[Moemakadaily] 9th May - MoeMaKa Daily


ကာတြန္းေမာင္ရစ္ - သမၼတၾကီးမွာ လဲစရာ အေၾကြမရွိေတာ့ဘူး ကာတြန္း၊ ေမ ၉၊ ၂၀၁၃

Zarganar - Second Book Published



ဇာဂနာ၏ 'ဒုတိယ' စာအုပ္ထြက္
မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ေမ ၉၊ ၂၀၁၃
ကိုဇာဂနာရဲ့ မိသားစုလူၾကဳံေက်းဇူးေၾကာင့္ ဇာဂနာရဲ့ ေထာင္တြင္းမွတ္တမ္း ဒုတိယအုပ္ 'ဒုတိယ' စာအုပ္ ထြက္ရွိတာကို လက္ခံရရွိပါတယ္။ စာမ်က္ႏွာ ၁၂၀ ခန္႔ ၀တၳဳစာအုပ္အရြယ္ ေသသပ္တဲ့ စာအုပ္ကေလးပါပဲ။ ပထမအၾကိမ္ ၈၈ အေရးေတာ္ပုံေနာက္ပိုင္း အဖမ္းခံရစဥ္ အေတြ႔အၾကဳံေတြကို 'ပထမ' ဆိုျပီး စာအုပ္ထုတ္ခဲ့ျပီး ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီမွာ ေနာက္တၾကိမ္ 'ဒုတိယ' အၾကိမ္ အဖမ္းခံရ၊ ေထာင္ဒဏ္ ၅ ႏွစ္ စစ္ခုံရုံးကေန ခ်မွတ္ခံရတာကို ေရးသားထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရသူတဦးရဲ့ ေထာင္တြင္းမွာ ရင္ဆုိင္ျဖတ္သန္းရတာေတြကို ေရးသားထားရာမွာ အသနားခံ ဂရုဏာသက္စရာ၊ နာက်ည္းစရာ၊ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာ စတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ လူသားတဦး အျဖစ္ထက္ ျဖစ္လာသမွ် ေလာကဓံကို ေခါင္းေမာ့ျပီး ရင္ဆိုင္သူ၊ ရယ္သြမ္းေသြးႏိုင္သူတဦးအျဖစ္ ေရးသားထားတာကို ဖတ္ရႈရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 
အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ အႏုပညာသမားတဦးဟာ အႏုပညာဖန္တီးမႈ၊ ထုတ္လုပ္မႈ၊ မွ်ေ၀ခံစား ျဖန္႔ခ်ိမႈတို႔ကို အက်ဥ္းခ်မခံဘဲ လြတ္ေျမာက္ေနေစသူ၊ အႏုပညာျဖင့္ အသက္၀ိညာဥ္ကို အျမင့္မားဆုံး လႊင့္ထူေနဖို႔ ၾကိဳးပမ္းေနခဲ့ပုံေတြကို ဖတ္ရႈရပါတယ္။ ေထာင္ထဲကေန လြတ္ေျမာက္မဲ့တေန႔ကို ထိုင္ေစာင့္ေနတာထက္ ေထာင္ထဲကေန လြတ္ေျမာက္မႈေတြကို ထုဆစ္ပုံေဖာ္ျပီး ရပ္တည္ ရွင္သန္မႈေတြကို ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Min Ko Naing & Ko Ko Gyi to meet with Washington DC Burmese Community - 9th June 2013 - Sunday

မင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုၾကီး၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တို႔နဲ႔ ၀ါရွင္တန္ဒီစီ မက္ထရို ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမိသားစုမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆုံပြဲ၊ ဇြန္ ၉၊ ၂၀၁၃၊ ဆန္းေဒး ဖိတ္စာ ထြက္ပါျပီ။

ပန္းခ်ီ မင္းေက်ာ္ခိုင္ - ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ပါေစ


ပန္းခ်ီ မင္းေက်ာ္ခိုင္ - ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ပါေစ
ေမ ၉၊ ၂၀၁၃
(အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ေမလလည္မွာ ေရာက္ရွိျပီး အႏွံ႔အျပားေရာက္ရွိေနတဲ့ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံမယ့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္နဲ႕ ကိုကိုၾကီးတုိ႔အတြက္ ရည္ရြယ္ေရးဆြဲပါတယ္လို႔ သိရပါတယ္)

ျပင္သစ္ ဘာသာ ေလ့လာစရာ (အပိုုင္း ၁၀)

ျပင္သစ္ ဘာသာ ေလ့လာစရာ  (အပိုုင္း ၁၀) 
ပါရီေမာင္၊ ေမ ၉ ၊ ၂၀၁၃ (အပတ္စဥ္ တက္ဆက္မည္)
Leçon 10      (Lesson 10 )
အေရာင္မ်ား  Les couleurs ၊ ေန႕မ်ား  Les jours
အေရာင္မ်ား ကိုေျပာဆိုရာတြင္  အေရာင္ La couleur (n/f) လာကူးလား ၊အမနာမ္ ျဖစ္ေနသျဖင့္  အေရာင္တခုကို အျပည့္အစံုေျပာဆို ရန္အတြက္
ဥပမာ    အနက္ေရာင္  ဆိုလွ်င္  La couleur noirဟူ၍ ေရွ႕မွ အမနာမ္ျဖစ္ေသာ La couleur စာလံုးကို ထိန္းညိွေပးရန္အတြက္ noirတြင္ e ေပါင္းထည့္ေပးရပါသည္။
Le ciel bleu.  လယ္စီးရဲလ္ ဘလား(Le ႏွင့္ bleu ကို အသံထြက္အတိအက်ေရး ၍မရပါ) အျပာေရာင္ေကာင္းကင္
Une chemise rose. အယူးန္ ရွမီးစ္ ရို႕စ္ ။ ပန္းေရာင္ အကၤ် ီ (rose သည္ e ႏွင့္ အဆံုးသတ္ထားျပီး၍ အက်ၤ ီ သည္ အမနာမ္ျဖစ္ေသာ္လည္း e ထပ္မထည့္ရပါ)
Un tableau noir. အန္ တာဘလို ႏြား ။  ေက်ာက္သင္ပုန္း အမဲေရာင္
မိမိေျပာလိုေသာ အရာဝထၱဳမ်ား ၏ အေခၚအေဝၚမ်ားကို အေရာင္ မ်ားျဖည့္စြက္ေခၚေဝၚျခင္းျဖင့္ ေလ့က်င့္ပါ။
နမ္တခုႏွင့္ အေရာင္ကို တြဲဖက္သံုးသည့္အခါတြင္ အေရာင္စာလံုးမ်ားသည္ နာမဝိေသသန အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္သည္။
Clair  အေရာင္ေဖ်ာ့ ျဖစ္ျပီး    Foncé   အေရာင္ရင့္ဟု ေခၚေဝၚသံုးစြဲပါသည္။
အေရာင္မ်ားကို ေခၚေဝၚသံုးစြဲ ရန္ေအာက္ပါလင့္ကို နားေထာင္ေလ့က်င့္ပါရန္ ။
အျပန္အလွန္ စကားေျပာ သင္ခန္းစာမ်ား မေပးခင္မွာ  ႀကိယာမ်ား ကို နည္းနည္း ျပန္ေျပာလိုပါတယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာ ၄ ၊ ၅ ေတြမွာ ပထမအုပ္စုဝင္ အလြယ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ er နဲ႕ အဆံုးသတ္တဲ့ ႀကိယာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ေပးထားျပီးျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ သီးသန္႕တအုပ္ မွာ ႀကိယာေတြရဲ႕  Conjugaison ကိုပဲခ်ေရး ျပီး သပ္သပ္ထားသင့္ပါတယ္။ ဝယ္နိုင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ သင္ခန္းစာ  မွာေဖၚျပထားတဲ့ ဓါတ္ပံု လိုမ်ိဳး Conjugaison  စာအုပ္ဟာ Dictionaire အဘိဓၶါန္စာအုပ္ တအုပ္လို အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ႀကိယာေတြရဲ႕ အဘိဓၶါန္ စာအုပ္တအုပ္ ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။  သင္ခန္းစာ  မွာ အေရးႀကီးဆံုး ႀကိယာ ၂ခုျဖစ္တဲ့  " être "ႏွင့္  " avoir "  တို႕ကိုလည္းေႀကညက္ေနေအာင္ ေလ့က်င့္ဖို႕ ထပ္ေျပာပါရေစ။
ေရွ႕မွာေဖၚျပျပီးခဲ့တဲ့ ႀကိယာေတြ အျပင္ ဒုတိယ အုပ္စုနဲ႕ တတိယ အုပ္စု ႀကိယာေတြ မလာခင္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္ထပ္ ႀကိယာတခုေပးခ်င္ပါတယ္။ အသံုးလဲ ဝင္လွပါတယ္။
aller အာေလ  ဆိုတဲ့  သြားသည္ လို႕ အဓိပၸါယ္ ရတဲ့ ႀကိယာပါ။ er နဲ႕အဆံုးသတ္ေပမဲ့ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ ႀကိယာ  exceptionnel ျဖစ္ပါတယ္။
           Aller (verbe infinitif )   Conjugaison  အာေလ၊ သြားသည္
Je vais ရေဗး၊ က်ေနာ္သြားသည္               Nous allons နူဇာလြန္ ၊ က်ေနာ္တို႕ သြားႀကသည္
Tu vas က်ဴဗား၊ မင္း၊ခင္ဗ်ားသြားသည္                  Vous allez ဗူဇာေလမင္းတို႕၊ခင္ဗ်ားတို႕ သြားႀကသည္
il/elle vaအီလ္ဗား၊ အယ္လ္ဗား သူ၊သူမ သြားသည္ Ils/Elles vont အီလ္ဗြန္႕၊ အယ္လ္ဗြန္႕သူတို႕၊သူမ
တို႕သြားႀကသည္
Nous နင့္ Vous တို႕တြင္ အသံဆက္သည္ကို သတိျပဳပါ။   s တလံုးထည္း ့ျဖစ္၍  z  အသံ ကိုထြက္ရပါမည္။
သြားသည္ ဆိုတဲ့ ႀကိယာကို ေျပာမွေတာ့ တြဲလ်က္ျဖစ္တဲ့ လာသည္ ဆိုတာကိုလည္း တလက္စထဲ ေလ့က်င့္လိုက္ပါဦး။ လက္ေတြ႕ ေျပာဆိုေနတာေတြအတြက္အသံုးဝင္ပါတယ္။  Venir ဗနီး ၊ဆိုတာက verbe infinitif ျဖစ္ျပီး  ir နဲ႕အဆံုးသတ္တဲ့ တတိယအုပ္စုဝင္ ႀကိယာျဖစ္ပါတယ္။ လာသည္ ဟု အဓၶိပါယ္ရပါသည္။
         Venir (verbe infinitif )   Conjugaison   ဗနီး၊ လာသည္
Je viens ရဗ်န္႕၊ က်ေနာ္လာသည္              Nous venons နူဗႏြန္ ၊ က်ေနာ္တို႕ လာႀကသည္
Tu viens က်ဴဗ်န္႕၊ မင္း၊ခင္ဗ်ားလာသည္       Vous venez ဗူဗေနမင္းတို႕၊ခင္ဗ်ားတို႕ သြားႀကသည္
il/elle vient အီလ္ဗ်န္႕၊ အယ္လ္ဗ်န္႕ သူ၊သူမ လာသည္ Ils/Elles viennent အီလ္ဗ်န္႕၊
အယ္လ္ဗ်န္႕သူတို႕၊သူမတို႕လာႀကသည္
ႀကိယာ မ်ားကို စာေႀကာင္းတခုျပဳလုပ္ရာတြင္  ျပဳလုပ္သူ ကတၱားပုဒ္ တခု အတြက္ ႀကိယာ တခုထက္ပို၍ သံုးနိုင္ပါသည္။
ပထမဆံုး ႀကိယာတခုကိုသာ Conjugaison  ျပဳလုပ္ျပီး  က်န္ႀကိယာမ်ားကို မူရင္းအတိုင္း verbe infinitif  အေနႏွင့္သာ သံုးစြဲရပါမည္။
ဥပမာ ။  က်ေနာ္ အခန္းကိုတက္သြာျပီး  စာအုပ္ သြားရွာႀကည့္မယ္ ။
Je   vais   monter   chercher  le  livre   dans   la  chambre.
ရ    ေဗး   ေမာန္႕ေတး ရွက္ေရွး  လ လိဗ္  ေဒါန္း  လာ ရႊန္႕ ဘ္ရ္
ဒီစာေႀကာင္းကိုႀကည့္ရင္ ႀကိယာ ၃ခုျဖစ္တဲ့ vais(aller)   monter   chercher  သြားသည္၊ တက္သည္၊ရွာသည္  တို႕ကို ေတြ႕ရပါမည္။ ပထမဆံုးႀကိယာျဖစ္တဲ့သြားသည္ကိုသာ Conjugaison လုပ္ျပီး က်န္ ႀကိယာမ်ားကိုေတာ့ မူလအတိုင္း verbe infinitif အေနနဲ႕သာ သံုးရပါမည္။
အထက္ပါစာေႀကာင္းမွာပင္
Je cherche  le  livre   dans   la  chambre. က်ေနာ္အခန္းထဲမွာ စာအုပ္ရွာသည္။
( ႀကိယာ ၁ ခုတည္း ကိုသာသံုးသည္ျဖစ္၍ Conjugaison လုပ္ေပးရပါသည္)
သင္ခန္းစာ ၅ တံုးက ေပးထားတဲ့ ႀကိယာေတြ၊ သင္ခန္းစာ ၉ က Prépositions ဝိဘတ္ ေတြ၊ ယခုသင္ခန္းစာမွာပါတဲ့  အေရာင္ေတြကို အသံုးျပဳျပီး ေအာက္ပါေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ကို လုပ္ပါ။ မွားသည္၊မွန္ သည္က အေရးမႀကီးပါ။ လုပ္ရင္း ျဖင့္ တိုးတက္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေလ့က်င့္ခန္း (၂)
၁။  က်ေနာ္ အလုပ္ စလုပ္ပါသည္။ (  စ သည္ ႏွင့္ လုပ္ သည္ ႀကိယာ ၂ ခု ပါရပါမည္။)
၂။ က်ေနာ္ စာအုပ္မ်ားကို သိမ္းဆည္းပါသည္။
၃။ သူမ သီခ်င္းးနားေထာင္သည္။ ( သူမ အဂၤလိပ္သီခ်င္းနားေထာင္သည္။ က်ေနာ္ညတိုင္း ေရဒီယိုနားေထာင္သည္။ စသည္ျဖင့္ ခ်ဲ႕ထြင္ ေျပာဆိုနိုင္ပါသည္။)
၄။သူတို႕ မႏၱေလးတြင္ ေနထိုင္ႀကသည္။
၅။က်ေနာ္ တံခါးကိုပိတ္သည္။
၆။ ခင္ဗ်ား ကားကိုေဆးေႀကာသည္။
၇။ က်ေနာ္တို႕ ေစ်းထဲမွာ လွည့္ပါတ္ေနသည္။
၈။ သူလွလွကို ဆက္သြယ္သည္။
၉။ကေလးမ်ား ပံုဆြဲႀကသည္။
၁၀။သူမ အျပာေရာင္ေကာင္းကင္ကို ႀကိဳက္သည္။( ခ်စ္သည္)
၁၁။ က်ေနာ္ ေရာ့ခ္ သီခ်င္း နားေထာင္ရတာ ႀကိဳက္တယ္။( နားေထာင္ ၊ ႀကိဳက္)
၁၂။ အေမ ေစ်းသို႕ သြားသည္။ ( maman  အေမ)
၁၃။ ျမျမသည္ ကိုေမာင္အား ဖံုးဆက္သည္။
၁၄။ က်ေနာ္ ခရီးမွျပန္လာသည္။
၁၅။ သူမတို႕ အိမ္ထဲသို႕ ဝင္သြားသည္။
( အေျဖမ်ား ကို ေရွ႕တပါတ္မွာ ေဖၚျပပါမယ္။ ႀကိဳးစားျပီးေရးႀကည့္ပါ)
 တကယ္ေတာ့ ျပင္သစ္ဘာသာနဲ႕ေျပာဆို ၊ေရးသားရာမွာ လွဳပ္ရွားမွဳ  လုပ္ေဆာင္မွဳ ေတြကို ေဖၚျပရာမွာ  ပစၥဳပၸန္ကာလ တခုထဲနဲ႕ သံုးႏွဳံး ေရးသားတာ၊ ေျပာဆိုရတာေတြဟာ  မလြယ္ကူလွပါဘူး။  အတိတ္ကာလျပဆိုေသာ Past Tense ကို မလြဲမေသြ ထည့္သြင္းသံုးစြဲမွ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒီကေန႕ေခတ္ေပၚသင္ခန္းစာေတြမွာ ျပင္သစ္စာကို ဘာမွ မတတ္ေသးလို႕၊မသင္ဘူးလို႕ ဆိုျပီး ႀကည့္လိုက္ရင္ Past Tense  နဲ႕ မကင္းပါဘူး။ ႀကံဳႀကိဳက္ရင္ ျပင္သစ္ ကေလးေတြရဲ႕ဒုတိယတန္း၊ တတိယတန္း ဖတ္စာေတြ ထည့္သြင္းေဖၚျပေပးသြားပါမယ္။
စကားေျပာ ေလ့က်င့္ခန္း သင္ခန္းစာ ( ၁ ) 
 ျမိဳ႕ထဲသြားျခင္း  En ville
ဒီသင္ခန္းစာမွာ မိသားစု  တခုရဲ႕
ဖခင္   Gil  ဂ်ီးလ္
မိခင္    Stéphanie  စေတဖနီ   ရယ္ ကေလးေတြျဖစ္တဲ့
ရိုမန္  Romain , လီဆာ Lisa ,  လီလူ  Lilou တို႕ပါဝင္ႀကပါတယ္
အသံဖိုင္  ၀၀၁
ေကာင္းမြန္ ပီသျပီး ျပင္သစ္စာ ေလ့လာသင္ႀကားေနသူမ်ားအတြက္ ထုတ္တဲ့ သင္ခန္းစာျဖစ္လို႕ ဒီသင္ခန္းစာမွာပါတဲ့စာေႀကာင္းေတြ အတိုင္း ေလ့လာသူတို႕ အလ်င္းသင့္ပါက ေျပာဆိုသံုးစြဲျခင္း၊ ေဝါဟာရေတြကို မွတ္သား ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ပါက အခ်ိန္တိုအတြင္း ေကာင္းမြန္ေသာ အသံထြက္ျဖင့္ တတ္ေျမာက္ပါမည္။ စားသားမ်ားႏွင့္ သဒ            ၵါရင္းလင္းခ်က္မ်ားကို လာမည့္အပါတ္တြင္ ေဖၚျပပါမည္။ ျပင္သစ္အသံႏွင့္ ကြ်မ္းဝင္မွဳရွိေစရန္နားေထာင္ေပးပါ။

ကာတြန္းကူမိုးၾကိဳး - တသက္လုံးဖုံးသမွ် ... ၾကံ့ဖြတ္တက္မွ ေပၚေတာ့တယ္

ကာတြန္းကူမိုးၾကိဳး - တသက္လုံးဖုံးသမွ် ... ၾကံ့ဖြတ္တက္မွ ေပၚေတာ့တယ္
ေမ ၈၊ ၂၀၁၃

ေမဒိနီဆရာေတာ္ တလျပည့္ ပူေဇာ္ (ABMA News)



ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၉၀ - ျပည့္ႏွစ္ - န.၀.တ. လက္ထက္တြင္ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္ သပိတ္ေမွာက္ရာ၌ ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္တပါးအျဖစ္ ပါ၀င္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ေသာေၾကာင့္ တိပိဋက ဆရာေတာ္ အပါအဝင္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အတူ ၁၉၉၀ - ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၃ - ခုႏွစ္အထိ (၃) ႏွစ္နီးပါး အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္တြင္ ထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရေသာ၊ ၁၉၉၆-ခုႏွစ္မွ စတင္၍ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ ရပ္ကြက္၊ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္၌ ရတၱညဴ မဟာနာယကအျဖစ္ သီတင္းသံုးေနထိုင္လ်က္ ၂၀၀၇- ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၌ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသုံးေနေသာ ဆရာေတာ္အား ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိ္ဳ႕နယ္၌ ဦးေဆာင္ သံဃာဟု ယူဆ၍ စစ္အစိုးရမွ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္ကို ၀င္ေရာက္ ရွာေဖြ ဖမ္းဆီးေသာေၾကာင့္ ၂၀၀၇- ခုနွစ္မွ စတင္၍ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိပ္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ တပည့္သံဃာမ်ားထံ လွည့္လည္ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ေတာ္မူေသာ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ဉာဏ၀ံသ သည္ ၁၃၇၄-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္(၁၂) ရက္ ၉.၃.၂၀၁၃  စေနေန႔ ညေန(၄း၄၁) နာရီအခ်ိန္တြင္ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိပ္ၿမိဳ႕နယ္ နဘူးေက်းရြာ ေအာင္သိဒၶိေက်ာင္း၌ ဘ၀နတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး ၉.၄.၂၀၁၃ ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ျခင္း (၁) လျပည့္ အခမ္းအနားအား ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ ရပ္ကြက္၊ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္တြင္ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ အခမ္းအနားအား မေကြးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ အပါအ၀င္ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြေရာက္ခဲ့ၾကပါသည္။ အခမ္းအနားကုိ နံနက္ ၉း၀၀ နာရီတြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး နံနက္ ၁၁း၃၀ တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ အဆံုးသတ္ ရုတ္သိမ္းခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္ ေလာင္းလ်ာသည္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ ၀မ္းဘဲအင္းေက်းရြာ၌ ေကာဇာသကၠရာဇ္  ၁၂၉၃ ခုႏွစ္ ကဆုန္လဆန္း(၁၄) ရက္ေန႔တြင္ ဖခမည္းေတာ္ ဥိးဘိုးခ်စ္ + မယ္ေတာ္ ေဒၚေငြစိန္ တို႔မွ ဖြားျမင္ေသာ သားရတနာ ျဖစ္ပါသည္။
၁၃၀၄- ႏွစ္တြင္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕ ေတာရႀကီးေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အရိယ ကို ဥပဇၥ်ယ္ျပဳ၍ ရွင္သာမေဏအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။
၁၁ ႏွစ္ အရြယ္ ရွင္သာမေဏ ဘဝမွ စတင္၍ အစိုးရ ပထမငယ္တန္း၊ ပထမလတ္တန္း၊ ပထမႀကီးတန္းတုိ႔ကု္ ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ ေအာင္ျမင္ၿပီး ရွင္သာမေဏ အေက်ာ္၊ ၀ိနယဝိသာရဒအေက်ာ္ ဘြဲ႔ တံဆိပ္ေတာ္မ်ားကို ရွင္သာမေဏ ဘ၀ႏွင့္ပင္ ထူးခၽြန္စြာ ရရွိေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။
၁၃၀၉- ခုႏွစ္တြင္ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ရ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အာဠာရ သည္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္ကုန္းေတာရ ေမဒိနီ ေက်ာင္းတိုက္ တည္ေထာင္ရာ၌ ဆရာေတာ္(၁)ပါး၊ ရဟန္း(၁)ပါး၊ သာမေဏ(၁)ပါး၊ ေက်ာင္းသား(၁)ေယာက္ (၁-၁-၁-၁-) ျဖင့္တည္ေထာင္ရာတြင္ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ျဖင့္ ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။ ၁၃၁၃ -ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၈)ရက္ေန႔တြင္ မူလေက်ာက္ကုန္းေတာရ ေမဒိနီ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အာဠာရ ကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳလ်က္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းဘ၀သို႔ တက္လွမ္းခဲ့ပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ေညာင္ေလးပင္ၿမိဳ႕ ေတာရႀကီးေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အရိယ၊ ေက်ာက္ကုန္းေတာရ ေမဒိနီ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အာဠာရ (အဂၢမဟာပဏိတ) စေသာ ျမန္မာျပည္ အရပ္ရပ္ရွိ က်မ္းတတ္အေက်ာ္အေမာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံ စာေပမ်ား သင္ၾကား၍။
၁၃၁၀-ခုႏွစ္  ရွင္သာမေဏအေက်ာ္
၁၃၁၀-ခုႏွစ္   ၀ိနယ၀ိသာရဒအေက်ာ္
၁၃၁၆-ခုႏွစ္   သာသနဓဇဓမၼာစရိယ
၁၃၁၆-ခုႏွစ္   ၀ိနယာဓိကသီရိပ၀ရဓမၼာစရိယ
၁၃၁၇-ခုႏွစ္   သာသနဓဇသီရိပရဓမၼာစရိယ
၁၃၁၈-ခုႏွစ္   အဂၤုတၱရနိကာယပါဠိပါရဂူ
၁၃၁၈-ခုႏွစ္    ဗုဒၶသာသန၀ိသိ႒ဒီဃဘာဏက
၁၃၂၃-ခုနွစ္    ဒီဃနိကာယဘာဏကဂမၻီရဉာဏ
၁၃၂၆-ခုႏွစ္    ဗုဒၶသာသနဒီဃနိဏာယ ေကာ၀ိဒ စေသာ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္မ်ား ရယူနိုင္ခဲ့ပါသည္။
၁၃၂၈-ခုႏွစ္တြင္ မူလ ေက်ာက္ကုန္းေတာရ ေမဒိနီေက်ာင္းတိုက္ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ အာဠာရ သည္ "ေက်ာက္ကုန္းေတာရ ေမဒိနီေက်ာင္းတိုက္ကို တည္ေထာင္ခဲ့တာ ဦးဉာဏ၀ံသ အတြက္ တည္ေထာင္ခဲ့တာဟု" အတိအလင္း မိန္႔ၾကားၿပီး ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏ၀ံသကို ေက်ာင္းတိုက္ ၀န္ေဆာင္ နာယကအျဖစ္ျဖင့္ခန္႔အပ္ တာ၀န္ေပးခဲ့ပါသည္။
နာယကတာ၀န္ ယူၿပီးသည့္ေနာက္ ေက်ာက္ကုန္္းေတာရ ေမဒိနီေက်ာင္းတိုက္ႀကီးကို ပထမငယ္တန္း ပထမလတ္တန္း ပထမႀကီးတန္း ဓမၼာစရိယတန္း စာသင္သားသံဃာ (၂၀၀) ေက်ာ္ ျဖစ္ေအာင္ ပဓာန နာယက ဆရာေတာ္အျဖစ္ တာ၀န္ယူ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ က်င္းပေသာ ပထမျပန္စာေမးပြဲ ပထမငယ္၊ ပထမလတ္၊ ပထမႀကီးတန္း တို႔၏ ပုစၧကတာ၀န္၊ ဓမၼာစရိယတန္း၏ ပုစၧာကတာ၀န္၊ ပါဠိပါရဂူ ပုစၧကတာ၀န္၊ တိပိ႗က စာေမးပြဲ ပုစၧကတာ၀န္မ်ားႏွင့္ နိုင္ငံေတာ္ သံဃသမၼဳတိ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဗဟို သံဃာ႔၀န္ေဆာင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္၀ိနည္းဓိုရ္၊ တိပိဋကဓရ ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔ ၾသ၀ါဒါစရိယတာ၀န္၊ ေရႊက်င္ ဂိုဏ္လံုး၀န္ေဆာင္ နာယက တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရင္း ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၉၀ - ျပည့္ႏွစ္ န.၀.တ. လက္ထက္တြင္ ပတၱနိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္ သပိတ္ေမွာက္ရာ၌ ဆရာေတာ္သည္ ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္အျဖစ္ ပါ၀င္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည့္အတြက္ တိပိဋကဆရာေတာ္ႏွင့္ အျခား သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ ၁၉၉၀ - ခုႏွစ္မွ ၁၉၉၃ - ခုႏွစ္အထိ(၃) ႏွစ္နီးပါး အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္တြင္ ထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရပါသည္။ ၁၉၉၃-ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာေသာအခါ အထိန္းသိမ္းခံရေသာ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ မိမိ၏ မူလ သီတင္းသံုးေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ သီတင္းသံုးႏိုင္ပါေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏ၀ံသ သည္ လက္ရွိ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းရွိ တပည့္ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားမွ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ. ဟု ေခၚဆိုေသာ စစ္အစိုးရမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ဆရာေတာ္ ဦးဉာဏ၀ံသ အား ႏိုင္ငံေတာ္ဆန္႔က်င္သည့္ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းတိုက္မွ လက္မခံနိုင္ပါ ဟု  ေျပာဆို၍ (မိမိကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းတိုက္ကို) တပည့္ စာခ်ပုဂိၢဳလ္မ်ားက မတရားသျဖင့္ အဓမၼ လုယူ သိမ္းပိုက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္သည္ မိမိ၏ တပည့္သံဃာမ်ား၏ ေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသံုး ေနထိုင္ခဲ့ရပါသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ၁၉၉၆-ခုႏွစ္မွ စတင္၍ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ ၂ ရပ္ကြက္၊ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္၌ ရတၱညဴ မဟာနာယကအျဖစ္ သီတင္းသံုးေနထိုင္လ်က္ ၂၀၀၇- ခုနွစ္ စက္တင္ဘာ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၌ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္တြင္ သီတင္းသုံးေနေသာ ဆရာေတာ္(မိမိ)ကို ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိ္ဳ႕နယ္၌ ဦးေဆာင္သံဃာဟု ယူဆ၍ စစ္အစိုးရမွ ပဏိစၥာရာမ ပရိယတၱိေက်ာင္းတိုက္ကို ၀င္ေရာက္ရွာေဖြ ဖမ္းဆီးေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္သည္ "မိမိေၾကာင့္ တပည့္သံဃာမ်ား ရွာေဖြေမးျမန္းဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္းခံရသည့္အတြက္ စိတ္မေကာင္းသျဖင့္" ၂၀၀၇- ခုနွစ္မွ စတင္၍ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိပ္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ တပည့္သံဃာမ်ားထံ လွည့္လည္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ရင္း ၁၃၇၄-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္(၁၂) ရက္ ၉.၃.၂၀၁၃  စေနေန႔ ညေန(၄း၄၁) နာရီအခ်ိန္တြင္ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိပ္ၿမိဳ႕နယ္ နဘူးေက်းရြာ ေအာင္သိဒၶိေက်ာင္း၌ ဘ၀နတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
-- 
ထြန္းေအာင္(ABMA)
အနႏၲဂုဏ္အင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သက္ေတာ္ရွည္ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ ဉာဏ၀ံသ ၏ ေထရုပၸတၱိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္

Kyaw Thu - FFSS Yangon Activity,

ခြဲစိတ္ဖို႔အေရး စိတ္ေအးရေလၿပီ
ေက်ာ္သူ (နာေရးကူညီမႈအသင္း - ရန္ကုုန္)
ေမ ၈၊ ၂၀၁၃




နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)သည္ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂) ရက္ ေတာင္သူလယ္သမားေန႔မွ စတင္၍ "သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္း"အား ေအာင္ျမင္စြာဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး မိဘျပည္သူတို႔၏ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအား အေလးထားေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္မွာ (၆) ႏွစ္ေက်ာ္ကာလသို႔ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ယခုဆိုလွ်င္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)၏ သုခကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္း(ရန္ကုန္) အျပင္ ျပည္၊  ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္၊ ပဲခူးၿမိဳ႕မ်ားတြင္ တိုးခ်ဲ႕၍ ေအာင္ျမင္စြာ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အျခားေသာ နယ္ေဒသၿမိဳ႕နယ္မ်ားရွိ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ပရဟိတေဆးခန္းမ်ားသို႔ လစဥ္ေဆးဝါးမ်ား ေထာက္ပံ့ေပးလွ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ "က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး" ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္ က်န္းမာျခင္းသုခမ်ား ရရွိႏိုင္ေစရန္ရည္ရြယ္၍ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) အေနျဖင့္ အလွဴရွင္၊ ေစတနာရွင္မ်ားႏွင္ လက္တြဲကာ အစဥ္ႀကိဳးစားလွ်က္ ရွိပါသည္။


၁.၅.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ ပဲႏြယ္ကုန္းၿမိဳ႕ရွိ ပညာေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ရွာက္မႈ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ား အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးေနေသာ Hundard Power မိသားစု၏ ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္း၌ လိုအပ္လွ်က္ရွိေသာ ခြဲစိတ္ခန္းသံုး ခြဲစိတ္ကုတင္ႏွင့္ ခြဲစိတ္ကုတင္ (Operation Chair)ႏွင့္ ခြဲစိတ္ခန္းသံုးပစၥည္းမ်ားအား လွဴဒါန္းေပးခဲ့သည္။ ၄င္းခြဲစိတ္ ကုတင္သည္ က်ပ္ေငြ (၁၄) သိန္းေက်ာ္ခန္႔ တန္ဖိုး႐ွိၿပီး အမ်ားျပည္သူအလွဴရွင္မ်ားမွ လွဴဒါန္းထားေသာ အလွဴေငြမ်ားျဖင့္ ဝယ္ယူထားေသာ  အမ်ားျပည္သူတို႔၏ ေကာင္းမႈအလွဴေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ Hundard Power မိသားစု၏ ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆးခန္းအေနျဖင့္ ခြဲစိတ္ခန္းသံုး ခြဲစိတ္ကုတင္ (Operation Chair) ႏွင့္ ခြဲစိတ္ခန္းသံုးပစၥည္းမ်ား ျပည့္စံုစြာရရွိၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ ပဲႏြယ္ကုန္းၿမိဳ႕ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာမ်ား မွ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့လူနာမ်ားႏွင့္ ခြဲစိတ္ကုသရန္လိုအပ္ေသာ လူနာမ်ားအတြက္ ခြဲစိတ္ကုသမႈ ျပဳလုပ္ ေပးႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ "ခြဲစိတ္ကုသဖို႔အေရး ရင္ေအးရၿပီ" ျဖစ္ပါေၾကာင္း အမ်ားျပည္သူ အလွဴရွင္အေပါင္းတို႔အား  အသိေပးႏိႈးေဆာ္အပ္ပါသည္။

Han Thar Waddy U Win Tin - Articles


စစ္အာဏာ ခ်ဳိးအထပ္ထပ္ မ်ဳိးျပတ္ေအာင္ ခြာၾကမယ္ ႏႊာၾကတယ္
ဟံသာ၀တီ ဦး၀င္းတင္
ေမ ၈၊ ၂၀၁၃



က်ဳပ္တစ္ေကာင္ အသက္ေခါင္မိုးကပ္လာေတာ့ ဝဋ္နာ၊ ကံနာ၊ သံသရာနာေတြ တိုးလာသဗ်ာ။ ကိေလသာမကုန္ေသးေတာ့ မေသမခ်င္း ကိေလသာ ႏွိပ္စက္ျခင္းကို ခံရေတာ့မွာေပါ့ေလ။ ေသခါနီးေလ ပိုဆိုးေလေတာင္ျဖစ္လာေသး။

က်ဳပ္ အထူးေျပာခ်င္တဲ့ ကိေလသာက ေတြးေတာယံုမွားျခင္း (ဝိစိကိစာၦကိေလသာ) ဗ်။ ကိေလသာစက္ သံုးေထာက္ဝက္ဆိုတဲ့ ၁၅၀၀ ကိေလသာလည္း ပါမွာေပါ့။

က်ဳပ္ ေသတြင္းေသဝေရာက္လာေလ ေတြးေတာယံုမွားျခင္းေတြမ်ားလာေလ ျဖစ္ေနသဗ်ာ။ ရတနာသံုးပါးအေပၚမွာ ဒြိဟသံသယျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အာဏာရွင္ေတြ၊ အာဏာရူးေတြ၊ အာဏာမူးေတြရဲ႕ လူ႕ငရဲအၾကြပ္ေၾကာ္ဒယ္အိုးေတြအေပၚမွာ ေတြးေတာယံုမွားျခင္း ျဖစ္ေနမိတာကို ေျပာတာပါ။ ဒယ္အိုးေတြ ခ်ိဳးခြာလို႔ရမလား။ မရဘူးလား။ ခြာမလား။ မခြာဘူးလား။

ေညွာ္န႔ံဆိုးကလည္း ခါးသိုးေနတာပါကလား။ အဝီစိငရဲအိုးၾကီးက ခ်ိဳးကပ္တဲ့ ေညွာ္နံ႔လားဟဲ့။ လူေတြေၾကာ္တဲ့၊ ေလွာ္တဲ့ လူ႔ငရဲအိုးၾကီးက ခ်ိဳးကပ္တဲ့ ေညွာ္နံ႔လားဟဲ့။ အာဏာရွင္စစ္သူရဲေတြရဲ႕ တရွဲရွဲဆီပူထိုး ခ်ိဳးကပ္တဲ့ေညွာ္နဲ႔ဆိုးလားဟဲ့။

မျဖစ္ေခ်ဘူးကြယ္ရို႕။ ငရဲအိုးေတြခ်ိဳးမကပ္ေအာင္ေတာ့ ခြာၾကမွ ေတာ္မယ္ကြယ္။ ငါကိုယ္တုိင္ အဲ့ဒီငရဲအိုးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးထဲ ဆင္းရဦးမွာလားေတာင္ မသိတာ။ ဆီပူအုိးဆိုတာ ခ်ိဳးရွိရင္ေနာက္ထည့္ပစၥည္း ခ်ိဳးၾကီးကပ္ဖို႔ နီးသဟဲ့။

ငါ ဆီပူေလာင္ျပန္ဦးမွာလား။ ခ်ိဳးၾကြပ္ကပ္ ျပန္ဦးမွာလား။
ဒီလိုပဲေပါ့ဗ်ာ။ ေတြးေတာယံုမွားျခင္းေတြ က်ဳပ္ကို ညွဥ္းဆဲေနသဗ်။ ေအးေအးသတၱဝါေတြ ဆင္းရဲကင္းၾကပါေစ။ အပူကင္းၾကပါေစ။ ငရဲအိုးေတြခ်ိဳးမကပ္ၾကပါေစနဲ႔။ အမွ် အမွ် အမွ်။

ငရဲအိုးေတြကိစၥ ေျပာမယ့္သာေျပာရတာ။ က်ဳပ္တို႔၊ ခင္ဗ်ားတို႔ေခတ္မွာ စစ္အာဏာရွင္ငရဲအိုးေတြ အမ်ိဳးအမ်ိဳး ေပၚခဲ့တာဆိုေတာ့ ရိုးေနတဲ့ကိစၥပဲေပါ့ေလ။

အခု သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရခမ်ာလည္း အဲဒီငရဲဆီပူအိုးေတြကို ခ်ိဳးခြာရမယ့္ တာဝန္ၾကီး ပိေနရွာတယ္။ သနားစရာပဲဗ်ာ။ သမၼတၾကီးလည္းေခၽြးတလံုးလံုးနဲ႔ဗ်ာ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြေၾကာ္ခဲ့၊ ေလွာ္ခဲ့ၾကတာဗ်။ အဲဒီတုန္းက ဗိုလ္သိန္းစိန္တစ္ေယာက္ မွဴးၾကီး-ခ်ဳပ္ၾကီး ဗိုလ္ရာဝင္ျပီလား။ ေရွ႕တန္းေရာက္ေနျပီလား၊ မသိပါဘူးဗ်ာ။ အဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြ လက္စြမ္းျပခဲ့ၾကတဲ့ ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ၊ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ၊ ဟန္႔တားမႈေတြက နည္းမွတ္လို႔။ အဲဒါေတြရဲ႕ သေကၤတ ျပယုဂ္ျဖစ္တဲ့ မတရားဥပေဒေတြ၊ အမိန္႔ေၾကညာခ်က္ေတြ၊ စည္းကမ္းနည္းလမ္းေတြ၊ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြ ဆိုတာကလည္း မ်ားမွမ်ား။ တစ္ျပည္လံုး ပလူပ်ံေနတာေလ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းအစိတ္အတြင္း လူငယ္ေက်ာင္းသား၊ ရဟန္းရွင္လူအမ်ားကို ေထာင္ငရဲအိုးေတြမွာ ေၾကာ္ခဲ့၊ ေလွာ္ခဲ့သဗ်။ စစ္ေထာက္လွမ္းစခန္းေတြမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း။ အဓမၼအလုပ္စခန္းေတြမွာလည္းအလားတူစြာေပါ့။ မီးျပင္းတိုက္၊ ဆီပူထိုး၊ ခ်ိဳးကပ္ေအာင္ ေၾကာ္သေပါ့ေလ။ အဲဒီမီးျပင္းေတြ၊ အဲဒီဆီပူေတြဆိုတာက ေျပာခဲ့တဲ့ မတရားဥပေဒေတြ၊ အမိန္႔ေၾကညာခ်က္ေတြ၊ စည္းကမ္းနည္းလမ္းေတြ၊ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြပဲေပါ့ဗ်ာ။

တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ အာဏာရွင္ေခတ္ဆိုးရဲ႕ ခ်ိဳးေတြက က်ဳပ္တို႔တစ္မ်ိဳးလံုးကို ကပ္ေနတာဗ်။ အဲဒါေတြကို က်ဳပ္တို႔ တစ္မ်ိဳးလံုးပဲ ကုန္းရုန္းတြန္းတိုက္ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း ခြာၾကရမွာဗ်။ ျခစ္ၾကရမွာဗ်။ ခၽြတ္ၾကရမွာဗ်။ ပြတ္ၾကရမွာဗ်။ ဖဲ့ၾကရမွာဗ်။

ဒီေန႔ က်ဳပ္တို႔ လူ႔ေဘာင္္အဖြဲ႕အစည္းမွာ ခါးခါးသီးသီး ေတြ႕ၾကံဳခံစားေနၾကရတဲ့ ရခိုင္ျပႆနာ၊ ကခ်င္စစ္ပြဲ၊ လက္ပံေတာင္း သယံဇာတိက်ိန္စာ၊ လယ္ေျမအဓမၼသိမ္း၊ စက္မႈကၽြန္ခိုင္း၊ ပညာေရးဦးေႏွာက္ေခ်ာင္၊ က်မ္းမာေရးလူညြန္႔တံုး၊ အလုပ္သမား-လယ္သမား-လက္လုပ္လက္စား ဘဝပ်က္၊ အရာရွိ-အရာခံ ဝန္ထမ္းလုပ္သား အက်င့္ပ်က္၊ ျပည္သူတိုင္းရင္း ဆင္းရဲတြင္းနက္၊ စာနယ္ဇင္း အလင္းမေဆာင္ႏိုင္၊ လႊတ္ေတာ္ထဲက မေရြးအမတ္အသံ၊ အာဏာကပ္ပါး ခရိုနီတို႔ရဲ႕ေျခလွမ္း၊ အားလံုးေပါ့ေလ။ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္ဆိုးရဲ႕ခ်ိဳးေတြဗ်။ ခြာၾကေဟ့၊ ခြာၾက။

အဲ..... အဲ..... အညစ္ဆံုး၊ အေမွာင္ဆံုး တဒယ္အိုးလံုးကို မီးေသြးတံုးၾကီးလို စြဲကပ္ေနတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒဆိုတဲ့ ခ်ဳိးၾကီးကိုလည္း ခြာၾကရဦးမယ္ဗ်။

သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလည္းလက္ပိုက္ၾကည့္မေနရွာပါဘူး။ ေရႊသမင္ဘယ္ကထြက္ မင္းၾကီးတာက ထြက္စရိုက္မက်င့္မိေလေအာင္ အလိုက္သင့္ကေလး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဆိုးခ်ိဳးေတြႏႊာ၊ အုိးေတြခြာေပးေနတယ္ဗ်ာ။ ၁၉၈၈ ကတည္းကထုတ္ခဲ့တဲ့ အာဏာသိမ္း စစ္အစိုးရရဲ႕ အမိန္႔ေၾကာ္ၿငာစာ ၂/၈၈ ကိုႏွစ္အစိတ္ျပည့္လုတဲတဲေလးမွာ ရုပ္သိမ္းလိုက္တာၾကည့္။

ေကာင္းတယ္။ ေကာင္းခ်ီးေပးၾကပါ။ သရီးခ်ီးယား ဟစ္ဟစ္ဟူးေရးလို႔ ဘိုလိုေအာ္ခ်င္ ေအာ္ၾကပါ။

သမၼတၾကီးဟာ ႏွလံုးသမားဗ်။ ဟိုႏွစ္လံုးသမား ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ႏွလံုးေရာဂါသမားလို႔ေျပာတာပါ။ ႏွလံုးသမားဆိုတာ စိတ္မခ်ရဘူး။ အဲဒီေရာဂါမ်ိဳးက တစ္ေန႔ေရႊ၊ တစ္ေန႔ေငြဗ်။ တစ္ေန႔ေန၊ တစ္ေန႔ အဲ ..... အဲ .... သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ဆိုတာမ်ိဳးဗ်။

က်ဳပ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ေခတ္စားခဲ့တဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို အာျဖဲဟစ္လိုက္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာတယ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္ သူငယ္ျပန္တာ မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ သူငယ္ေပ်ာ္တယ္ ဆုိခ်င္ဆိုပါ။

ကိုင္း .... ကိုင္း ... က်ဳပ္နဲ႔အတူ အတင္းအာျဖဲ သီခ်င္းကဗ်ာ ဟဲၾကစို႔။

"နည္းတယ္ မ်ားတယ္ သေဘာမွာ မထားလို႔ရယ္ ႏွလံုးသမားကို တအားကူမယ္ စစ္အာဏာ ခ်ိဳးအထပ္ထပ္ မ်ိဳးျပတ္ေအာင္ ခြာၾကဟယ္ ႏႊာၾကမယ္ .... " ကိုင္း ..... ငရဲျပည္ကို၊ ငရဲကၽြတ္တို႔၊ ငရဲလူထြက္တို႔ ....။

..... သမၼတ ေထာက္ခံကဗ်ာေတးကို က်က်နန ေနာက္တစ္ျပန္ လွ်ာေသြးလိုက္ၾကပါဦး။ ဝမ္း .... တူး ... သရီး ... 

" နည္းတယ္ မ်ားတယ္ သေဘာမွာ မထားလို႔ရယ္ .... .... .... စစ္အာဏာ ခ်ိဳးအထပ္ထပ္ မ်ိဳးျပတ္ေအာင္ ခြာၾကဟယ္ ႏႊာၾကမယ္"။ ။
...............

ဒီလိႈင္း ဂ်ာနယ္။ အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၅)

ဦး၀င္းတင္ ေဖ့ဘုုတ္ခ္မွ ကူးယူပါသည္။

Aung Maw - Cartoon

ယ ၾတ ာ
ကာတြန္း - ေအာင္ေမာ္
ေမ ၈၊ ၂၀၁၃


ကာတြန္းေအာင္ေမာ္ ေဖ့ဘုုတ္မွ ျပန္လည္ကူးယူပါသည္။
ပူဇာ စ ပူဇေနယ်ာနံ
ဆရာေတာ္ ဦး၀ိလာသ
ေမ ၈၊ ၂၀၁၃



မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသ ဘ၀နတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္မွာ ငါးနွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ "ပူဇာ စ ပူဇေနယ်ာနံ" ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ပူေဇာ္ျခင္းသည္ ျမတ္ေသာမဂၤလာမည္၏" ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာ မိန္ ့မွာသည့္အတိုင္း ေအာက္ေမ့ဖြယ္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ က်င္းပျခင္းျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္တို ့ကို ပူေဇာ္ေပးဆပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသို ့ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ အပူေဇာ္ခံရသူ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္းဂုဏ္တက္၍ ပူေဇာ္ၾကသူ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူ ျပည္သားတို ့သည္လည္း ဂုဏ္တတ္ရပါသည္။

အေမရိကန္ ကဗ်ာဆရာႀကီး Frost ကြယ္လြန္ျခင္း တနွစ္ျပည့္ အခမ္းအနားတြင္ ထိုစဥ္က သမၼတျဖစ္သူ ဂၽြန္အက္ဖ္ ကေနဒီ ေျပာခဲ့သည္ကို မွတ္သားရဖူးသည္။ "နိုင္ငံတနိုင္ငံကို ၾကည့္လွ်င္ ထိုနိုင္ငံ၌ လူေကာင္းသူေကာင္းမ်ား မည္သို ့ေပၚေပါက္လာသည္ဆိုေသာ အခ်က္ကို ေလ့လာရသည္သာမက ထုိနိုင္ငံက လူေကာင္းသူေကာင္းမ်ားကို မည္သို ့တန္ဘိုးထားသည္ကိုလည္း ၾကည့္ရပါမည္။" ထို ့ေၾကာင့္ "ပူဇာ စ ပူဇေနယ်ာနံ" တရားေတာ္အရ ခ်ီးျမွင့္ပူေဇာ္ထိုက္သူကို ပူေဇာ္ျခင္းသည္နိုင္ငံသူနိုင္ငံသားမ်ားသာမက နိုင္ငံက်က္သေရနွင့္ လူမ်ိဳးက်က္သေရကိုလည္း တိုးေစပါသည္။

သာသနာေတာ္နွင့္ပတ္သက္၍ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီး ဆုပ္ကိုင္ထားေသာမူ၀ါဒမွာ "သာသနာ့အႏၱရာယ္ ကာကြယ္ၾက" ဟူ၍ပင္။ ထို ့ေၾကာင့္ "သာသနာ့ အႏၱရာယ္က်ေရာက္ေနၿပီ၊ ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ ့စုေပါင္းကာကြယ္ၾက" ဟုဩ၀ါဒေပးေလ့ရွိ၏။ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း သာသနာ့အေရးမွလြဲ၍ မည္သည့္အေရးမွ် ဂရုစိုက္ေတာ္မမူ။

ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ စစ္အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ ၍ ေထာင္ ၂၂လက်ခံရသည္ကို ၾကံ့ၾကံ့ခံရင္းေထာင္တြင္း အက်ဥ္းက် ခံရေသာ ရဟန္း၊သာမေဏမ်ား ရဲဘက္စခန္း၌ ေသဆံုးပ်က္စီးရျခင္းကို စိတ္ထိခိုက္ရရွာ၏။ ၂၀၀၇ခုေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ အေရးေတာ္ပံု၌ ထိခိုက္ပ်ံလြန္ၾကေသာ သံဃာမ်ားအတြက္ စိတ္နွလံုးၫိွဳးႏြမ္း ပူပန္ရသည္။ ယင္းသို ့ပူပန္ျခင္းေၾကာင့္ "သာသနာ့အႏၱရာယ္ က်ေရာက္ေနၿပီး" ဟု တပည့္ရဟန္းသံဃာမ်ားနွင့္ ဒကာဒကာမတို ့အား အေရးတႀကီးမိန္ ့ၾကားခဲ့သည္။ တပည့္အေပါငး္အား "သာသနာ့အေရး"ကိုသာ အေလးထားေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အထူးမိန္ ့ၾကားသည္။ သာသနာ့အႏၱရာယ္ကာကြယ္ျခင္းျဖင့္ နုိင္ငံနွင့္လူမ်ိဳးအေပၚက်ေရာက္မည့္ အႏၱရာယ္ကိုလည္း ကာကြယ္ၿပီးျဖစ္သည္။ ယင္းသို ့ဆိုရျခင္းမွာ အျခားေသာ ၀ါဒႏၱရ၊ ဘာသႏၱရ၊ ဂဏႏၱရ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ကဲ့ရဲ ့သၿဂိဳဟ္စကားတင္းဆိုမႈကို ေရွာင္လြဲနိုင္ရန္ အလို ့ငွာ ခိုင္မာေသာ "သာသနာေရးမူ၀ါဒ" ကိုခ်မွတ္ျခင္းျဖစ္၏

ဤေနရာ၌ စကားအလ်ဥ္းသင့္၍ မိုးမခ၀ိုင္းေတာ္သားတဦးျဖစ္သူ ေမာင္ရစ္က မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဖူးေတြ ့ၿပီး ေရးသားခဲ့ပံုကို တင္ျပလိုေပသည္။ "က်ေနာ္နဲ ့ဆရာေတာ္ႀကီးတို ့ဆံုရတဲ့ေရစက္က ၂၀၀၇ နို၀င္ဘာလက ၂၀၀၈ ဧၿပီလအထိသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို ့မိုးမခ၀ိုင္းေတာ္သားေတြ တတ္စြမ္းသမွ် ဆရာေတာ္ႀကီးအတြက္ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြ ၀ိုင္းလုပ္ၿပီး ကုသိုလ္ယူခြင့္ရခဲ့တယ္။ အရိုးသားဆံုး၊ အျဖဴစင္ဆံုး၊ အေျဖာင့္မတ္ဆံုး၊ အလွပဆံုး သက္ရွိတရားတခုကို ဖူးေတြ ့ခြင့္ရလိုက္တာပဲ။"

ျမန္မာနိုင္ငံ သာသနာေရးေလာက၌ ထင္ရွားေသာ ပါဠိဂါထာတပုဒ္ရွိ၏။ ထိုဂါထာကို ဘုန္းႀကီးပ်ံပူေဇာ္ပြဲ၊နွစ္ပတ္လည္ ပူေဇာ္ပြဲတို ့တြင္ တြင္က်ယ္စြာ ေဟာေျပာ အသံုးျပဳေလ့ရွိ၏။ 

သရီရႆ စ ဂုဏႆ၊ ဒူရမစၥႏ ၱ မႏ ၱရံ။

သရီရံ ခဏ၀ိဒံၶသိ ဂုဏာ စကပၸဌာယိေနာ။

"လူ ့ခႏၶာကိုယ္နွင့္ လူ ့ခႏၶာကိုယ္က ေဆာင္ရြက္ေသာ ဂုဏ္တို ့သည္ မတူညီၾကေပ။ လူ ့ခႏၶာကိုယ္သည္ သက္တမ္းအေလွ်ာက္သာ တည္တံ့၍ ခႏၶာကိုယ္ကို မွီ၍ျဖစ္ရေသာ ဂုဏ္ျဒပ္တို ့သည္ကား ကမာၻရွည္ေအာင္ တည္တံ့ေနေပသည္။"

ေဖာ္ျပပါ ဂါထာ ပါဠိသည္ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ၿပီး ေလာကအတြက္၊ သာသနာအတြက္ စြန္ ့စား၊ စြန္ ့လြတ္တတ္ေသာ သတၱိနွင့္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈ အားလံုးတို ့ကို ျခံဳငံု၍ "လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသ"ဟူေသာ သေဘာကို ေဖၚျပျခင္းပါ။

ထိုနည္းတူပင္ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီကလည္း "လူသည္ ဓမၼအေလ်ာက္ ေသဆံုးရသည္မွန္ေသာ္လည္းေသျပီးေသာအခါ က်န္ရစ္ေကာင္း၊ က်န္ရစ္သင့္သည့္ "ဒို ့ေျမ၊ ဒို ့စာ၊ ဒို ့ဘာသာ သစၥာအေရာင္" မ်ားကို ကဗ်ာျဖင့္ ရွင္းလင္းစြာေရးသားခဲ့၏။

ဪ …. လူ ့ျပည္ေလာက၊ လူ ့ဘ၀ကား၊
အိုရ နာရ၊ ေသရဦးမည္၊
မွန္ေပသည္တည့္ …. ။

သို ့တ ၿပီးကား၊ သင္ေသသြားေသာ္၊
သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို ့ေျမသည္၊
အေျခတိုးျမွင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္၏မ်ိဳးသား၊ စာ စကားလည္း
ႀကီးပြားတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

 သင္ဦးခ်၍၊ အမွ်ေ၀ရာ၊
ေစတီသာႏွင့္၊ သစၥာအေရာင္   
ဥာဏ္တန္ေဆာင္လည္း …….
ေျပာင္လ်က္ ၀င္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း။

နိုဂံုးအေနအားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ အိႏိၵယနိုင္ငံ၊ ဗာရာဏသီၿမိဳ  ့၌ Press Club ေခၚ သတင္းစာဆရာ အသင္းတိုက္ရွိ၏။ အသင္းတိုက္ အ၀င္၀၌ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ျဗိတိသွ်အစိုးရကို အနိုင္မခံ၊ အရွံဳးမေပးခဲ့ေသာ သတင္းစားဆရာႀကီး၏ ရုပ္တုကိုထုလုပ္ထားသည္ကို ေတြ ့ရ၏။ အကယ္၍ ျမန္မာနိုင္ငံ၌လည္း "အာဇာနည္ေမာ္ကြန္းတိုက္"စသည္ျဖင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသ အတြက္ ရုပ္ထုေတာ္ထုလုပ္ၿပီး ေနာင္လာေနာင္သား ရဟန္းသာမေဏ၊ လူႀကီးလူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအား အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္တတ္ေသာ အေမြေကာင္းမ်ား လက္ဆင့္ကမ္း၍ ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္သင့္ပါေၾကာင္း ေရးသားအပ္ပါသတည္း။

ဆရာေတာ္ ဦး၀ိလာသ
မဟာေအာင္ေျမေက်ာင္းတိုက္
နယူးေယာက္ခ္ၿမိဳ ့

ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ဆရာေတာ္ဦး၀ိသုုတစာရႏွင့္ ေတြ႔ဆုုံျခင္း


ႏိုုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း ဆရာေတာ္ဦး၀ိသုုတစာရႏွင့္ ေတြ႔ဆုုံျခင္း
စီစဥ္တင္ဆက္ အရွင္ပညာနႏၵ၊ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႔၊
မိုုးမခရုုပ္သံ၊ ေမ ၇၊ ၂၀၁၃

Aung Way - Poem


မ ေ န ႏို င္ လို ့ ထ ေ ရ း တဲ့ က ဗ် ာ
ေ အ ာ င္ ေ ၀ း
ေ မ ၇၊ ၂ ၀ ၁ ၃



မေနႏိုင္လို ့ထေရးတဲ့ကဗ်ာ

ေနႏိုင္သူေတြ မဖတ္နဲ ့။

တစ္ေန ့တစ္ေန ့

မီးေလာင္ဗံုးနဲ ့

အဓိကရုဏ္းနဲ ့။

တစ္ေန ့တစ္ေန ့

သပိတ္စခန္းနဲ ့

ဒုကၡသည္စခန္းနဲ ့။

တစ္ေန ့တစ္ေန ့

ပုဒ္မ(၁၄၄)နဲ ့

ပုဒ္မ(၁၈)နဲ ့။

ေန ့မအိပ္ရ

ညမအိပ္ရ

အထိတ္တလန္ ့တိုင္းျပည္။

ဟိုတုန္းက

ဒီမိုကေရစီေတာင္းဆိုေသာ

ဒီကေန ့

ဒီမိုကေရစီအတုျပင္ အေဟာင္းလဲေသာ။

ဟိုတုန္းက

ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲ၀င္သူရဲေကာင္းတို ့တိုင္းျပည္

ဒီကေန ့

ဒီမိုကေရစီလက္ေ၀ခံသူေတာင္းစားတို ့တိုင္းျပည္။

ဟိုတုန္းက

ေထာင္၀င္စာပို ့တဲ့ေခတ္

ဒီေန ့က

ထမင္းထုပ္ပို ့တဲ့ေခတ္။

သြားၾကပါ

တရုတ္ျပည္လည္းသြား

ငရဲျပည္လည္းသြား

သြားၾကပါ။

တိုင္းျပည္က ပင္လယ္ထဲေမ်ာေန

(ေနႏိုင္သူႀကီးရဲ႕)

ခင္ဗ်ားက (စိန္စု)ဋီကာဖြဲ ့ေန။

လက္ပံေတာင္းေတာင္က ဒုကၡေရ

မလက္တိုက ဒုကၡေရ

မင္းတို ့ကိုကယ္မယ့္သူ မရွိေတာ့ပါလား။

အားအားရွိ ေျမသိမ္း

အားအားရွိ ယာသိမ္း

အားအားရွိ လယ္သိမ္း

မၿငိမ္းခ်မ္းဘူး အေမရယ္။

စစ္တပ္က သိမ္းလိုက္

ဦးပိုင္က သိမ္းလိုက္

ခရိုနီက သိမ္းလိုက္

ဘာလုပ္စားရေတာ့မလဲ အေမရယ္။

အင္းေလးကန္ ေရမခန္း

ၿခံသိမ္းခံရတဲ့ ဓႏုလင္မယားေလးေရ

လြမ္းေတာ့။

သန္လ်င္ အလြမ္းဆြတ္ရြာက

ေျမမဲ့ယာမဲ့ ပညာမဲ့ ငါ ့ႏွမေလးေရ

လြမ္းေတာ့။

ေန ့ေန ့ညည

တထိတ္ထိတ္ တလန္ ့လန္ ့

စိတ္မသန္ ့တဲ့တိုင္းျပည္။

လယ္သမားအေရး

အလုပ္သမားအေရး

ဒီမိုကေရစီအေရးေတြထက္

မိထီၳလာအေရးက ငယ္ထိပ္တက္

ညည အိပ္မက္ဆိုးေတြမက္တယ္အေမ။

ေကာသလအိပ္မက္

တစ္ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး

က်ေနာ့္အိပ္မက္

ကေသာက္ကယက္ပါအေမ။

အိပ္မက္ထဲမွာ

အၾကမ္းဖက္ဗုဒၥဘာသာ၀င္ေတြ

အင္းစိန္ေထာင္ထဲေရာက္။

အိပ္မက္ထဲမွာ

အစြန္းေရာက္မူဆလင္ေတြ

ေဆာ္ဒီအာေရဗ်ေရာက္။

အိပ္မက္ထဲမွာ

သမၼတႀကီးက မုန္ ့ဟင္းခါးေရာင္း။

အိပ္မက္ထဲမွာ

ေလဒီႀကီးက အဂၤလန္ျပန္။

အိပ္မက္ထဲမွာ

တိုင္းျပည္ကို (ရွီက်င္ပင္း)က အုပ္ခ်ဳပ္။

လန္ ့လိုက္တာအေမရယ္

အိပ္မက္ထဲမွာ

(တရုတ္ႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ ့

မုံရြာရဲစခန္း)တဲ့

ဆိုင္းဘုတ္ေလး ေတြ ့လားေတြ ့ရဲ႕။

ေၾကာက္လိုက္တာအေမရယ္

အိပ္မက္ထဲမွာ

(တရုတ္ျပည္သူ ့သမၼတဗမာႏိုင္ငံေတာ္)တဲ့

ဆိုင္းဘုတ္ႀကီး ေတြ ့လားေတြ ့ရဲ႕။

သြားၾကေပါ ့

တရုတ္ျပည္လည္းသြား

ငရဲျပည္လည္းသြား

သြားၾကေပါ ့။

ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ရင္

ဗမာျပည္မွာ

(၂၁-ရာစု ဆိုရွယ္နယ္ခ်ဲ ့ဆန္ ့က်င္ေရးတိုက္ပြဲသစ္)

တစ္ကျပန္စမယ္။

အဲဒီအခါ

ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းလည္း ေသရြာကျပန္ထ

သခင္ဗဟိန္းလည္း ေသရြာကျပန္ထ

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း ေသရြာကျပန္ထ

ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္လည္း ေသရြာကျပန္ထ

ကိုဗေဆြေလးလည္း ေသရြာကျပန္ထ

ဗိုလ္ႀကီးအုန္းေက်ာ္ျမင့္လည္း ေသရြာကျပန္ထ

ဆလိုင္းတင္ေမာင္ဦးလည္း ေသရြာကျပန္ထ

ဖုန္းေမာ္လည္း ေသရြာကျပန္ထ

သက္၀င္းေအာင္လည္း ေသရြာကျပန္ထ

တာရာမင္းေ၀လည္း ေသရြာကျပန္ထ

ပဒိုမန္းရွာလည္း ေသရြာကျပန္ထ

--------------------------------

ဒီကဗ်ာေရးတဲ့ေကာင္လည္း ေသရြာကျပန္ထ။

မေနႏိုင္လို ့ထေရးတဲ့ကဗ်ာ

ေခြးေဟာင္မွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။     ။

--
Send email to - editors@moemaka.com to contact and contribute with MoEmAKa

MoeMaKa on Facebook Page from here  (For Burma / Myanmar User)

MoeMaKa News & Media covering Burmese Community
PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA.
http://MoeMaKa.Com - Burmese Language
http://MoeMaKa.Org - English Edition
http://MoeMaKa.Net - Audio & Video Archives