[moemakadaily@moemaka.biz] 14th April 2013 - MoeMaKa Daily


ဆရာမၾကီး လူထုုေဒၚအမာ၊ ေမာရစ္ေကာလစ္၊ ခ်င္းတြင္းမွ ပင္လယ္သိုု႔
ေဇာ္ေအာင္ (မုုံရြာ)၊ ဧျပီ ၁၄၊ ၂၀၁၃
လူထုေဒၚအမာေရးတဲ့ ခ်င္းတြင္းမွပင္လယ္သို႔ စာအုပ္ ၁၉၈၅ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၂မွာ ထပ္မံထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။
ေမာရစ္ေကာလစ္ နဲ႔ လူထုေဒၚအမာ တစ္သားထဲျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေမာရစ္ေကာလစ္ဟာ ျမိတ္မွာ၂ႏွစ္ခြဲတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ျပီး၊ ခြင့္ရက္ရွည္ အဂၤလန္ျပန္ခ်ိန္မွာ Samuel White စာအုပ္ကို ေရးသားထုတ္ေ၀ရင္း၊ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ျပန္မလာေတာ့ပဲ အလုပ္ကထြက္ပါတယ္။ စာေရးဆရာဘ၀ကို ေျခစံုပစ္၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ဒုတိယစာအုပ္ Trial was a Queen, တတိယစာအုပ္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို အမွတ္တရ Trials in Burma စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
လူထုေဒၚအမာ အသက္၂၃ႏွစ္အရြယ္မွာ ဘာသာျပန္ျပီး လံုးခ်င္းစာအုပ္ထုတ္ခဲ့တာ၊ တခဏတြင္းမွာ တတိယအၾကိမ္အထိ ထုတ္ေ၀ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ 'ျမန္မာျပည္တြင္ စစ္ေဆးခဲ့ေသာ အမႈအခင္းမ်ား' စာအုပ္ကို တတိယအၾကိမ္ထုတ္မွာ "Trial of Burma (Myanmar)" လို႔ ထိုစဥ္က စာေပစီစစ္ေရးက Myanmar စာလံုးကို သံုးခိုင္းပါတယ္။ လူထုေဒၚအမာလည္း ဒုတိယ လံုးခ်င္းစာအုပ္ဟာ ေမာရစ္ေကာလစ္ရဲ့ စာအုပ္  စႏၱမာလာ ျဖစ္ပါတယ္။  လူထုေဒၚအမာလည္း ႏိုင္ငံသိ စာေရးဆရာမဘ၀ကို ေရာက္သြားပါတယ္။
လူထုေဒၚအမာရဲ့ ခင္ပြန္း လူထုဦးလွ ျမန္မာသတင္းစာဆရာမ်ားနဲ႔ အဂၤလန္သြားတဲ့ ၁၉၅၈ခုႏွစ္မွာ ဆရာမၾကီးလူထုေဒၚအမာက ႏႈတ္ဆက္လက္ေဆာင္၊ ျမန္မာလံုခ်ည္တစ္ထည္၊ လြယ္အိတ္တစ္လံုးနဲ႔ ရွမ္းဒါးေျမာင္ကေလးတစ္ေခ်ာင္း ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာၾကီး ေမာရစ္ေကာလစ္ဟာ လက္ေဆာင္မ်ားကို ၾကည့္ရင္း၊ အခုခ်ိန္ခါမွာ သူ႔စာမ်ားကို ျမန္မာျပည္မွာ ဖတ္ၾကေသးသလား... လို႔ေမးပါတယ္။ ၁၉၃၈ခုႏွစ္ကတည္းက ျမိတ္ျမိဳ႔ကို လည္ဖို႔အၾကံ  အႏွစ္၄၀ေက်ာ္မွ လူထုေဒၚအမာ ျမိတ္ကိုေရာက္ရွိျပီး၊ ေမာရစ္ေကာလစ္ ေနထိုင္၊လႈပ္ရွားခဲ့ပံုမ်ားကို ေျခရာလိုက္ခံ၊ ၾကည့္ရႈခဲ့ေၾကာင္း ... ၁၅မ်က္ႏွာ အမွတ္တရ ေရးခဲ့ပါတယ္။
Trials in Burma စာအုပ္မွာ ျမန္မာျပည္အေရးၾကီးတဲ့ အမႈ၃ခု သူစစ္ေဆးခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ေတြပါတယ္။ တစ္မႈက စတီးလ္ဘရားသားမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ မ်က္ႏွာျဖဴတစ္ေယာက္က သူ႔လက္ၾကယ္သီးေပ်ာက္လို႔တဲ့။ သူ႔အေစခံ ျမန္မာလူငယ္တစ္ေယာက္ကို သူ႔အခန္းထဲေခၚျပီး စစ္ေမးတယ္။ ဒီအေစခံက သူမယူပါဘူး ျငင္းတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေစခံက စစ္ေနတဲ့ အခန္းျပတင္းေပါက္ကေန ေအာက္ကိုထိုးက်ျပီး ေသသြားတယ္။ အခင္းျဖစ္ပြားရာေနရာက ရန္ကုန္ျမိဳ႔ အလံျပဘုရားလမ္းက၊ စတီးလ္ခ်န္မာရီ ေခၚတဲ့ စတီးဘရားသား အမႈထမ္း မ်က္ႏွာျဖဴေတြ ေနတဲ့ လူပ်ိဳေဆာင္၊ သံုးထပ္တိုက္ၾကီး၊ ဒီအမႈက ျမန္မာနဲ႔အဂၤလိပ္ လူမ်ိဳးေရးဖက္တဲ့ ရာဇ၀တ္မႈ။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ခြဲေရး၊တြဲေရး ေခတ္ကာလမွာ ကလကတၱားျမိဳ႔ေတာ္၀န္၊ ဆင္ဂုပတား ရန္ကုန္လာျပီး ေဟာေျပာပြဲတစ္ခု ၾကံဳလို႔ လုပ္သြားတယ္။ အဲဒီ ေဟာေျပာမႈမွာ ျဗိတိသွ်အစိုးရကို အၾကည္ညိဳပ်က္ေစတဲ့ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ ပါတယ္ဆိုျပီး၊ ျဗိတိသွ်အစိုးရက ဆင္ဂုပတားကို အေရးယူတယ္။ ယူပံုက ကလကတၱား သြားျပီး၊ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ကို ရန္ကုန္ဖမ္းေခၚလာျပီး အစစ္ခံေစတာပါ။ ဒီအမႈက ႏိုင္ငံေရးအမႈပါ။
ေနာက္တစ္မႈကေတာ့ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ မ်က္ႏွာျဖဴစစ္တပ္ ကင္မရြန္းတပ္က စစ္ဗိုလ္ကလးတစ္ေယာက္ ကလပ္မွာ မူးျပီးကားနဲ႔ေမာင္းအျပန္အလာမွာ အျခားကားကို သူကလမ္းမွားျပီး တိုက္လို႔ တျခားကားေပၚက လူေတြ ဒဏ္ရာျပင္းထန္စြာရတယ္။ စစ္ေရး၊ လူမႈေရး ေရာစပ္တဲ့ ရာဇ၀တ္မႈပါ။
ဒီအမႈေတြကို ကိုင္တြယ္ရေတာ့ မစတာေကာလစ္က အင္ပါယာၾကီးရွင္နဲ႔ ျဗိတိသွ်အုပ္စိုးေရး ယႏၱယားဟာ တရားဥပေဒနဲ႔ အုပ္စိုးတာ၊ ဥပေဒအတုိင္း ဘာမဆိုျဖစ္ေစရမယ္ ဆိုတာကို ျပသမွ အယူအဆနဲ႔ သူက တရားဥပေဒနဲ႔အညီ စီရင္ခ်က္ေတြခ်တယ္။ ႏို႔ေပမဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလာျပီး အုပ္စိုးခ်ယ္လွယ္ေနတဲ့ ျဗိတိသွ် ဗ်ဴရိုကရက္ေတြနဲ႔ ျဗိတိသွ်ကုန္သည္ပိုင္း အရင္းရွင္ေတြက ဒီစီရင္ခ်က္မ်ိဳးကို လက္မခံဘူး။ မွားမွားမွန္မွန္ ကုိယ့္လူမ်ိဳးဖက္ကို ငဲ့ျပီး စီရင္ရမယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာလစ္ကို ၀ိုင္းျပီး အမ်က္သိုၾကတယ္။...
ဆရာမၾကီးလူထုေဒၚအမာ ေရးသားထားခ်က္အခ်ိဳ ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ခ်င္းတြင္းမွပင္လယ္သို႔ .. စာအုပ္မွာ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္၊ မံုရြာ၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္၊ ဖိုး၀င္းေတာင္၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ခရီး မံုရြာမွေမာ္လိုက္ထိ ၁၈၃မိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျဖင့္ အစုန္၊ဆန္ခရီး  အလံု၊ယိုေဒါင္၊ ကနီ၊ ကင္း၊ သင္းေတာ၊ ေမာကေတာ္၊ မင္းကင္း၊ ေခ်ာင္း၀၊ ကေလး၀၊ မစိန္၊ ေမာ္လိုက္ စသည့္ျမစ္ကမ္းျမိဳ႔မ်ား၊ ၀ါးေဖာင္လုပ္ငန္း၊ ၀ါးႏွင့္သင္လုပ္ငန္း၊ သစ္ေမႊးလုပ္ငန္း၊ ေရနံလုပ္ငန္းစသည္တို႔ကို ေရးသားထားပါတယ္။ သစ္ေမႊးအေၾကာင္း ေရးထားတဲ့အခါမွာ ေစ်းေကာင္းရတဲ့ ျမန္မာ့သစ္ေမႊးဆိုတာ ခရစ္ေတာ္ သခင္ေယရႈေမြးဖြားခ်ိန္ ပညာရွိၾကီး ၃ပါးလာေရာက္ပူေဇာ္တဲ့ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေလာဗန္၊ မုရန္ ဆိုတဲ့ လက္ေဆာင္မ်ားက မုရန္ဆိုတာ သစ္ေမႊးကိုေခၚေၾကာင္း၊ အာရပ္ႏိုင္ငံမ်ားက အလြန္ေစ်းၾကီးေပးျပီး ၀ယ္ယူေၾကာင္း ဗဟုသုတရပါတယ္။
သစ္ေမႊး
ျမန္မာလို အေက်ာ္ဟု ေခၚျပီး။ က်မ္းစာတြင္ မုရန္ဟု ေခၚသည္။ တစ္ကီလိုကို ေဒၚလာ ၄ေသာင္းေက်ာ္ အာရပ္လူမ်ိဳးမ်ား ၀ယ္ယူသံုးစြဲၾကသည္။ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၄၀-၄၆ တြင္ေရးထားသည္မွာ ခ်င္းတြင္းျဖစ္ နာမည္ၾကီးထြက္ကုန္တခု၊ ၁၉၇၀ေလာက္က တစ္ပိသာ ကပ္၇၀၀ခန္႔႔ ေစ်းတက္သြားသည္။ အာရပ္မ်ား ဘာသံုးၾကသလဲ လူထုေဒၚအမာလည္း မသိ၊ အေမႊးအျဖစ္ သံုးသည္သာ ၾကားရသည္။ ေမွာင္ခိုသမားမ်ားလည္ သစ္ပင္ခုတ္လွဲျပီး အလႊာလိုက္ လွီးျဖက္ရွာသည္။ ရသူမ်ား ခ်မ္းသာသြားျပီး၊ မရသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ သစ္ေတာသုေတသန အလိုအ၇၊ ပင္စည္ထဲတြင္ သစ္စားပိုးတမ်ိဳး၀င္၊ ထိုပိုးအၾကြင္းက်န္မ်ား သစ္ပင္တြင္း က်န္ရစ္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟုဆိုသည္။ သစ္ေမႊးကို လိုခ်င္ေသာေၾကာင့္ အေက်ာ္ပင္မ်ားကို အရမ္းလွဲခုတ္ၾကရာ .. ရသူလဲရ၊ မရသူလဲမရ။ လူေထာင္နဲ႔ခ်ီျပီး အုပ္စုလိုက္ ရွာေဖြျပီး၊ ၀ယ္ျခမ္းသူမ်ားကခႏီး၊ၱ ျမစ္ၾကီးနား၊ ဟုမၼလင္း၊ စသည့္ျမိဳ႔မ်ားတြင္ ေစာင့္၀ယ္သည္။ သစ္ေမႊးမ်ားကို မံုရြာ၊မႏၱေလး နည္းမ်ိဳးစံု သယ္ယူလာျပီး၊ အိနိၷယသို႔ ခိုးထုတ္ေရာင္းခ်ၾကသည္။ ျမန္မာသစ္ေတာမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္ခုတ္ထစ္ေသာေၾကာင့္ ပဲခူးရိုးမတိုင္ေရာက္ေနျပီဟု သိရာသည္။
(၁၉၈၀) လူထုဦးလွက ဟံသာ၀တီသတင္းစာတြင္ ၁၉၇၃ဇြန္၅ရက္က ေတာျပဳန္တီးေတာ့မည္ကို ေရးခဲ့ေသာ္လည္း မထူးျခားပါ။ ယခုအခါ သစ္ေမႊး၊ ကြ်န္းသစ္မက သစ္မာ၊သစ္ေပ်ာ့ အားလံုးကုန္ေလျပီ။ သစ္ေမႊးပင္မ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထူးသျဖင့္ ကခ်င္ျပည္တြင္ စိုက္ပ်ိဳးေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သစ္ေမႊးပင္ထဲသို႔ ပိုးေကာင္အၾကြင္းက်န္မ်ားမွ အေမႊးနံ႔သာက်န္ရစ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ မည္ကဲ့သို႔ ထိုပိုးေကာင္ကို ေမြးမည္နည္း။
ပင္လယ္ခရီး ထား၀ယ္၊ ျမိတ္ ခရီးစဥ္တြင္လည္း ထား၀ယ္သတၱဳလုပ္ငန္း၊ ဓနိနဲ႔ထန္း၊ ပေလာပီနံ၊ ပုလဲေမြးျမဴျခင္း၊ ရာဘာ၊ ငါးပုဇြန္ဖမ္းျခင္း၊ ငါးမန္းဖမ္းျခင္း၊ ငွက္သိုက္လုပ္ငန္း၊ ထိုစဥ္ ၁၉၈၀ေနာက္ပိုင္း ေမွာင္ခိုကုန္လုပ္ငန္းမ်ား၊  စသည့္ စီးပြားလုပ္ငန္းမ်ားကို ေရးသားထားပါတယ္။ ထို႔အျပင္ နာမည္ေက်ာ္ မီးဗံုးပ်ံဦးေက်ာ္ရင္၊ ကႏုကမာစီဆရာၾကီး ဦးထူးခိုင္၊ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးဦးေငြကိုင္၊ တို႔အေၾကာင္း၊ အတူသြားလာခဲ့ေသာ ခင္ပြန္းသည္လူထုဦးလွ၊ ဆရာဦးသုခ ႏွင့္ ေဒသခံမိတ္ေဆြမ်ား၊ စာေပ၊ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေၾကာင္းမ်ား ဗဟုသုတႏွင့္ရသ မ်ားစြာရရွိပါတယ္။ အလြန္ထူးခြ်န္ေသာ စာေရးဆရာမၾကီးျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးေလာကႏွင့္စာေပေလာကသားမ်ားအထုူးရုိေသေလးစားၾကေသာ စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာ (၉၃) ႏွစ္သည္ ဒီေန႔ (၇/ဧျပီ/၂၀၀၈)မနက္ ၈နာရီ ၃၇မိနစ္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႔တြင္ လူႀကီးေရာဂါျဖင့္ကြယ္လြန္သြားပါတယ္။ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွ၏ ႏိုင္ငံအက်ိဳးျပဳ စာေပမ်ားကို မႏၱေလးျမိဳ႔သူ၊ျမိဳ႔သားမ်ားက ျပတိုက္အျဖစ္ ထိန္သိမ္းထားမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါေၾကာင္း။ 

ေဇာ္ေအာင္  ၁၂ ဧျပီ ၂၀၁၃
ကြယ္လြန္ျခင္း ၅ႏွစ္ေျမာက္အမွတ္တရ
စာညႊန္း။
၁။ တစ္ခ်ိန္က ျမိတ္ျမိဳ႕ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ၊ ေမာရစ္ေကာလစ္ ႏွင့္ ယိုးဒယား၀ိႈက္။  ေစာသက္လင္း
http://www.mingalarpar.org/2011/02/blog-post_05.html

၂။ ျမန္ မာ့သစ္ေမႊ းရတနာ  ACMV
http://acmv.org/forum/viewtopic.php?f=38&t=1212

၃။  ျပင္၍ မွားေသာ အမွားမ်ား ထိန္လင္း
http://moemaka.com/?p=13848


Kan Tun Thit - In the land of questions


ပုစာၦေတာ၌ ...
ကံထြန္းသစ္ ၊ ဧျပီ ၁၃ ၊ ၂၀၁၃
            ခုတေလာ စာမေရးျဖစ္။ အမိေျမက ႏွလံုးေနာက္က်ဳဖြယ္အာရံုေတြႏွင့္ ေမာလ်ေနခဲ့သည္။ မ်က္စိ၊ နား၊ မေနာ သံုးပါးေသာ ဒြါရတံခါးေတြကေန အလ်င္မျပတ္ဝင္လာေနသည့္ အာရံုခါးေတြ ... အာရံုခါးေတြ ... ။
            မအူပင္ကြင္းဆီက ေသနတ္သံေတြ၊ လက္ပံေတာင္းေတာင္ရိပ္က ငိုယိုရန္ေတြ႕သံေတြ၊ မိတၳီလာက မီးခိုးေငြ႕ေတြ၊ ဗလီက်မ္းစာသင္ေက်ာင္းက ကေလးငိုသံေတြ၊ ခုေနာက္ဆံုး အင္ဒိုနီးရွား ထိန္းသိမ္းေရးစခန္းက ဗမာေရလုပ္သားေလးေတြရဲ႕ေသြးေတြ ... ေတြ ... ။
            ထိုအေၾကာင္းအရာတို႔သည္ မိုးလင္းမိုးခ်ဳပ္ ေခါင္း၌ ေနရာယူၾကသည္။ ရင္၌တပ္စြဲၾကသည္။ သည္ေတာ့ စာေပေရးသားမႈကိုမဆိုထားႏွင့္။ ျပဳေနက် နိစၥဗဒ္တို႔ပင္ လစ္ဟင္းခ်င္ခ်င္၊ ေမတၱာ ကမၼ႒ာန္းပင္ အႏိုင္ႏိုင္။
            တျဖည္းျဖည္း တည္ၿငိမ္စျပဳသည့္တိုင္ အကင္းမေသခ်င္။ ရင္၌ပုစာၦတို႔ ႂကြင္းခဲ့ေတာ့သည္။ ထိုပုစာၦတို႔ကို အေျဖရွာေနမိသည္။ ကိုယ့္ထက္ သုတကံုလံုေသာ၊ ပညာႂကြယ္ဝေသာ စာဖတ္ပရိသတ္ ႀကီးကိုလည္း ေျဖေဖၚညိႇၾကည့္ခ်င္သည္။
            တေန႔ ဖုန္းထဲကေနၿပီး "ဘုန္းဘုန္းေရ ... တပည့္ေတာ္ "၉၆၉" ကဒ္ေလးေတြမွာတာ၊ လူႀကံဳက ယူလာဖို႔ ဝန္ေလးေနတယ္၊ သူတပါးဘာသာကို ရန္စသလိုျဖစ္မွာစိုးလို႔တဲ့၊ အဲဒါ တပည့္ေတာ္မ သေဘာ မတူဘူး၊ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုယ္ကိုးကြယ္ရာကို ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့ "သေကၤတ" နဲ႔ ကိုးကြယ္ခြင့္ ရိွတယ္ မဟုတ္လား"
            ေအာ္ရီဂြန္၊ ပို႔တလန္ၿမိဳ႕က ႏွမငယ္တစ္ေယာက္။ ဟုတ္သည္၊ သေေကၤတေတြ ဘာသာအသီးသီး မွာ ရိွၾကတာပဲ။ ဟိႏၵဴမွာဆို "  "၊ ခရစ္ယာန္ေတြမွာ "လက္ဝါးကပ္တိုင္"၊ အစၥလမ္တို႔မွာ "၇၈၆"၊ ကိုယ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ အိႏၵိယမွာ လွည္းဘီးဓမၼစက္ဝန္း၊ ျမန္မာမွာေတာ့ "အ" ႏွင့္ "ရ" ကို "ဟ" အတြင္း ထည့္ေရးသည့္ "အရဟံ" ဆိုသည့္ သေကၤတမ်ိဳးေလးေတြ ေရွးအေဆာက္အဦတခ်ိဳ႕၏ နဖူးစည္းမွာ ေတြ႕တတ္ရဲ႕။ အခုတိမ္ေကာခဲ့ၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ အျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ဘာသာတရားကို နက္နဲစြာကိုးကြယ္သူ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေစ်းကြက္ျမင္သူတဦးဦးက သည္ "၉၆၉" ဆိုသည့္ လိုိဂို (Logo) ေလးကို တီထြင္လုိက္ေပမည္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါးတို႔ကိုရည္ရြယ္ကာ ဒီဇိုင္းဆင္ခဲ့ျခင္းပင္။ ထိုဂဏန္းေလး သံုးလံုးကိုၾကည့္၍ ဘာသာဝင္တိုင္း ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ၾကမည္ ဧကန္။ "ေယာနိေသာမနသီကာရ" ရိွၾကလွ်င္ေပါ့။ ေယာနိေသာမနသီကာရ မဲ့သူမ်ားအတြက္မူ အဆိုးျမင္ေကာင္းျမင္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ႏွယ္ တနံတလ်ား စဥ္းစားေနစဥ္ ...
            "ဘုန္းဘုန္း ... ယဥ္ေက်းသူမွန္ရင္ သူမ်ားဘာသာကို ထိပါးခြင့္မရိွသလို ကိုယ့္ဘာသာကိုလည္း ေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ခြင့္ ရိွတယ္မဟုတ္လား ..."
            ကိုယ္မေျဖႏိုင္မီ၊ ကိုယ့္အတြက္ ပုစာၦတပုဒ္ထားခဲ့ကာ ကိုယ့္ႏွမ ဖုန္းခ်သြားခဲ့ၿပီ။
            "ခုတေလာ ဒီကေမာင္ေတြ လူ႔အခြင့္အေရးစကားေတြ သိပ္ေျပာေနၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက တျခားအခြင့္အေရးေတြ နည္းခဲ့ေပမယ့္ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္၊ ရိွခိုးခြင့့္ေတြ တန္းတူရေနၾကတာ မဟုတ္လား၊ ဘယ္ဘာသာကမွ ပိုကိုးကြယ္ခြင့္ မရိွပါဘူး၊ ကိုယ့္ဘုရား ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ကိုးကြယ္ခြင့္ ရိွၾကတာပဲ၊ တကယ္ဆို ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြကေတာင္ ႏွိပ္ကြက္ခံရတာမ်ားေသး၊ ေရႊဝါေရာင္အေရး အခင္းမ်ိဳးကိုၾကည့္ေလ၊ ဒါကို အခြင့္အေရး ခ်ိုဳးေဖါက္ခံရတယ္ဆိုေတာ့ ၾကားျပင္းကပ္တယ္၊ တဘက္ကို အခြင့္အေရးမရိွသေယာင္ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ေနၾကေတာ့ အခ်င္းခ်င္းေတြၾကား ပိုၿပီးေသြးကြဲတာပဲအဖတ္ တင္မယ္။ ေနာက္ၿပီး Minority ေတြတြက္ Majority ေတြက ရိုးရာ အခြင့္အေရးေလးေတြ ေလွ်ာ႔ေပးရမွာလား၊ အခြင့္အေရး ခ်ိဳ႕တဲ့သူခ်င္းခ်င္းအတူတူ တမူးဖိုး ပိုရွဴခြင့္ ရေစခ်င္တာလား"
            စာေရးဆရာညီေတာ္တပါး၊ သူလည္း ကိုယ့္လို "ေခါင္းစား" ၍ စာမေရးျဖစ္သူ။ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားခြင့္ ... ခြင့္ ... ခြင့္ ... တသီႀကီး စဥ္းစား ေနမိသည္။ သည္ႏိုင္ငံႀကီးမွာေရာ၊ တန္းတူညီမွ် အားလံုး ႁခြင္းခ်က္မရိွ ရေနၾကၿပီလား။ တေန႔က ကိစၥေလးက ရုတ္ခ်ည္းေပၚလာသည္။ သည္ "မီေဝါကီး" ၿမိဳ႕ရဲ႕ "ဖရန္ကလင္" ရပ္ကြက္က ေရွးအိမ္ ေဟာင္းေလးတေဆာင္၊ ၁၈၈၅ ခုကတည္းက အေဆာက္အအံုေလး၊ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း လုပ္ရန္ ကိုယ္တို႔သြားဝယ္ၾကသည္။ မရ၊ ေရာင္းထြက္သြားၿပီတဲ့၊ ေအးဂ်င့္၏စကား၊ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္၊ မေရာင္းလို၍သာ၊ အျဖဴေတာမွာ အာရွသားေတြ မဝင္ေစလို၍သာတဲ့၊
            " အဲဒါပဲ ဘုန္းဘုန္း၊ တပည့္ေတာ္တုန္းကလဲ ႀကိဳးစားလိုက္ရတာ၊ ဒီကဘြဲ႕လည္းရေရာ အျဖဴေတြမလုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးပဲရတာ" အတူပါလာေသာေမာင္ရင္ေလး၏ ႏွဳိင္းယွဥ္သံ၊ ကိုယ္ကေတာ့ ၿခံဝန္းႏွင့္ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေတြ၊ ကေလးကစားကြင္း အသီးသီးပါသည့္ ဝန္းက်င္ကအိမ္ေတြကို ေငးၾကည့္ကာ သီးျခားေနတတ္သည့္ သူတို႔ဗီဇကို အသိအမွတ္ျပဳရင္း "သူ႔ပစၥည္း သူမေရာင္းဘဲ ေနပိုင္ခြင့္ရိွတာပဲေလ၊ ေနာက္ၿပီး က်ရာမွာ ပိန္းရိုင္းေတြလိုေတာထၿပီး ေညာင္ပင္လိုၿမိဳတတ္တဲ့ အာရွမ်ိဳးေတြကလည္း ရိွေနေလေတာ့ ... အင္း ... " ဟု၊ ဟင္းခ်ကာ ျပန္ခဲ့ၾကရ။ ခုေတာ့ သည္ကလူေတြပဲ လူ႔အခြင့္ေရးစကားေတြ အမိေျမဆီ လွမ္းေျပာေနျပန္ၿပီေလ။ ဒါကလည္း သည္ဇာတိသားစစ္စစ္ေတြက ေတာ္ေတာ္ပါ၊ "မယ္ေဘာ္" ေတြကသာ ... ။
            လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔က အျဖစ္ေလးတခုကိုလည္း အမွတ္ရသည္။ သည္နိုင္ငံမွာပင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့၊ အေမႏွင့္ သမီး ဇာတ္လမ္း၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္သမီးကို အခ်ိန္မေတာ္ ေယာက္်ားေလး မိတ္ေဆအခန္းကို မသြားရန္တားျမစ္ရာမွ ျပႆနာစခဲ့၊ အေမ့စကား သမီးကလက္မခံ၊ ဒါလူ႔အခြင့္ အေရးတဲ့၊ သြားၿမဲ လာၿမဲလုပ္သည္၊ သည္ေတာ့ စိတ္ဆိုးကာ အေမက ပါးကို ရိုက္လို္က္သည္၊ သမီးက တရားစြဲေတာ့ အေမကတရားခံ၊ သမီးကတရားလို၊ အမွဳဆိုင္ရသည္၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တရားစီရင္ေရးဂ်ဴရီအဖြဲ႔ဝင္ငါးဦးတြင္ ႏွစ္ဦးကသမီးကိုအႏိုင္ေပးကာ သံုးဦးက အေမကိုအႏိုင္ေပးခဲ့သည္။ အေမလြတ္ခဲ့သည္၊ ထိုအမွဳကို ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေသာသူေတြထဲမွ အမ်ိဳးသမီးဂ်ဴရီ၏ ေမးခြန္းေလးက ခုအခ်ိန္တြင္ ကိုယ့္ရင္ကို ရိုက္ခတ္လာေတာ့သည္။ "လူ႔အခြင့္အေရး ... လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ... အဲဒီလူ႔အခြင့္အေရးက ကၽြန္မတို႔ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြနဲ႔ မိသားစု ေမတၱာနယ္ပယ္ကို ဘယ္ေလာက္ထိ ထိုးေဖာက္ေနရာယူခြင့္ေပးမလဲဆိုတာ ေမးခ်င္တယ္" တဲ့။ ကိုယ္လည္း "မစၥတာဗီေဂ်း နံဘီးယား" ကိုေမးခြင့္မသာေတာ့ အဲဒီပုစာၦေလးကို ဘာသာပဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးေနမိ။
            ေနာက္ ... မိတၳီလာအေရး၊ လူေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ပင္ ေသေက်ဆံုးပါးခဲ့ရသတဲ့။ တိုက္တာ အိုးအိမ္ေတြက အစားထိုးႏိုင္ေပမင့္၊ အသက္ေတြ ခႏၶာေတြကမူ ... ေၾကကြဲဖြယ္ျဖစ္ရပ္၊ အမွိဳက္ကစ ျပႆဒ္မီးေလာင္ရသည့္ သာဓက၊ အမွိဳက္ကိုမရွင္းဘဲ ျပႆဒ္ကိုၿငိႇမ္းေနရံုႏွင့္ မီးမေသႏိုင္၊ မီးႂကြင္း မီးက်န္တို႔က ထေတာက္ႏိုင္သည္သာ၊ ေရာင္းသူဝယ္သူတို႔နယ္တြင္ "ဝယ္သူအၿမဲမွန္ ( Customer is always right. )"၊ "ဝယ္သူသာ နတ္ဘုရား ( Customer is god. )" ဆိုသည့္ ယဥ္ေက်းမွဳသည္ အမိေျမကတခ်ိဳ႕ေစ်းသည္ေတြထံမွာ မထြန္းကားေသးဘူးထင္ရဲ႕၊ ၾကားပင္ ၾကားဖူးၾကရဲ႕လား ... ၾကားဖူးလ်က္ႏွင့္ မက်င့္သံုးခ်င္လို႔လား ... ။
            ေနာက္ၿပီး ရခိုင္အေရး၏ေနာက္ဆက္တြဲသည္ ေကာ့စ္ဘဇား၊ မိတၳီလာ၏ေနာက္ဆက္တြဲသည္ ဂ်ာဗားကၽြန္း၊ သည္မွ်ႏွင့္ ေအးေအာင္ စြမ္းႏိုင္ၾကပါ့မလား၊ ဟူး ... ၊ စြမ္းႏိုင္ၾကပါေစ ... ေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ ...၊ မုန္းစတို၍ ခ်စ္စ ရွည္ႏိုင္ၾကပါေစ ... ။
            ေနာက္တခါ လာျပန္ေခ်ေသး။
            "ဦးဇင္းကံ ... တပည့္ေတာ္ကိုယ္စား ေရးလိုက္စမ္းပါ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြေအာက္မွာတုန္း ကေတာ့ ပါးစပ္ေတာင္မဟရဲတဲ့သူေတြက ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္လည္းရေရာ၊ ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ရေအာင္ ပါးစပ္ေတြ ဖြင့္ေပးတဲ့သူကို ကိုယ့္အလိုမက်တာနဲ႔ အရင္ျပန္ဆဲၾကတာ၊ ရန္ေတြ႕ၾကတာ ေကာင္းသလားလို႔ ..."
            အမိေျမက စာေရးဆရာေနာင္ေတာ္၊ သူ႔ပုစာၦက လက္ပံေတာင္းေတာင္နံရံကို မေဖာက္၊ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာသာ ေကာင္းသလား ... မေကာင္းဘူးလား ... ေကာင္းသလား ... မေကာင္းဘူးလား ... ၊ အင္း ... လူဆိုတာကလည္း  မိမိကိုယ္ကို ဗဟိုျပဳစဥ္းစားၾကတာဆိုေတာ့ ... ၊ ဟူး ... ၊
            အခ်ိဳ႕သူေတြက "ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ဘာမဆိုဖန္ဆင္းေပးႏိုင္သည့္တန္ခိုးရွင္" ကို ထပ္တူ ျမင္ၾကပံုပင္၊ ဟိုအေရးမွာေျပာမေပးလို႔ ... ဒီအေရးမွာ ဆိုမေပးလို႔ ... ႏွင့္ စကားတင္းဆိုၾက၊ မေန႔ကပင္ ဓာတ္ပံုပါသည့္ တီရွပ္ေတြ မီးရိွဳ႕ၾကသတဲ့၊ ေအာ္ ... ။
            ပို၍ပို၍ေၾကကြဲဖြယ္ေကာင္းသည္က အင္ဒိုနီးရွား လူဝင္မွဳႀကီးၾကပ္ေရးထိန္းသိမ္းေရးစခန္းမွ ျမန္မာေရလုပ္သားေလး ရွစ္ေယာက္ပင္၊ "ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ျခင္" ဆိုသည့္အခ်က္ႏွင့္ အသက္ဆံုးခဲ့ရ သည္ေလ၊ ကိုးကြယ္ရာမတူသူေတြၾကားမွာ "ဘာသာဝင္" ဆိုတာ ရန္စည္းတခုအျဖစ္ ဘယ္ေလာက္ထိ တည္ေနမွာပါလိမ့္ ... ၊ ဟူး ... ။
            " ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ခြင့္" တဲ့၊ သက္ရိွသက္မဲ့တိုင္း လိုလားအပ္သည့္ ဓမၼ၊ "သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ" တဲ့၊ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘီစီ(၆) ရာစုကပင္ ေဟာၾကားခဲ့၊ "ရံွဳးသူမွိဳင္၊ ႏိုင္သူရန္ပြား" တဲ့၊ ေနာက္ၿပီး ကိုယ္တို႔ငယ္စဥ္က အေမ မၾကာခဏ သြန္သင္ေလ့ရိွသည့္ " ရန္မလိုမွ ရန္ၿပိဳသည္၊ ရန္လိုက ရန္ပိုသည္" တဲ့၊ သည္ဓမၼေတြ လူ႕နယ္ပယ္တိုင္းတြင္ ျပန္႔ႏွံ႔ေစခ်င္ခဲ့၊ ခုေတာ့ ... အင္အားနည္းခုိက္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာယွဥ္တြဲေနလိုၿပီး အင္အားႀကီးလာလွ်င္ တဘက္ကိုမင္းမူလိုေသာ "ဉာဥ္ဆိုး" ကိုမေဖ်ာက္ ႏိုင္သည့္ "မိုးခိုလာေသာ ကုလားအုပ္" ေတြက ေနရာအႏွံ႔။
            လြတ္လပ္ေရးကို ယွဥ္တြဲကာ အသက္ေပး၍ ယူေပးသြားခဲ့ၾကေသာ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဦးရာဇတ္တို႔ကို လွမ္း၍အားနာလိုက္မိသည္။ သည္အေရးေတြအတြက္ သုခဘုံ တေနရာက မ်က္ရည္ ေတြေတြမ်ား က်ေနၾကေလမလား ...၊ ဟူး ... ။
            သို႔ႏွယ္ ပုစာၦေဟာင္း မေျပမီ ပုစာၦသစ္တို႔ ဆင့္ရင္းဆင့္ရင္း ဧၿပီ (၁၃) ရက္၊ ကိုယ့္ေမြးေန႔သို႔ပင္ ခ်ဥ္းခဲ့ပါေပါ့လား။ သည့္အတြက္လည္း ဝတ္မပ်က္ ဆုေတာင္းရေပဦးမည္။
            "အခ်င္းခ်င္း အမ်က္အအီ တစိုးတစိ မရိွ၊ ခ်စ္ေသာ မ်က္ေစ့ျဖင့္ ၾကည့္ၾကရေစ" ဆိုသည့္ ပုဂံ ေက်ာက္စာက အာမနာေက်ာင္းအမရဲ႕ ဆုေတာင္းေလးငွားၿပီး ဆုေတာင္းလိုက္ရဲ႕။     ။
ကံထြန္းသစ္
08-04-2013
1:30 A.M

Saw Ngo - Regime Learnt their lessons for next new year

ကာတြန္းေစာငိုု - ျမန္မာႏွစ္သစ္မွာ ဘိုုးေတာ္စိန္ သင္ခန္းစာယူလိုုက္ျပီ ... သူတိုု႔ကေကာ ...
ဧျပီ ၁၄၊ ၂၀၁၃

Moe Sal Nay - Letter to Thaung Nyunt Aye

ေသာင္းညြန္႔ေအးဆီ ေရးတဲ့စာ
မိုုးစဲေန၊ ဧျပီ ၁၄၊ ၂၀၁၃

ေထာင္မွာ ငါး၀ါ
ဘုန္းၾကီး တ၀ါ
ျပည္ေျပး ကိုး၀ါ
အခ်စ္ေရးမွာ တသံသရာ

အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ တဏွာ 
တဏွာ ပစၥယာ ေ၀ဒနာ
ေ၀ဒနာ ပစၥယာ ဘာညာဘာညာ

ကဲ..နွစ္သံသရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ 
မင္းကို ခ်စ္တယ္..
ေသာင္းညြန္႔ေအးကို ခ်စ္တယ္
သားၾကီး ၾကည္လင္ေအးကို ခ်စ္တယ္..

ေဟာဟို ပင္လယ္တေၾကာကို
ပိုက္ေမွ်ာၿပီး ျပန္ခဲ့မယ္။ ။


Lin Nwe Eain - Thagyan in dream


"အိပ္မက္ျမံဳရွင္သန္ခြင့္"
လင္းေႏြးအိမ္၊ ဧျပီ ၁၃၊ ၂၀၁၃


 ပိေတာက္သစ္
ျဖစ္တည္နိုင္စြမ္းခမ္းေနလား။

သၾကၤန္ေရတဖလား
ပိေတာက္တခက္
ေမ့အတြက္ ပ်က္ကြက္တာ
ျပကၡဒိန္အခါခါ။

ငါေတာ့ေလ
အေၾကာေသရင္ခုန္ပြင့္
ရနံံ ့လြင့္ မိႈတက္အိပ္မက္
ဂ်ပ္ေသတၱာနံရံကြက္
ခ်ည့္နဲ ့အင္းဆက္မ်ားနဲ ့သာ
တြန္ ့ေၾကအိပ္ယာမည္းမွာလံုးေထြး
ေတးဆာေသြးဥတခ်ိဳ ့ေတာ့
ဟန္တေက်ာ့ မာန္ေနာ့လို ့
အလင္းေဖ်ာ့မွာ ခုန္ကေဝ့ဝဲ
'ညိုျမ'ေတာ့အေခၚမခံနိုင္ဆိုပဲ။

ငုဝါေတြ
သင္းကဲြေႏြလြင္ျပင္မွာ
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာနဲ ့
သစ္ကုလားအုပ္ျဖစ္ေနလား
အျပင္းစားေဝဒနာသရုပ္ကို
သခၤါရ ကဗ်ာတပုဒ္လို
သက္ျပင္းခ်မႈတ္ထုတ္ေနေပမယ့္
တခ်က္ တခ်က္
ရက္စက္ေလျပန္ေတးသြားက
တံခါးမဲ့နားဝကို
ေတာင္ျပိဳကမ္းျပိဳတိုက္ခ်
ေမေရ ငါ့ကို
'ဂြမ္းတစ'နဲ ့ 'ရီလီဇင္'တျပား
နားလည္ျခင္းနဲ ့ပို ့ေပးပါ။

ေညာင္းရြက္ေတြ
ဂႏၶာရီေလမွာ
လိပ္ျပာလြင့္မူးေဝေနပလား
အငွါးဥခံြထဲက ဝင္ကစြပ္လို
ကိုယ္ပိုင္မဲ့ ဘဝမ်ိဳးနဲ ့
ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးခြင့္မဲ့
ေရာဂါဗရပြနဲ ့ငါ့ကို
'ပရိုဗီမင္'ေသာက္ခြင့္ေပးပါ။

နွစ္ဆယ္ရာစုမကုန္ခင္မွာ
ေမ့အတြက္ငါ
ပိေတာက္ဝါေတြေပးခ်င္လို ့
ကဗ်ာမ်ားစြာေရးခ်င္လို ့။   ။

လင္းေႏြးအိမ္
၁၉၉၇ သၾကၤန္ -- အင္းစိန္ (သီးသန္႕ အက်ဥ္းေထာင္)

Cartoon Wai Yan (Taung Gyi) - Thagyan Special

ကာတြန္း ေ၀ယံ(ေတာင္ၾကီး) - သၾကၤန္မွာ တူးပိုု႔ကိုု မွားမေသာက္ၾကရန္ ဥပေဒထုုတ္သင့္
ဧျပီ ၁၃၊ ၂၀၁၃

Daw Suu meets with Burmese in Japan - VDO

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္ႏွင့္ ဂ်ပန္ေရာက္ ျမန္မာမိသားစုုမ်ား ေတြ႔ဆုုံပြဲ
ဘားမားကင္ပိန္း ဂ်ပန္၏ ဗီဒီယိုု၊ ဧျပီၤ ၁၂၊ ၂၀၁၃

Daw Suu in Japan, Burmese Welcome


ေဒၚစုု ဂ်ပန္ေရာက္၊ ျမန္မာတိုု႔ လႈိက္လဲွစြာ ၾကိဳဆိုု
ထြန္းေ၀ (ဂ်ပန္) ဧျပီ ၁၂၊ ၂၀၁၃

ႏိုဘယ္ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ခုနစ္ရက္တာ ၾကာျမင့္မည့္ ဂ်ပန္ခရီးစဥ္အတြက္ ဧၿပီလ ၁၃ရက္ နၤနက္ဂ်ပန္စံေတာ္ခ်ိန္ (၈နာရီ ၁၅ )မိနစ္က ထိုင္းႏိုင္ငံမွတဆင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ နာရီတာေလဆိပ္သို႔ ေအာင္ျမင္စြာရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။


  
နာရီတာေလဆိပ္တြင္ ဂ်ပန္ေရာက္ျမန္မာမိသားစုမ်ား က ရင္ထိုးတံဆိပ္မ်ား၊ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ကိုင္ေဆာင္ျပီး လိႈက္လွဲစြာၾကိဳဆို ခဲ့ပါတယ္။ လာၾကိုၾကသူမ်ားထဲမွ သူကမိန္ကေလးတစ္ဦးက ေဒၚစုကိုလာၾကိဳတာ တျခားထြက္ေပါက္ကေခၚသြားတာက မတရားဘူး ဂ်ပန္ကႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးဌာန လုပ္ပံုေတြက လာၾကိဳတဲ့ျမန္မာမ်ားကိုေစာ္ကားရာေရာက္ေၾကာင္း ကိုထြန္းေ၀အားေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတိုက်ိဳျမိဳ ့တြင္ လာေရာက္ၾကိုဆိုသူမ်ားမွာ ၂၀၀ေက်ာ္ရွိလွပါတယ္။ဂ်ပန္မွ ျမန္မာသံရံုး ဌာနမွ သံအမတ္ၾကီး ႏွင့္တာ၀န္ရွိသူမ်ားအျခားထြက္ေပါက္မွလာၾကိဳဆိုေၾကာင္း သိရပါတယ္။




ဂ်ပန္ခရီးစဥ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏႇင့္အတူ ကိုယ္ေရးအရာရႇိ ေဒါက္တာတင္မာေအာင္၊ ကိုမိုးေဇာ္ဦးႏႇင့္ ကိုဘန္နီတို႔ လိုက္ပါလာခဲ့ၾကပါသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ၁၉၈၅ ခုႏႇစ္မႇ ၁၉၈၆ ခုႏႇစ္အထိ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ က်ိဳတိုတကၠသိုလ္တြင္ ဧည့္ပညာရႇင္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ဖိတ္ၾကားခဲ့သျဖင့္သြားေရာက္ လည္ပတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။



ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ခရီးစဥ္အတြင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုသြားမည္ျဖစ္ကာ ဂ်ပန္တကၠသိုလ္သံုးခုတြင္ မိန္႔ခြန္း ေျပာသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဧၿပီလ၁၅ ရက္တြင္ သူမ ဧည့္ပညာရႇင္အျဖစ္ တစ္ႏႇစ္ၾကာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ က်ိဳတိုတကၠသိုလ္ႏႇင့္ Ryukoku တကၠသုိလ္တို႔တြင္ မိန္႔ခြန္းေျပာသြားမည္ျဖစ္ကာ ဧၿပီလ၁၇ ရက္တြင္ တိုက်ိဳတကၠသိုလ္၌ မိန္႔ခြန္းေျပာသြားမည္ ျဖစ္သည္။


ဧၿပီလ ၁၆ ရက္တြင္ ဂ်ပန္ အထက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ဧၿပီလ၁၈ ရက္တြင္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရႇင္ဇိုအာေဘးတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ဧၿပီလ၁၃ ရက္ႏႇင့္ ၁၅ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ဂ်ပန္ေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားႏႇင့္ ေတြ႕ဆံုသြားရန္ရႇိၿပီး ဧၿပီလ ၁၄ ရက္တြင္ က်ိဳတိုၿမိဳ႕ရႇိ အေသးစား ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းတစ္ခုကိုလည္း သြားေရာက္ေလ့လာမည္ျဖစ္သည္။ ဧၿပီလ၁၉ ရက္ ညေနပိုင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရႇိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

သတင္း ကိုထြန္းေ၀ ဂ်ပန္ နာရီတာေလဆိပ္မွသတင္းေပးပို ့ထားပါတယ္https://www.facebook.com/tun.wai.10?ref=tn_tnmn(20 photos)

Psy & North Korea

 ေတာင္ကုိရီးယား ေပါ့ပ္အဆုိေတာ္ ပီအက္စ္၀ုိင္၏ သီခ်င္းသစ္ ထြက္ၿပီ
ဧၿပီ ၁၃၊ ၂၀၁၃
မုိးမခအေထာက္ေတာ္ အမွတ္ ဝဝ၇




ဂန္နန္စတုိင္ (Gangnam Style) ေတးသီခ်င္းရုပ္သံျဖင့္ ကမၻာေက်ာ္ခ့ဲသည့္ ေတာင္ကုိရီးယား ေပါ့ပ္အဆုိေတာ္ ပီအက္စ္၀ုိင္ (PSY) က ေသာၾကာေန႔တြင္ သီခ်င္းသစ္တစ္ပုဒ္ ျဖန္႔လုိက္ၿပီး အဆုိပါသီခ်င္းသစ္ကုိ ေျမာက္ကုိရီးယားတုိ႔လည္း ႏွစ္သက္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။


ယခု သီခ်င္းသစ္၏ အမည္ကုိ လူႀကီးလူေကာင္း (Gentleman) ဟု အမည္ေပးထားၿပီး သူ၏ ေပါက္သီခ်င္း ဂန္နန္စတုိင္ က့ဲသုိ႔ ထင္ရွားေစရန္ ႀကိဳးစားထားသည္ဟု ဆုိသည္။

သီခ်င္းသစ္ထြက္ခ်ိန္သည္ ေတာင္/ေျမာက္ ကုိရီးယား ႏွစ္ႏုိင္ငံတုိ႔ အစြမ္းကုန္ စစ္ေရး မာန္ေစာင္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

ကုိရီးယားကြ်န္းဆြယ္ စစ္ျပင္ဆင္မႈအေၾကာင္းအရာက ႏုိင္ငံတကာသတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ေနရာယူထားသည္။ 


 ေတာင္/ေျမာက္ ကုိရီးယား ႏွစ္ႏုိင္ငံသည္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္က ၃ ႏွစ္ၾကာ စစ္ပဲြ ဆင္ႏဲြခ့ဲၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာတူညီခ်က္မရဘဲ စစ္ရပ္စဲခ့ဲၾကေၾကာင္း၊ 

ယခုအခါ ေျမာက္ကုိရီးယားက ေတာင္ဘက္သုိ႔ ဒုံးက်ည္မ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္မည့္ အရိပ္အေယာင္းမ်ား ျပေနသည္။


အဆုိေတာ္ပီအက္စ္ဝုိင္ကမူ သူ႔သီခ်င္းသစ္ Gentleman ကုိ ေျမာက္ဘက္က ႏွစ္သက္ၾကဖြယ္ရိွေၾကာင္း၊ သူ၏ တာဝန္မွာ ေျမာက္ကုိရီးယားတုိ႔အပါအဝင္  လူသားအားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကေရး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။


ပီအက္စ္ဝုိင္၏ ျမင္းစီးဟန္ျဖင့္ ခုန္ေပါက္ကခုန္မႈမ်ား ပါဝင္သည့္ သီခ်င္းရုပ္သံသည္ YouTube ရုပ္သံဝက္ဆုိက္တြင္ လူၾကည့္အမ်ားဆုံးမွတ္တမ္းဝင္ သြားသည္အထိ ေအာင္ျမင္ခ့ဲသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

ယမန္ႏွစ္ ဇူလုိင္လက ထြက္ေပၚလာေသာ ျမင္းစီးဟန္ဂန္နန္စတုိင္ေၾကာင့္ ပီအက္စ္ဝုိင္သည္ ကမၻာ့အထင္ကရ ကုိရီးယားလူမ်ဳိးတစ္ဦး ျဖစ္သြားခ့ဲေလသည္။


ယခု သီခ်င္းသစ္ကုိ ႏုိင္ငံတကာမွ လူမ်ဳိးစုံတုိ႔အတြက္ ဆုိလြယ္ေတး ျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းထားသည္ဟု ၎က ေျပာသည္။ ၎ကုိတုိင္ ေရးထားေသာ သီခ်င္းသစ္တြင္ အဂၤလိပ္ ႏွင့္  ကုိရီးယား ႏွစ္ဘာသာ သုံးထားေၾကာင္း၊ သံစဥ္ကုိမူ တစ္စုံတစ္ေယာက္ႏွင့္ ပူးတဲြ ရွာေဖြထားေၾကာင္း သိရသည္။


အကဲခတ္ ေဝဖန္သူတခ်ဳိ႕ကမူ ပီအက္စ္ဝုိင္သည္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တည္း ေပါက္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္သြားမည့္သူျဖစ္ဖြယ္ရိွသည္ဟု ဆုိၾကသည္။


ပီအက္စ္ဝုိင္ကမူ - ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕သီခ်င္းတခ်ဳိ႕ ကမၻာေက်ာ္သည္ျဖစ္ေစ မေက်ာ္သည္ျဖစ္ေစ ဒီအလုပ္ကုိ လုပ္ေနတာ ၁၂ ႏွစ္ ရိွပါၿပီ။ ကုိရီးယား ကကြက္ေတြ၊ ကုိရီးယားသီခ်င္းေတြကုိ အရင္ကထက္ ပုိျပီး ကြ်န္ေတာ္က ျပည္ပပုိ႔ေပးမွာပါ ဟု ေျပာဆုိလုိက္ေလသည္။ 

 

Ref; http://www.huffingtonpost.com/2013/04/13/psy-north-korea-south-korea-tensions_n_3075786.html#slide=1872072 

Kamarpale - Poem

ရွင္ကြဲ ေသကြဲအရပ္မွာ ... ပိေတာက္ေတြ ပြင့္တဲ့အခါ
ကမာပုလဲ
ဧၿပီ ၁၃၊ ၂၀၁၃

 

အေမကလည္း ဗ်ာ
ဒီလို အခါႀကီး ရက္ႀကီးက်မွ ေသရသတဲ့လား ...။

သႀကၤန္တဲ့
က်ေနာ့္မွာ မ်က္ရည္နဲ႔သာ ပက္ခြင့္ရခဲ့တယ္ ...။ ။

(ဒီေန႔မွာ ေသဆံုးသြားခဲ့တဲ့ အေမ့ရဲ႕ က်ေနာ္လိုက္မပုိ႔ႏုိင္ေသာ စ်ာပနအခမ္းအနား .... သုိ႔)

--
Send email to - editors@moemaka.com to contact and contribute with MoEmAKa

MoeMaKa on Facebook Page from here  (For Burma / Myanmar User)

MoeMaKa News & Media covering Burmese Community
PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA.
http://MoeMaKa.Com - Burmese Language
http://MoeMaKa.Org - English Edition
http://MoeMaKa.Net - Audio & Video Archives