[mrsorcerer:37523] Fwd: [လူဗိုလ္ဟူသည္ ...] အလွည့္



---------- Forwarded message ----------
From: Blogger <no-reply@blogger.com>
Date: 2013/3/10
Subject: [လူဗိုလ္ဟူသည္ ...] အလွည့္
To: lubo601@gmail.com




Published on Friday, 08 March 2013 11:57
ေက်ာင္းသြားရန္အတြက္ ထမင္းခ်ဳိင့္ယူ၊ ေရဗူးထည့္၊ ဖုန္းယူ၊ ကြန္ပ်ဴတာလြယ္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ "ဘာဘာ နပ္နပ္စီးမယ္" ဟုမပီကလာ ေျပာကာ ေက်ာင္းသြားခါနီး စီးေနက် ဖိနပ္ကို ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕သို႔ ယူလာေပးေသာ ႏွစ္ႏွစ္နဲ႔ ရွစ္လသာ ရွိေသာ သားေလး၏ အျပဳအမူကို ၾကည့္ကာ ဖခင္ တဦးအေနျဖင့္ ပိတိျဖစ္မိသည္။
သားေလး၏ အျပဳအမူသည္ ဖခင္ တဦးျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ရင္ကို ေအးျမေစခဲ့သည့္ နည္းတူ အေတြးနယ္ထဲတြင္ နစ္ေမ်ာ ေစခဲ့ျပန္သည္။
သားေလး၏ အျပဳအမူသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ငယ္စဥ္ဘ၀ကို ျပန္လည္ သတိရေစခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ဖခင္သည္ ေတာရြာဓေလ့တြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္ စာတတ္ေပတတ္ဟုပင္ ေျပာရေပမည္။ ရြာသူႀကီး ျဖစ္သလို အိမ္ေဆာက္၊ တံတားေဆာက္သည့္ အလုပ္ကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အျဖစ္ လုပ္ကိုင္သူ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္နဲ႔ အေပါင္းအပါတို႔၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ရြာတြင္ တြဲဘက္ အလယ္တန္းေက်ာင္းကို တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ စတုတၳတန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးေသာ ေက်ာင္းသားအမ်ားအျပား ၿမိဳ႕ေပၚကို သြားစရာမလိုဘဲ အလယ္တန္း ပညာကို သင္ယူႏိုင္သူ မ်ားျပားလာခဲ့သည္။ ယခင္တုန္းက ဆယ္တန္းေအာင္သူ မရွိခဲ့ဘူးေသာ ေက်းရြာတြင္ ဆယ္တန္း ေအာင္သူမ်ား ရွိလာခဲ့သည္။ ဘြဲ႔ရ မ်ားရွိလာခဲ့သည္။
ရခိုင္ေဒသ၏ မိုးေရခ်ိန္သည္ လက္မ ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္အတြက္ မိုးတြင္းကာလတြင္ ေက်ာင္းသား မ်ား၏ သြားေရးလာေရးတြင္ အခက္အခဲက ဆီးႀကိဳေနတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရွစ္တန္း တက္ေန သည့္အခ်ိန္ မိုးတြင္းကာလ တစ္ေန႔တြင္ မိုးကလည္း သည္းထန္စြာရြာသြန္းေနသည္။ အေဖက "အ၀တ္အစား သြားလဲလိုက္၊ ဟုိဘက္မွာ ၀ါးလုံးတံတားတစ္ခု သြားထိုးရေအာင္" ဟုေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ရွိေနေသာ ေခ်ာင္းငယ္ကို ျဖတ္လ်က္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ တံတားက မုိးသည္းထန္မႈေၾကာင့္ က်ိဳးပ်က္သြားသည္။ ထိုတံတားပ်က္ ေနရာတြင္ ၀ါးလုံးတံတား တစ္ခု အစားထိုးေဆာက္လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိတံတားမရွိပါက ရြာနီးစပ္မွ ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ေက်ာင္းမတက္ႏို္င္မွာ စိုးသည့္အတြက္ အေဖက ၀ါးလုံးတံတား တစ္ခု အစားထုိး တည္ေဆာက္ရန္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
အေဖ့ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ပါရင္း မိသားစုပိုင္ ၀ါး႐ုံေတာတြင္ ၀ါးလုံး ၄-၅ ဆယ္ခန္႔ ခုတ္ၿပီး သားအဖ ႏွစ္ဦး တံတားေဆာက္မည့္ ေနရာသို႔ ေရြ႕ေျပာင္းရင္း တစ္ေန႔ အခ်ိန္ကုန္ သြားသည္။ ေနာက္ေန႔ေရာက္မွ တံတားေဆာက္လုပ္ေရးကို လုပ္ႏိုင္ေတာ့သည္။ ေနာက္ေန႔ တံတားေဆာက္သည့္ေန႔တြင္ အေဖနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ဦးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အနီးအနားေက်းရြာက လူႀကီးလူငယ္ အေယာက္ ၂၀ ခန္႔ ၀ိုင္း၀န္း ေဆာက္လုပ္လိုက္ေသာအခါ တံတားမွာ ေန႔ခ်င္း ၿပီးစီးသြားသည္။ အေဖသည္ ရြာလူႀကီး ျဖစ္သည့္တိုင္ ဘယ္အလုပ္ကိုမဆို သူကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္လုပ္ျပေလ့ ရွိသူျဖစ္သည္။ ေက်းရြာက သာေရးနာေရး ကိစၥမ်ားတြင္လည္း သူကိုယ္တိုင္ ဦးစီးကာ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိသည္။
အေဖ၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဒႆန အျမင္သည္လည္း အျခားေသာ ေတာသားႀကီးမ်ားနဲ႔ မတူဘဲ တမူထူးျခားေလ့ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုတြင္ ဘုရားရွိခိုး ဆုေတာင္းကို အိပ္ရာ၀င္ခါနီး အၿမဲ ဆိုရေလ့ရွိသည္။ "ဆုေတာင္း" ဟူေသာ ေ၀ါဟာရနဲ႔ ဆက္စပ္ေျပာေသာ အေဖ၏ စကားကို ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးအိမ္တြင္ ယေန႔တိုင္ စြဲၿမဲေနဆဲ ျဖစ္သည္။ " ဆုမေတာင္းရဘူး၊ ဆုပန္ရမယ္"တဲ့ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဓေလ့တြင္ အလွဴဒါန တခုခုၿပီးတိုင္း "ဆု" ေတာင္းေလ့ရွိၾကသည္။ အေဖကေတာ့ ဒီအလွဴေၾကာင့္ ဘာျဖစ္ရပါလို၏ လို႔ဆုမေတာင္းသင့္ဘူးလို႔ေျပာသည္။ "ဆုပန္"တာက ဆုေတာင္းတာထက္ ပိုေကာင္းတယ္ဟု ေစာဒကတက္ျပန္သည္။ ဒီလို လုပ္ရေသာ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ စာေမးပြဲ ေအာင္ရပါလို၏ဟု ဆုမေတာင္းဘဲ ယခုျပဳလုပ္ရေသာ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကို သက္ေသထူကာ စာေမးပြဲကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ရန္ ႀကိဳးစားပါမည္ဟု ဆုပန္ သင့္ေၾကာင့္ ေျပာျပသည္။
ငယ္ရြယ္သူမို႔ အေဖ၏ ေျပာစကားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ့္အၾကားတြင္ နား၀င္ မခ်ိဳလွ။ စဥ္းစား ႏိုင္စြမ္းလည္းမရွိ။ ထူးျခားမႈ ရွိသည္ကိုေတာ့ သတိထားမိခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား မၾကာခဏ ေျပာေလ့ ရွိေသာ စကားတခြန္းရွိသည္ကို ၾကားေယာင္ေနဆဲ။
 ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီးတိုင္း "တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအေပၚ တာ၀န္နဲ႔ ၀တၱရားကို ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ ေယာက်္ားေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားပါမည္" ဟုအၿမဲတမ္း ဆုပန္ရန္ တိုက္တြန္းေလ့ရွိသည္။ ဆုေတာင္းသည္ ဆိုသည္မွာ ေမွ်ာ္ကိုးျခင္း ျဖစ္ၿပီး ဆုပန္ျခင္း သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေနေသာ လူသားအဖို႔ ခြန္အားကို တက္ေစသည္ဟု ေျပာေလ့ရွိျပန္သည္။ အေဖ၏ ဒႆန သေဘာတရားကို ငယ္ရြယ္စဥ္အခါက သေဘာ သိပ္မေပါက္ခဲ့။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ကို ေရာက္ေတာ့ ရြာက ငယ္သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ျဖစ္သည္။ မိသားစုအေၾကာင္း ရြာအေၾကာင္းကို စကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။ အေဖတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ တြဲဘက္အလယ္တန္းေက်ာင္းအေၾကာင္းနဲ႔ ရြာနားက ေခ်ာင္းႀကီး တစ္ခုကို ျဖတ္လ်က္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ တံတားအေၾကာင္းကို ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ ယခင္ကတြဲဘက္ အလယ္တန္းေက်ာင္းတြင္ လိုအပ္သည့္ ဆရာအားလုံးကို ရြာမွ အကုန္အက် ခံၾကရသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ခြဲသင္ တြဲဘက္အလယ္တန္းေက်ာင္း ျဖစ္လာသည့္အတြက္ အစိုးရမွ ေက်ာင္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ ဆရာအေရအတြက္၏ တ၀က္ကို ခန္႔ထားေပးၿပီး က်န္တ၀က္ကို ရြာမွ အကုန္အက်ခံကာ ဆရာခန္႔ထားရသည္ဟု သိရွိရသည္။
မိမိ၏ ဇာတိခ်က္ေႂကြကိုမေရာက္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္း ရြာ၏ အေျခအေနမွာ အေျပာင္းအလဲ မရွိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ ခြဲသင္ေက်ာင္း အဆင့္မွ ရာႏႈန္းျပည့္ အစိုးရ အလယ္တန္းေက်ာင္း အဆင့္မည္သို႔ မည္ပုံရရွိေရးကို ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့သည္။ ပညာေရး ၀န္ႀကီးထံသို႔ တင္ျပေရးအတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ကို တာ၀န္ေပးခဲ့ၾကသည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ေျပာဆိုခ်က္အရ အစိုးရအလယ္တန္းေက်ာင္း ျဖစ္ေရးအတြက္ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ ျပည့္မီေရးကိုလည္း မည္သို႔ အေကာင္အထည္ ေဖၚမည္ကို ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ရြာ၏လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးတြင္ အေရးပါေသာ တံတားေဆာက္လုပ္ေရးကိုပါ အဆင့္လိုက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက သည္။
မိမိအလွည့္ ေရာက္သည့္အခါတြင္လည္း မႏြဲ႔စတမ္း ပခုံးေျပာင္း တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ တာ၀န္ယူလာရေတာ့သည္။ အေဖတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဦးစီးဦေဆာင္ျပဳကာ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ပညာေရး၊ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ကိစၥကို သားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူလာရသည္။ မိမိတာ၀န္ဟုလည္း ျမင္လာသည္။ ေခတ္စနစ္က မည္သို႔ပင္ ေျပာင္းလဲေနပေစ မေျပာင္းလဲေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ရွင္သန္ႏိုင္ေရးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူရေပအုံးမည္။
လမ္းေလွ်ာက္တတ္ကာစ အရြယ္တြင္ အျပင္သြားခါနီး သားေလး၏ ဖိနပ္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တို္င္ယူကာ ဖိနပ္စီးျခင္းအမႈကို အၿမဲလုပ္ေပးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲျပဳလုပ္ေပးခဲ့ေသာ အျပဳအမူသည္ ႏွႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္အရြယ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပဳခဲ့သည့္အမႈကို သားေလးကိုယ္တိုင္ ျပဳမူလာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဖိနပ္ကို ယူေပးရုံမက "ဘာဘာ နပ္နပ္စီးမယ္" ဟု စကားေျပာေနျပန္သည္။ သူ႔အလွည့္တြင္ သူႏိုင္ရာ တာ၀န္ကို ယူလိုစိတ္ ရွိသည့္ လူသားတဦး ျဖစ္လာေတာ့မည္ကို ေတြးကာ ကၽြန္ေတာ္ ပီတိ ျဖစ္မိသည္။ သူ၏ "အလွည့္"တြင္ "ဆုပန္" တတ္ေသာ၊ အရာရာ ပီျပင္သည့္ လူသားတဦး ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ေတြးရင္း………………………သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ေမာင္းႏွင္အား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္မိသည္။

Written by လွေရႊ

--
Posted By Blogger to လူဗိုလ္ဟူသည္ ... at 3/11/2013 01:35:00 AM

--
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔မွ ေန႔စဥ္ Mail မ်ားရယူလိုပါက http://groups.google.com/group/mrsorcerer/subscribe?hl=en
Member မ်ား မိမိတို.သိထားသည္မ်ားကို မွ်ေ၀လိုပါက mrsorcerer@googlegroups.com သို႔စာပို႔ႏိုင္ပါသည္။
ေမွာ္ဆရာအဖြဲ ့မွ ႏႈတ္ထြက္လိုလွ်င္ mrsorcerer+unsubscribe@googlegroups.com ကိုႏွိပ္ျပီး စာပို႔ေပးပါရန္။
စာလက္ခံလိုသည့္ပံုစံ ျပင္လိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer?hl=en
အဖြဲ ့၏ စည္းကမ္းမ်ားကို သိလိုလွ်င္ http://groups.google.com/group/mrsorcerer/browse_thread/thread/af2f4a1d44d4d909?hl=en တြင္ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါသည္ ။
 
Facebook (FB) ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို႔ Mail ပို႔လိုလွ်င္ mrsorcerer2@groups.facebook.com
FB ေမွာ္ဆရာအဖြဲ႔သို့ ၀င္ရန္ http://www.facebook.com/home.php?sk=group_173571176006981&ap=1
Facebook Page ႏွင့္ဆက္သြယ္လိုလွ်င္ www.facebook.com/mrsorcerergroup
 
ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့ႏွင့္ပက္သက္၍ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳလိုပါက >>>
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ( mrsorcerer9@gmail.com, mrsorcerer27@gmail.com ) ထံသို.
ေပးပို.ႏိုင္ပါသည္ ။
 
ခင္မင္စြာျဖင့္
ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "ေမွာ္ဆရာ အဖြဲ ့ ( Ѧя Ƨσяcɛяɛя )" group.
Visit this group at http://groups.google.com/group/mrsorcerer?hl=en.