတင္းစံုလွသည္..။သုိ႔ေသာ္..ေဂ်ာ္ဒီးတို႔ကေလး စကား၀ိုင္းတြင္မူ  .ေဖ႔စ္ဘုတ္ဆိုတာၾကီးထဲက လူေတြလိုရန္မျဖစ္ၾက..။အယုတၱ အနတၱ မဆဲၾက..။တေယာက္တည္းက  အေကာင္႔အမ်ိဳးမ်ိဳး သံုးျပီး  ဆယ္ကိုယ္ခြဲ   လုပ္ကာကိုယ္သန္ရာကိုယ္  မဖြၾက.။ အထူး သျဖင္႔  ေတာ႔.. မီးျပတ္မွာ မပူရ..။အင္တာနက္     လိုင္း မမိမွာ  ..မပူရ..။၀ိုင္ဖိုင္..တင္မက..ဇက္ဖိုင္..အီးဖိုင္ ေတြပါ  အကုန္ရေပသည္..။

"ေဟ႔.. ယာကြတ္..တေယာက္  တို႔ဆီ  မလာတာၾကာျပီေနာ္"  လို ႔ဖိုးထက္က       တတမ္းတတ..ေျပာရွာသည္။ ကမာပုလဲကား...ကဗ်ာ ဆန္သူပီပီ.."ဟို..ကဂ်ာၾဆာၾကီး  ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကဂ်ာထဲကလို..ယာေတြမ်ား  ကြပ္ကဲ  ေနရလို႔  ညားလား"

"မင္း..ဘိုးေအ။  ယာေတြ ကြပ္ကဲ  ရမွာလား..။အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္လို႔ႏြားေက်ာင္းေတာင္ မထြက္နိုင္ဘူး"ကူမိုးၾကိဳးက  ေငါက္လိုက္သည္..။ ကေလး  အားလံုး အဓိကရုဏ္း  ဆိုတာၾကီးကိုမ်က္စိထဲ ျပန္ျမင္ကာ မ်က္ႏွာေလးေတြ  ဇီးေစ႔ ေလာက္ ျဖစ္သြားၾကသည္..။ျပီးခဲ ႔တဲ ႔  ရက္က    ဒီအဓိကရုဏ္း  ဆိုတာၾကီးက  သူတို႔ တရြာလံုး ကို   ေထာင္းေထာင္း ေၾကေအာင္  ၀င္ေမႊသြားသည္ကိုး..။ရြာေတာင္ဖ်ားမွာ မီးေတြ ရွိဳ ႔လားရွိဳ ႔ ရဲ ႔..။ဘယ္က မွန္းမသိတဲ ႔ လူစိမ္းစိမ္းၾကီးေတြက ညာသံေတြ ေပးျပီးရြာစြန္ရြာဖ်ားက ၀င္လာလား..လာရဲ ႔..။ျပီးေတာ႔    ရြာသားေတြကို  ဘာသာေရး၊လူမ်ိဳးေရးေတြ  နဲ ႔ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ေအာင္ လွံဳ ႔ေဆာ္သည္..။ျပီးေတာ႔  တုတ္ေတြဒါးေတြ နဲ ႔  ဟိုဖ်က္သည္ဖ်က္..။ဟို မီးရွိဳ ႔ ဒီမီးရွိဳ႔ တို႔မီး ရွိဳ ႔မီး လုပ္ၾကသည္...။

"အဓိကရုဏ္း  ဆိုတာ  ထိကရုန္းလို  ပဲ တြ.."   သာဂိက  ရုပ္တည္ၾကီးနဲ ႔ ဆရာၾကီး စတိုင္ဖမ္းရင္းေျပာသည္။

"ဘာခ်ိဳင္ရို ႔ရဲ တြ..တြတ္ေတာင္ မ၀င္ဘူး" ရန္လိုကၽြဲက  ၀င္ခြပ္သည္..။        "အဓိကရုဏ္းဆိုတာ  ထိကရုန္းလိုပဲ..ထိလိုက္ရင္  ထိတဲ ႔သူေတြ  ကို စူးတယ္..။ရွတယ္.။ထိခိုက္နာက်င္ေစတယ္...။ျပီးရင္ ရုန္းထြက္တြားေရာ ကြာ။အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနေရာကြာ..။သူမလုပ္သလိုလိုနဲ ႔"

" ဘာပဲ  ေျပာေျပာ  တို႔ ရြာမွာ ဒီ အဓိကရုဏ္းၾကီး မျဖစ္ခင္   အႏၱရာယ္အနံ႔ေတြ  ရေနတာတဲ႔တြ..။ရြာထဲေတြ..ေစ်းထဲေတြမွာ  ဘာသာေရး လွံဳ ႔ေဆာ္စာ ေတြ  အေခြေတြ  လိုက္ျဖန္႔ေနတာေတြကအႏၱရာယ္ကို မီးပ်ိဳးေပးေနတာတဲ ႔..ကြ။ဘၾကီးစြမ္း   တို႔ စကား၀ိုင္းမွာ မေန႔က  ေျပာေနတာ..ၾကားခဲ ႔တယ္.."

" ေအး ေလ..။ဟို နိုင္ဂံေရး လွဳ ံ႔ေဆာ္စာေတြ  ေ၀ရင္  ဖမ္းတဲ႔လူဂ်ီးေတြ..။ အခု ဟာေတြက်ေတာ႔ မသိခ်င္ေယာင္  ေဆာင္ေနၾကတယ္..ဒဲ ႔"

ကေလးတို႔ သဘာ၀  ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာေနရင္း  ေမာင္ရစ္က အၾကံတခုရ သြားသည္..။

"ေဟ႔...ပ်င္းတယ္တြာ..။တို႔ေတြ  အဓိကရုဏ္းလုပ္တမ္း ကဂ်ားၾကမယ္.."

အဓိကရုဏ္း လုပ္တမ္း  ဆိုသျဖင္႔ ကေလးမ်ား အားလံုး စိတ္၀င္စားသြားၾကသည္..။

ေမာင္ရစ္ကား... ဒါရိုက္တာ ေမာင္သီနွင္႔ နံမယ္တလံုးထဲ ကပ္လြဲသျဖင္႔ဒါရိုက္တာ ျဖစ္ဖို႔ အလြန္နီးစပ္သည္ဟု..သူ႔ကိုယ္သူအထင္ရွိေနပံုျဖင္႔......

"ေစာငိုနဲ ႔ကူမိုးၾကိဳး..မင္းတို႔က  ရဲလုပ္။ရန္လိုကၽြဲနဲ ႔သာဂိကစစ္တပ္  လုပ္တြာ..။  ရီရသူက  ၅၆၅  အေခြေတြထုတ္..။ေဆာင္းသဇင္တို႔  ေမခတို႔ေကြသယ္တို႔ မုန္႔ခ်ဳိသင္းတို႔ ေဂ်ာ္ဒီးတို႔ မိန္းကေလးေတြ ကရြာသူရြာသားေတြလုပ္"

"ေဟး...ငါးးလဲ  ပါမယ္တြ..။ငါ း က  ဘာလုပ္ရမလဲ ."

ေပ်ာက္ေနတာ ၾကာျပီျဖစ္ေသာ    ယာကြတ္ကား  အဓိကရုဏ္းလုပ္တမ္း ကစားပြဲအမီ   ကံဆိုးစြာ   အေျပးအလႊား  ေရာက္ လာရွာသည္..။  ဒါရိုက္တာေမာင္ရစ္က..  ေခါင္းတခ်က္ကုပ္  ကာ စဥ္းစားရင္း..

"အင္းးးမင္းကေတာ႔    အျပင္ကအတိုင္း ပဲ  မင္းတို ႔အျဖစ္ကိုသရုပ္ေဆာင္ ေပါ႔ကြာ"

ေစာငိုႏွင္႔ ကူမိုးၾကိဳးကား  ရဲလုပ္ရမည္ကို မေက်နပ္..။ေပကပ္ကပ္ႏွင္႔        " ေဟ႔ေအးတြာ..။တို႔က  ရဲ လုပ္ခ်င္ဘူး..။နံမယ္ကပ်က္ဦးမယ္..။ျပီးခဲ ႔တဲ ႔   လက္ပံေတာင္းေတာင္တို႔ မလက္တိုရြာ  တို႔ကအဓိကရုဏ္းေတြတံုးကဆို  ရဲေတြ ဘယ္ေလာက္ နံမယ္ပ်က္လဲ..။ေမာင္ရစ္..မင္း ပဲရဲလုပ္"

" ငါက  ဒါရိုက္တာဆိုေတာ႔  ေနာက္ကြယ္က ၾကိဳးကိုင္ရဦးမွာတြ..။လုပ္ပါတြာ..။ဒီတခါ  အဓိကရုဏ္းမွာရဲေတြကို အၾကမ္းမဖက္ခိုင္းပါဘူး.။မီးေလာင္ဗံုးေတြ..အဲ..အဲ..မီးခိုးဗံုးေတြ နဲ ႔  မျဖိဳခြဲခိုင္းပါဘူး..။တကယ္ေတာ႔  ရဲ ေတြခမ်ာ  အပစ္မရွိရွာပါဘူး..တြာ..။သူမ်ား အမိန္႔ေပးတာ  လုပ္ရရွာတာကိုး...။ခံရတဲ  ႔ ရဟန္းရွင္လူ..ျပည္သူေတြ  ကေတာင္    ျပန္တနားသင္႔ပါတယ္..တြာ.။  ဒီတေခါက္ေတာ႔  မင္းတို႔  ရဲေတြက     လူဆိုးေတြ  အၾကမ္းဖက္   ဖ်က္ဆီးတာေတြကို  ဒီအတိုင္းၾကည္႔ေနရံု  ပါပဲတြ။    လူဆိုးေတြ  အကုန္ဖ်က္ဆီး   မီးရွိဳ ႔ျပီးမွမင္းတို႔က  ဟိုေလ်ွာက္သည္ေလွ်ာက္ လုပ္ယံုေလးလုပ္ရမွာ..တြ။ေနာ္..ေနာ္.."

ဒါရိုက္တာ ေမာင္ရစ္က  ေပကပ္ကပ္ လုပ္ေနေသာ  ေစာငိုႏွင္႔ ကူမိုးၾကိဳးကိုေဖ်ာင္းျဖ နားခ် ေနရွာသည္...။ယာကြတ္ကလည္း   ၀င္ေျပာသည္..။

"ဟုတ္တယ္တြ..။မင္းတို႔ မတိရို ႔...။ရဲ လုပ္ရ တာ ေကာင္းတယ္ တြ..။ငါး ေတာင္ ရဲ လုပ္ခ်င္တာ..။ရဲလုပ္ရင္  တို ႔ေတြလာဘ္ထိုးတာေတြ  စားရမွာ..။ျပီးခဲ႔တဲ ႔ အဓိကရုဏ္းတံုးက  ဆို   တို႔ေတြက  အိမ္ေတြ ဗလီေတြအဖ်က္ခံရမွာစိုးေတာ႔  မင္းတို႔ ရဲ ေတြကို  ပိုက္ဆံေတြ   အမ်ားၾကီး
ေပးျပီး လာဘ္ထိုးရေသးတာ.။ဒါေပမဲ ႔ မရပါဘူးကြာ..။ဖ်က္ခံရတာပါပဲ...။ျပီးမွငါးတို႔ ေက်နပ္ေအာင္  မဟုတ္တဲ ႔သူေတြ  အဖမ္းျပထားတာ...။ငါး ကေတာ႔ ကြာ..အိုးဖ်က္အိမ္ဖ်က္  လုပ္ခံရမယ္႔ အစား..လာဘ္စား ရတဲ႔  စစ္တပ္တို ႔ရဲတို႔ပဲ  လုပ္ခ်င္တာတြ"  .

ထိုအခ်ိန္ တြင္    စစ္တပ္လုပ္ရမည္႔   သာဂိႏွင္႔ရန္လိုကၽြဲကား  .ပါးစပ္မွ  ေလယဥ္ပ်ံသံ ေပးျပီးလက္ႏွစ္ဖက္ကို  ေဘးကားကာ ပ်ံ၀ဲေနဟန္  ျဖင္႔  အစြမ္းကုန္  စစ္ေရးျပေနၾကေလသည္...။

"ရႊီးးးးးးးး၀ီးးးးးးး၀ီးးး"

"ဟဲ ႔.... ဟဲ ႔..အဲဒါက  ဘာလဲေဟ..။နတ္ေလခၽြန္ ၀င္တာလား"

ပါးစပ္ထဲကို  စားစရာေတြ ပလုပ္ပေလာင္း မျပတ္တမ္း   ထိုးသိပ္စားေနေသာမိုးခ်ဳပ္သင္းက  မ်က္လံုးျပဴး မ်က္ဆံျပဴး နဲ႔   ေမးလိုက္သည္..။

"အဲဒါ ..ေျမာက္ကိုရီးယား က    ခိုး ၀ယ္ထားတဲ႔ ဒံုးက်ည္ တဲ ႔ဟ.."

ဒါရိုက္တာေမာင္ရစ္ ဧ။္ ဇာတ္ညႊန္းမ်ားကိုတိတ္တိတ္ဖတ္ထားပံုရေသာ  ေဆာင္းသဇင္က  ၀င္သတင္းေပးဧ။္..။

"ဟင္...စစ္ေရးျပပြဲ ၾကီးၾကည္႔ရတာ..နင္တင္တင္ၾကီး.။ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရဲ ႔ တပ္ထြက္မိန္႔ခြန္းလိုလဲ..ရဲေဘာ္တို႔ အနီးကပ္ဆံုး  ရန္သူကို   ရွာတိုက္ၾက..ဘာညာ ေလးမ်ား  ေျပာမလားလို႔"

အဆိုးျမင္၀ါဒီတဦး ျဖစ္ဟန္တူေသာ  ေကြသယ္က  ပညာရွင္ဂိုက္ျဖင္႔သံုးသပ္ေ၀ဖန္လိုက္သည္..။

"အို..ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္  တပ္မေတာ္ၾကီး  အင္အားရွိတာ က်မေတာ႔ သိပ္သေဘာက်တာ.."
ေဂ်ာ္ဒီးကား ဒီမိုမယ္ေတာ္ၾကီး စတိုင္ဖမ္းကာ  လက္ခုပ္လက္၀ါးတီးျပီးရန္လိုကၽြဲ တို႔ ဧ။္  စစ္ေရးျပပြဲ ၾကီးကို  အားေပးေနေလသည္..။

သာဂိကား  ရြာထိပ္ အမွိဳက္ပံုမွ  ေကာက္လာေသာ  ဘိလပ္ေရပုလင္းအဖံုးမ်ားကို  ရင္ဘတ္တြင္  တန္းစီ ခ်ိတ္ကာ  တပ္ခ်ဳပ္ၾကီးတဦးပံုစံႏွင္႔   မိန္႔ခြန္းေခၽြေနေလသည္..။

" က်ဳပ္တို႔  တပ္မေတာ္ဟာ  ဘာ လူမ်ိဳးတံုး သတ္ျဖတ္မွဳ မွမရွိဘူး..။လူညႊန္႔တံုး သတ္ျဖတ္မွဳပဲ  ရွိတယ္...။ယံုခ်င္ယံုမယံုခ်င္ေန..။က်ဳပ္လဲ  ေနာက္ကြယ္က ၾကိဳးကိုင္သူ..အဲေလ.. ဒါရိုက္တာ.ေရးေပးတဲ ႔ အတိုင္းဖတ္ေနတာပဲ..ထီြ။အခုကိုပဲ ၾကည္႔  ..။အဓိကရုန္းေတြျဖစ္ရင္  ..က်ဳပ္တို႔ တပ္မေတာ္၀င္လာမွ ျငိမ္၀ပ္ပိျပားတယ္..။အပ္က်သံေတာင္မၾကားရဘူး..။ေတြ ႔တယ္ေနာ္.။ဒါေၾကာင္႔ က်ဳပ္တို႔ တပ္မေတာ္က  နိုင္ငံေတာ္ရဲ ႔ အမ်ိဳးသားနိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မွဳ အခန္း  က႑မွာ ပါေလရာငပိခ်က္ျဖစ္ေနရတာပဲ..။ဒီလိုျဖစ္ေအာင္  အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္ေအာင္  တဖက္လွည္႔ နဲ ႔ေျမွာက္ေပးမယ္..။ျပီးရင္ က်ဳပ္တို႔  က  လက္တလံုးေလာက္  အလိုမွာ၀င္ကယ္မယ္။ဒါမ်ိဳး  က်ဳပ္တို႔  လုပ္စားလာတာ  အႏွစ္(၆၀)ရွိျပီ..။"

မိုးမခရြာသားကေလးမ်ားဧ။္   အဓိကရုဏ္း လုပ္တမ္းကစားေနျခင္းကို  အေ၀းၾကည္႔ အနီးၾကည္႔ သံုးသပ္ေနေသာ  ကေလးဗိုလ္ၾကီးေအာင္ဒင္   က  တပ္ခ်ဳပ္ၾကီး   သာဂိဧ။္  ေလလံုး မိုးလံုးကို     နားခါးလာျပီး  အႏွီကဲ ႔သို ႔ ၀င္ေဆာ္ေလသည္..။

" ေအးပါကြာ..။ဟို   ဟာသ  စာေရးဆရာၾကီးေသာ္တာေဆြ  ေရးတဲ ႔စာတပုဒ္ထဲကလိုပဲ..။စာေရးဆရာမၾကီး လံုခ်ည္ျပဲေနတာကို  ျမင္ရက္နဲ ႔ခ်က္ခ်င္းမေျပာဘူး..။အၾကီးၾကီး ျပဲမွ  ေျပာေတာ႔   သူ႔ကိုေက်းဇူးပိုတင္ေအာင္ ဆိုသလိုမ်ိဳးပဲ..။ရွင္းလို ႔ ရတဲ ႔အခ်ိန္မွာမရွင္းပဲထားျပီး..။အၾကီးအက်ယ္ျဖစ္မွ ၀င္ရွင္း..။ေက်းဇူးရွင္ ဘ၀ခံယူ...။အဲလိုလုပ္မွ   မင္းတို႔  တနိုင္ငံလံုး  ရွိသမွ် ေျမသိမ္းယာသိမ္းအကုန္သိမ္းျပီး ပ်က္ေနတဲ ႔ နံမယ္ကို အဖတ္ဆည္  ဦးမယ္  မဟုတ္လား..။  ဒီ အခ်ိဳးေတြကို  လူေတြကသိေနေတာ႔  အရည္ေတာင္စစ္ရမယ္ မထင္"

ေနာက္ ကေလးသရုပ္ေဆာင္  တဦး ကား ေက်ာ္သူ..စိုးသူတို႔ကိုအားက်သူျဖစ္သျဖင္႔      ရီရသူ   ဟု မိုးမခရြာ ကေလးမ်ားၾကားတြင္အမည္တြင္သူ ပင္တည္း..။ ရီရသူကေတာ႔    .လူေတြ သိပ္မသံုးေတာ႔ေသာ.ေလွၾကီးထိုး ရိုးရိုးလိုက္ ေခတ္က   ေရွးေဟာင္းေလွၾကီး တခုေပၚတက္ကာ ေဆာ႔ရင္း  သူက်ရာဇာတ္ရုပ္ကို ပီျပင္စြာ သရုပ္ေဖာ္ေလဧ။္..။

"က်ဳပ္က အမ်ိဳး၊ဘာသာ။သာသနာအတြက္ က်ဳပ္   ငါးေျခာက္ငါး  အေခြေတြကိုျဖန္႔ျပီး  တနိုင္ငံလံုး အႏွံ ႔ တပ္လွန္႔ထားတယ္..။  ေလာင္စာဆီ   ျဖန္းေပးထားတယ္..။ေဟာ....မီးစ ေသးေသးေလးနဲ ႔ ေတြ ႔လိုက္ရင္   မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မီးေတာက္ၾကီး က  ဟုန္းခနဲထေတာက္ သြားေစရမယ္...။မီးေလာင္ရာေလပင္႔ခ်င္သူေတြ အတြက္ကေတာ႔  မ်က္ျဖဴဆိုက္ေလ  ဆရာၾကိဳက္ေလေပါ႔ဗ်ာ။ဘာပဲေျပာေျပာ  အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာ အတြက္  လွဳ ံ႔ေဆာ္ျပီးရင္ ဘာသာေပါင္းစံု ညီညြတ္ေရး ကိစၥၾကီးကိုလဲ၀င္ပါရဦးမယ္.."

စကားမွမဆံုးမီ ရီရသူ တေယာက္  ေလွၾကီးထိုး ရိုးရိုး ကိုမွေလွနံႏွစ္ဖက္ နင္းမိသျဖင္႔  ေအာက္သို႔ကားရယား က်သြားေလသည္..။

ကေလးမ်ားကား..ကေလးတို႔  ထံုးစံအတိုင္း   သူတို႔ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ျဖစ္ပ်က္ၾကားသိခဲ ႔ရေသာ ပူပူေႏြးေႏြး  ယခုတိုင္  မေအးရွာေသးေသာ   အဓိကရုဏ္းၾကီး ဧ။္ အတြင္း သရုပ္မ်ားကို သ႑န္လုပ္သရုပ္ျပကာ ရွာရွာေဖြေဖြ  ကစားေနၾကေသာ္လည္း      ကေလးတသိုက္ မွာေထာင္႔တေထာင္႔တြင္  ျငိမ္သက္စြာေနေနၾကရေလသည္..။ သို႔ေသာ္  သူတို႔ကလဲက်ရာဇာတ္ရုပ္ သရုပ္ေဆာင္လိုၾကရကား  .."က်ေနာ္တို႔ကေကာ  ဘာလုပ္ရမလဲ ဂ်"   လို ႔  ေမးလိုက္ရာ..ေနာက္ကြယ္မွၾကိဳးကိုင္သူ ဒါရိုက္တာၾကီးက 

"မင္း တို႔ထဲ က တခ်ိဳ ႔ကနိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားေနက်မို ႔  အျမင္ကပ္ ပုဒ္မနဲ႔     ရမယ္ရွာဆြဲထားခံရမယ္႔သူ ေတြလုပ္ရမယ္...။တခ်ိဳ ႔က  ဘုမသိ ဘမသိ..သူမ်ား  ၅၆၅တိုင္း  လိုက္  ေယာင္ျပီး...သူခိုးသူခိုး  ဆိုမွ ေျခထေဆးတတ္လို ႔ ေရာေယာင္ အဖမ္းခံရတဲ ႔  သူေတြ တို႔  လုပ္ရဦးမယ္ေလ..။ဒါမွ  တကယ္႔တရားခံ  အစစ္ကလြတ္မွာေပါ႔ကြ..။အင္းးးးဒီအဓိကရုဏ္း အေျခခံဇာတ္ကားကို  နံမယ္  ဘယ္လို ေပးရင္ေကာင္းမလဲ...."

မိုးမခရြာသား ကေလးမ်ားကား  ေခသူမဟုတ္ၾကေပ..။အားလံုး တညီတညြတ္တည္း ၀ိုင္း၀န္းအမည္ေပးလိုက္ပံုကား..

"ငရဲေခြးၾကီး လြတ္ေနသည္"
"ငရဲ ေခြးၾကီး  လြတ္ေနသည္ "

(မိုးမခတြင္  စာေရးေနသူ အခ်ိဳ ႔ကို  လူခ်င္းမသိေသာ္လည္း စာဖတ္ပရိသတ္တဦးအေနျဖင္႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာ ထဲ႔ေရးထားပါတယ္..။စိတ္ဆိုးလွ်င္  မိုးမခ အယ္ဒီတာမ်ားကေတာင္းပန္ပါလိမ္႔မည္..း))

Kyaw Thu - FFSS Yangon Activity,

 | 

စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ႐ိွရာသို႔
ေက်ာ္သူ (နာေရးကူညီမႈအသင္း - ရန္ကုန္)
ဧၿပီ ၁၁၊ ၂၀၁၃


လူသားတိုင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားႏွစ္သက္ၾကသူမ်ားျဖစ္သလို ဘာသာတရားတိုင္းသည္ လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိုသာ လိုလားေပသည္။ ယေန႔ေခတ္ ကမၻာ့တိုင္းျပည္အခ်ိဳ႕၌ ျပည္တြင္းစစ္မီးမ်ား ေလာင္ၿမိဳက္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ေဝးေနရသည္ကို ျမင္ေတြ႔ၾကရသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရ႐ိွႏိုင္ၾကေစရန္ အတြက္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ႀကိဳးပမ္းေနၾကသလို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ကခ်င္ စစ္ေဘးေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကေသာ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား၏ ဘဝမ်ား ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ NGO, INGO မ်ားႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းမ်ားမွ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ေနခ်ိန္တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သည္လည္း ကခ်င္ျပည္နယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ လႈပ္႐ွားပါဝင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအႀကိမ္တြင္မႈ တကယ္စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုရ႐ိွေစမည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလွဴပြဲႀကီးအား က်င္းပခဲ့ပါေတာ့သည္။

 
  


ယေန႔ ၁ဝ.၄.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ အမ်ားျပည္သူအလွဴ႐ွင္မ်ား၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအျဖစ္ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအစစ္ကိုရ႐ိွေစမည့္ အလွဴတစ္ခုအျဖစ္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကခ်င္ျပည္နယ္ လိုင္ဇာၿမိဳ႕အထိ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းေလွ်ာက္အဖြဲ႔တြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္ (၁၅) ပါးႏွင့္ လူငယ္ (၁၉) ဦးႏွင့္ ကိုရင္ (၂) ပါးတို႔အား သိကၡာထပ္၊ ရဟန္းခံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလွဴေတာ္မဂၤလာပြဲႀကီးအား ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္၊ ၇ - ရပ္ကြက္႐ွိ တကၠ သီလာမဟာေဇယ်သဒၶိပ႒ါန္းေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔အား ရန္ကုန္လိုင္ဇာခရီးစဥ္တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ အလွဴေငြမ်ားႏွင့္ အသံုးပစၥည္းမ်ားအား လွည္းကူးၿမိဳ႕တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ တစ္ႀကိမ္ လွဴဒါန္းကူညီ ပံ့ပိုးေပးခဲ့သည္။ ထိုၿငိမ္းခ်မ္းေရး လမ္းေလွ်ာက္အဖြဲ႔သည္ လိုင္ဇာၿမိဳ႕အထိ ေအာင္ျမင္စြာလမ္းေလွ်ာက္ကာ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္႐ိွခဲ့ ၾကေသာ္လည္း ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ စစ္ပြဲမ်ားထပ္မံျဖစ္ပြားေနခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ကိုရ႐ိွေစရန္အလို႔အငွာ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ဝင္ေရာက္ရန္ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာသျဖင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)မွ ႐ွင္ျပဳရဟန္းခံ၊ သိကၡာထပ္အလွဴပြဲႀကီးအား စီစဥ္က်င္းပ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။ အလွဴပြဲအား နံနက္ (၉းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ဦးေက်ာ္သူႏွင့္ အသင္းသူ/သားမ်ားတို႔မွ ေရစက္သြန္းခ်ကာ သတၱဝါ အားလံုးက အမွ်ေဝခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းအလွဴပြဲသို႔ ေ႐ႊညဝါဆရာေတာ္ႀကီး တက္ေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ကာ ဖိတ္ၾကား ထားေသာ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ မီဒီယာအသီးသီးတို႔မွ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

  
 
ယခုကဲ့သို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုလိုလား၍ သာသနာ့ေဘာင္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ႐ွာေဖြ ၾကေသာ ရန္ကုန္-လိုင္ဇာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေလွ်ာက္အဖြဲ႔သားမ်ားတစ္ျဖစ္လည္း ဗုဒၶ၏ သားေတာ္မ်ား သည္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအစစ္ကိုရ႐ိွသကဲ့သို႔ အမ်ားျပည္သူ၊ အလွဴ႐ွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံသူ/သားမ်ား အားလံုးသည္လည္း ယေန႔ယခု ဤအခ်ိန္မွစ၍ လာမည့္ႏွစ္သစ္အခါသမယတြင္ ျမန္မာျပည္ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ၊ ကခ်င္ျပည္ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ၊ လူသားအားလံုး ေဘးကင္းရန္ကြာစြာျဖင့္ "ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအစစ္" ႐ိွရာသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾက ပါေစဟု နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုေတာင္းစကားပါး လုိက္ရပါေတာ့သည္။

Cartoon ATH - Thgyar King will visit Hle Dan Overpass Bridge during Thagyan

Wednesday, April 10, 2013 | 

ကာတြန္း ATH - သိၾကားမင္း လွည္းတန္းထိပ္မွာ သၾကၤန္က်မည္
ဧျပီ ၁၁၊ ၂၀၁၃



--
Send email to - editors@moemaka.com to contact and contribute with MoEmAKa

MoeMaKa on Facebook Page from here  (For Burma / Myanmar User)

MoeMaKa News & Media covering Burmese Community
PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA.
http://MoeMaKa.Com - Burmese Language
http://MoeMaKa.Org - English Edition
http://MoeMaKa.Net - Audio & Video Archives