[Moemakadaily] Fwd: 6th May - MoeMaKa Daily


 ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုၾကီး တို႔ ႏွင့္ နယူးေယာက္ျမန္မာမိသားစုမ်ားေတြ႕ဆံုပြဲ                   


Date:   25  May 2013 (Saturday)
Time:  2:00 pm to 4:00 pm,
Place:   ANDRE & BELLA MEYER HALL OF PHYSICS
               ROOM # 101, New York UNIVERSITY 
               (4 WASHINGTON PLACE, NEW YORK, NY 10003)

- By Subway -
A, C or E train to "W 4 Street, Washington Square" Station (It is on 6th Ave, with entrances at W. 3rd St and at Waverly Place.
Walk East across Washington Sq Park to Washington Place near Broadway.)
 N or R train to "8 Street - NYU" Station (walk 2 blocks north of Washington Place on Broadway)
 6 Train to "Astor Place" station (walk 2 blocks north of Washington Place).

 Contact Persons -
Ma Mya Mya Soe  (917) 797-2134
Ma Shwe War (347) 229-4309
Ko Aung Khant (516) 808-1515
Ko Nay Tin Myint (347) 944-7341
Ko Phoe Khwar (917) 349-2169

ေမလ ၅ ရက္ - မိုုးမခေရဒီယိုု ဆစ္ဒနီ

old-radio
ေမလ ၅ ရက္ - မိုုးမခေရဒီယိုု ဆစ္ဒနီ
မိုုးမခဥဳံဖြနဲ႔ လုုလင္ငယ္ေသြား - ႏိုုင္ဦးညိဳ၊ လႊမ္းမိုုး၊ ေမာင္ရစ္
 သတင္းတိုုထြာ၊ သီခ်င္းပေဒသာ
စစ္တပ္ကိုုေထာက္ခံေသာ ၀က္ဆိုက္အႏၱရယ္မ်ား - JACDB
ဆစ္ဒနီ ျမန္မာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ ေက်ာ္သူ၊ ေရႊဇီးကြက္ လ်ပ္တျပက္ေမးေျဖ
တပတ္အတြင္း တုုန္လႈပ္ေၾကကြဲဖြယ္ရာ သတင္း ၃ ပုုဒ္
ေၾကးနီေတာင္အတြက္ ျပည္လုုံးကၽြတ္ ကုုသိုုလ္ပြားၾကပါစိုု႔ - ေမာင္လူေရး၊ မိုုးမခ
ဆိုုင္းဘုုရင္ စိန္ေဗဒါ ႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္ ေနာက္ဆုုံးေန႔မ်ားနဲ႔ သူ႔လက္သံ - သန္း၀င္းလႈိင္၊ မိုုးမခ
အထူးက႑ - ေက်ာ္သူကိုုယ္ေရးရာဇ၀င္ - ဦးစိန္၀င္း၊ နဲ႔ ေက်ာ္သူအဖြင့္အမွာစကား
စီစဥ္သူမ်ား - ဦးပန္တ်ာ၊ ေဒါက္တာဇင္မာထြန္း၊ ႏွင္းျမတ္ခိုုင္၊ ေဒါက္တာေလးသဇင္
(မိုုးမခမွတ္ခ်က္ - မိုုးမခေရဒီယိုု (ဆစ္ဒနီ)အစီအစဥ္တြင္ သတင္းထည့္သြင္းျခင္း၊ ေၾကာ္ျငာမ်ား ထည့္သြင္းျခင္းတိုု႔အတြက္ ဦးပန္တ်ာတိုု႔ မိုုးမခေရဒီယိုအဖြဲ႔သိုု႔ upantra@gmail.com အီးေမးျဖင့္ ဆက္သြယ္ႏိုုင္ပါေၾကာင္း)

ကာတြန္း ကူမိုုးၾကိဳး - တပ္မေတာ္အတြက္ အိမ္သာ ...

ကာတြန္း ကူမိုုးၾကိဳး - တပ္မေတာ္အတြက္ အိမ္သာ ...
ေမ ၅၊ ၂၀၁၃

Shwe Pyi Soe - Articles


လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသ
ေရႊျပည္စုုိး
ေမ ၅၊ ၂၀၁၃

သ႐ုုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ - ေပၚဦးသက္


လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသေသာ ဆရာေတာ္မ်ားတြင္ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသ လည္းပါ၀င္ပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ သက္ေတာ္ ၈၀၊ ၂၀၀၈ခု ဧၿပီလ ၂၉ရက္ေန ့တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္မွာ ၅ႏွစ္ျပည့္ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဘြဲ ့နာမကို ဆရာေတာ္ႏွင့္ သက္တူ၀ါတူ၊ သက္ငယ္၀ါငယ္ ဆရာေတာ္မ်ား၊ တပည့္ စာသင္သားမ်ားနွင့္ ဆရာေတာ္၏ တပည့္ဒါယကာ ဒါယကာမမ်ား၊ သာသနာျပဳေဖာ္ျပဳဖက္မ်ားက ယေန ့တိုင္ လြမ္းဆြတ္ သတိရျခင္း အထိန္းအမွတ္ပြဲမ်ား ယေန ့တိုင္ နွစ္စဥ္ က်င္းပလ်က္ ရွိၾကပါသည္။

ထိုသို ့ အမွတ္တရပြဲမ်ား က်င္းပရျခင္းမွာ ဆရာေတာ္၏ အမ်ားသူငါထက္ သာလြန္ထက္ျမက္ေသာ ပညာအရည္အခ်င္းနွင့္ျပည့္စံုျခင္း၊ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သာသနာ့အႏၱရာယ္ကာကြယ္ရာတြင္ ေရွ  ့တန္းမွဦးေဆာင္ျခင္း၊ဘာသာ သာသနာတည္တန္ ့ျပန္ ့ပြားေရးအတြက္ ေရွ  ့ေဆာင္ေရွ  ့ရြက္ျပဳျခင္းတို ့ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္တြင္ သက်သီဟတန္း တက္ေနစဥ္အတြင္း စာ၀ါလိုက္ေဖၚလိုက္ဖက္မ်ားအားျပန္၍ စာခ်ေပးျခင္းကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ သူမ်ားထက္ ပင္ကိုယ္ဥာဏ္ သာလြန္ထက္ျမက္သကဲ့သို ့ စာသင္သား သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား စာျပန္ခ်ေပးရာတြင္လည္း စာခ်ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကဲ့သို ့ တခမ္းတနားမဟုတ္ဘဲ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ အတူထုိင္ၿပီး ဆရာတပည့္ ဒူးတိုက္ေဆြးေႏြးသည့္ ပံုစံျဖင့္ ကူညီျခင္းျဖစ္၍ စာသင္ေဖၚ စာသင္ဖက္ သံဃာမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ ေလးစားျခင္းခံရပါသည္။

သို ့ျဖစ္၍ စာခ်တန္းေအာင္ျမင္ၿပီးေသာအခါ စာခ်တန္းေအာင္ၿပီးသူမ်ားၿခံရံလ်က္ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္ တည္ေထာင္ေတာ္မူေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသူရိယ ကိုယ္တိုင္ ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒ သီတင္းသံုးရာေက်ာင္းသို ့သြားေရာက္၍မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္၏ စာခ်နာယက အျဖစ္ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူသည္။

ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒသည္ စာခ်ဆရာေတာ္အျဖစ္ျဖင့္ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္တြင္ စာ၀ါပို ့ခ်ရံုမက ဥပုသ္ေန ့မ်ားတြင္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားအား ဓမၼာရံုတြင္ တရားခ်ီးျမွင့္ျခင္း၊ ၀ါတြင္းတြင္ မႏၱေလး ေျမာက္ျပင္ မ်က္စိ၊ နား နွေခါင္းေဆးရံုအနီးရွိ  ဓမၼာရံုႀကီးသို ့ႂကြေရာက္၍ အဘိဓမၼာသင္တန္းမ်ားပို ့ခ်သည့္အျပင္ ေႏြရာသီတြင္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ ့ေငြၾကာယံေက်ာင္းတိုက္သို ့ႂကြေရာက္၍ ပါရာဇိကဏ္ စာ၀ါမ်ား ပို ့ခ်ေပးပါသည္။

ဤသို ့ျဖင့္ ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒသည္ ဘာသာ သာသနာေတာ္ မၫွိဳးမေျခာက္ မကြယ္ေပ်ာက္ေစရန္ အားရက္နားရက္ မယူဘဲ ႀကိဳးစားအားထုတ္သျဖင့္ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား သာမက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ အမ်ိဳးသားေကာင္း အမ်ိဳးသမီးေကာင္း မ်ား၏ ၾကည္ညိဳေလးစား အားထားရာ ဆရာေတာ္တပါး ျဖစ္လာသည္သာမက ယခင္ကထက္ပို၍ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါသည္။

တဖန္ ၂၀၀၇ခု စက္တင္ဘာ ၂၆ရက္ေန ့တြင္ နအဖ စစ္အစိုးရက သံဃာမ်ားအား အၾကမ္းဖက္ နွိမ္နွင္းသည္ကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ဤတြင္ သံဃာေတာ္မ်ာအေရး ကာကြယ္ေပးရန္ ရည္သန္၍ ပီနန္းဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပညာ၀ံသနွင့္အတူ "သာသနာ့ ဥေသွ်ာင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား အဖြဲ ့ခ်ဳပ္" (IBMO) ကို ကမာၻ ့အရပ္ရပ္မွသံဃာေတာ္ ၅၁ပါးျဖင့္ ၂၀၀၇ ေအာက္တိုဘာ ၂၇ရက္ေန ့တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ကာလီဖိုးနီးယားျပည္နယ္၊ ေလာ့အိန္ဂ်လိၿမိဳ ့ရွိ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ဖြဲ ့စည္းခဲ့ပါသည္။

ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒသည္ ပဓါနာေစရ နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးအျဖစ္ တာ၀န္ယူ၍ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဥကၠဌ အျဖစ္တာ၀န္ယူခဲ့ၾကပါသည္။

ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒသည္ သံဃာအေရးတြင္ ထိပ္ဆံုးမွ ပါ၀င္ဦးေဆာင္လာျခင္းျဖင့္ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပရွိ လူမ်ိဳးျခား တိုင္းတပါးသားမ်ားကပါ ဆရာေတာ္၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ခ်ီးက်ဴး၍ အသိအမွတ္ျပဳလာၾကသည္။ သို ့ျဖစ္၍စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ ဖိနွိပ္မွဳမ်ားကို ရဲ၀ံစြာ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည့္ ျမန္မာသံဃာေတာ္အား အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ ့၊ ဆန္ဖရန္စစၥကို တကၠသိုလ္ အဓိပတိ ခရစ္ယန္ဘုန္းႀကီး ပရီဗက္က ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ ့( Doctor of Humane Letters )ကို St. Ignatius Church တြင္ ခ်ီးျမွင့္ရာ ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒက ျမန္မာသံဃာေတာ္မ်ားကိုယ္စား ၂၀၀၇-၁၀-၁၄ ရက္ေန ့ကလက္ခံရယူခဲ့ပါသည္။

၂၀၀၈-၄-၂၇ ရက္ေန ့တြင္ နယူးေယာက္ၿမိဳ ့ ကြင္းစ္ေကာင္တီရွိ သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ရံုးခန္းကို "ညီမူရာခန္းမ"ဟူ၍ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ အမည္နာမေပးခဲ့ပါသည္။

ထိုသို ့အမည္ေပးၿပီးေနာက္ ၂ရက္အၾကာ (ဧၿပီလ ၂၉ရက္) ဘရြက္ကလင္ ရပ္ကြက္ရွိ မစိုးရိမ္ သာသနာ့ ေဇာတိကေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးေနစဥ္ နွလံုးေရာဂါျဖင့္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားရွာပါသည္။

အေမရိကန္ျပည္နယ္ အသီးသီးမွ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္၊ လူပဂၢိဳလ္မ်ားနွင့္ အျခားနိုင္ငံအခ်ိဳ  ့မွ သံဃာအခ်ိဳလည္း ႂကြေရာက္လာၾကၿပီး ကၽြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဆရာေတာ္၏ ရုပ္အေလာင္းကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကပါသည္။

ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီးေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကို အမွတ္ရေသာအားျဖင့္ နိုင္ငံေဒသအလိုက္ တပည့္သားေျမးမ်ားက နွစ္စဥ္နွစ္တိုင္း အထိမ္းအမွတ္ပြဲမ်ား က်င္းပၾကပါသည္။

အထူးသျဖင့္ နယူးေယာက္ၿမိဳ  ့တြင္ ဆရာေတာ္မပ်ံလြန္ေတာ္မူခင္ (ဧၿပီ ၂၇)က ဖြဲ ့စည္းေပးထားခဲ့ေသာတနဂၤေႏြအပတ္စဥ္ ပ႒ာန္းအဖြဲ ့က ယေန ့တိုင္ တနဂၤေႏြေန ့တိုင္း ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကသကဲ့သို ့ ဆရာေတာ္အား နွစ္စဥ္ရည္စူး၍ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနား က်င္းပကာ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းခဲဖြယ္ စေသာ လွဴဖြယ္၀တၱဳအစုစုတို ့ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၿပီး ေရစက္ခ် အမွ်ေ၀ၾကပါသည္။ဤသို ့ျဖင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ လူပုဂိၢဳလ္ တပည့္တပန္းမ်ားက နွစ္စဥ္နွစ္တိုင္း အမွတ္တရပြဲမ်ားက်င္းပၾကသည္ကို ေထာက္ရွုျခင္းအားျဖင့္ ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဘြဲ ့နာမသည္ယေန ့တိုင္ ရဟန္းျပည္သူမ်ား၏ အသဲႏွလံုးထဲတြင္ စြဲကပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ထင္ရွားလ်က္ရွိပါသည္။

သို ့ျဖစ္၍ ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသသည္ လူပင္ေသျငားေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဘြဲ ့နာမသည္ မေသေၾကာင္း ယေန ့တိုင္ ရဟန္းျပည္သူမ်ား၏ ၅နွစ္ေျမာက္အထိမ္းအမွတ္ပြဲက သက္ေသျပလ်က္ရွိေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။

စာဖတ္သူ သူေတာ္စင္မ်ား ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသအား ပိုမို၍ ၾကည္ညိဳ ေလးစားၾကေစရန္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ပညာအရည္အခ်င္းနွင့္ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားကို အက်ဥ္းမွ်တင္ျပပါမည္။ ၎တို ့မွာ(၁)ပညာအရည္အခ်င္း - ေစတိယဂၤဏ ဓမၼာစရိယ၊ ပရိတၱိသာသနဟိတ ဓမၼာစရိယ၊ သာသနဓဇသိရီပ၀ရ ဓမၼာစရိယ၊ ဘြဲ ့မ်ားရရွိထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အစိုးရက ခ်ီးျမွင့္သည့္ အဂၢမဟာပ႑ိတဘဲြ ့ကို ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ "မင္းဆိုးမင္းညစ္ကေပးတဲ့ ဆုတံဆိပ္ကို ငါလက္မခံ" ဟုဆိုကာ ျငင္းပယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

(၂) ျပဳစုၿပီးက်မ္းမ်ား - မစိုးရိမ္ ပါရာဇိကဏ္ ( ပထမတြဲ၊ဒုတိယတြဲ၊တတိယတြဲ ) ၊ မစိုးရိမ္ သီလကၡန္အေျဖ၊ မစိုးရိမ္ အဌ သာလနီအေျဖက်မ္းမ်ားနွင့္ တိပိဋက ပါဠိျမန္မာ အဘိဓါန္က်မ္း (အဖြဲ ့၀င္) တို ့ကိုေရးသားျပဳစုခဲ့ပါသည္။

(၃) ပရိယတၱိ စာသင္တိုက္မ်ား - ပုသိမ္ၿမိဳ  ့သာသနရံသီ ပါဠိတကၠသိုလ္၊ ငါးသိုင္းေခ်ာင္းၿမိဳ ့ ေဒါင္ႀကီးရြာ ေရႊေက်ာင္း ပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ ငါးပိဆိပ္ေအာက္ေက်ာင္း၊ မႏၱေလးၿမိဳ  ့စိန္ပန္းရပ္၊ ယဥ္ပံုပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ နွင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ မေရာက္ေသးေသာ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၊ ကြတ္ခိုင္ၿမိဳ  ့နယ္ မန္ၿပိန္းေက်းရြာ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္တို ့ တည္ေထာင္ခဲ့ပါသည္။

(၄) သာသနာျပဳလုပ္ငန္း - ျပည္တြင္း သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားအျပင္၊ ျပည္ပသာသနာျပဳလုပ္ရန္ စကၤာပူနိုင္ငံ၊ မေလးရွားနိုင္ငံဂ်ပန္နိုင္ငံ၊ အဂၤလန္နိုင္ငံနွင့္ အေမရိကန္နိုင္ငံ မ်ားသို ့ႂကြေရာက္ေတာ္မူၿပီး တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကား ခ်ီးျမွင့္၍သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းသိရပါသည္။

(၅) ထူးျခားခ်က္ - ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသ ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ - ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာက်မ္း ပို ့ခ်ရာတြင္ အထူးေအာင္ျမင္ေၾကာင္းသိရွိရပါေၾကာင္း ။   ။

Saturday, May 4, 2013

Than Win Hlaing - Articles


ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု ၁၃၅ မ်ိဳးကို ဆန္းစစ္ေလ့လာျခင္း
သန္းဝင္းလႈိင္ 
ေမ ၅၊ ၂၀၁၃



ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံသည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု အသီးသီးျဖင့္ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံျဖစ္ ေပသည္။

            သို႔ေသာ္ ျမန္္မာႏိုင္ငံ၌ အဓိကလူမ်ိဴးႀကီး ရွစ္ မ်ိဳးရွိၿပီး မ်ိဳးႏြယ္စုေပါင္း ( ၁၃၅ )မ်ိဳးရွိသည္ဟု ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းေနမႈ ကို တိုင္းရင္းသားပါတီ ခုနစ္ပါတီျဖင့္ စုဖြဲ႔ထားေသာ "ညီေနာင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ဖက္ဒေရးရွင္း" က ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊မတ္လ ၂ ရက္ႏွင့္ ၃ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ႏွစ္လတႀကိမ္ ပံုမွန္လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးအၿပီးတြင္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

            ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၈ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး၌ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အားဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္သိန္း(ရြာငံ)
မဲဆႏၵနယ္၏ ေမးခြန္းကိုေျဖၾကားရာတြင္ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုမႈကို ညီေနာင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ဖက္ဒေရးရွင္းက ကန္႔ကြက္ခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။
            " လႊတ္ေတာ္မွာ လဝက ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳး နာမည္ေတြခ်ျပတယ္၊ နာမည္ထပ္
ေနတာေတြ႔ရတယ္။  ရွမ္းမွာဆိုလွ်င္ ရွမ္း၊ရွမ္းႀကီး၊တိုင္းလ်မ္တို႔ဆို တမ်ိဳးတည္းပဲ" ဟု ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား
ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစိုင္းမိုးေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။"

            တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စု ၁၃၅ မ်ိဳးရွိသည္ဟု သံုးႏႈန္းျခင္းသည္ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားလြန္း၍ တစ္မ်ိဳးစီ၏ အခြင့္အေရးအား သီးျခား ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ခက္ခဲသည္ဟု ႏိုင္ငံေရးအရ အေၾကာင္းျပရန္ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ၎းကမွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။ ၎ကပင္ -
" တိုင္းရင္းသားရွစ္မ်ိဳးထဲမွာ ဗမာကလြဲၿပီး၊က်န္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြက လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူး၊ ျပန္ ၿပီးစိစစ္ဖို႔လိုပါတယ္ " " စာရင္းျပဳစုဖို႔လိုတယ္ လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္ " ဟူ၍ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

            ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ထုတ္ လုပ္သားျပည္သူ႔ေန႔စဥ္ သတင္းစာ၌ ေဆာင္းပါးရွင္ ျမန္ျပည္ သား ေရးသားခဲ့ေသာ " တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု (၁၃၅) မ်ိဳး ေနထိုင္ရာ တို႔ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ " ေဆာင္းပါး၌ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု ၁၃၅ မ်ိဳး၏ စာရင္းကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားပါသည္။( သို႔ေသာ္ ၂၀၁၃ မတ္ ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ Northern Star ဂ်ာနယ္၌ ရဲစြမ္းသူ၏ " ႏိုင္ငံေတာ့္မ်က္ႏွာ " ေဆာင္းပါး၌ အခ်ိဳ႕တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု၏ အ
မည္မ်ားကို္ မွားယြင္းစြာေဖာ္ျပထားပါသည္။)

Tu Maung Nyo - The prize of Thein Sein for his Cronies


ခရိုနီမ်ားအေပၚသြန္းေလာင္းဂုဏ္ျပဳတဲ့ေရစင္ သုိ႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဆု
တူေမာင္ညိဳ  (၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၄ ရက္)

လာျပန္ၿပီ  "ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဆု"တဲ့။
ဆုက ၃ မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ႏုိင္ငံစြမ္းေဆာင္ရည္ဆု ႏွင့္ ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဂုဏ္ျပဳလက္မွတ္ ဆိုၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
(ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြ႔ံအစိုးရ "ထြင္"လိုက္ျပန္တဲ့"ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဆု"ဆိုတာေတြေပးတဲ့အထဲမွာ "ႏုိင္ငံေရး"ေဆာင္ရြက္ ခ်က္ကို ဦးတည္ၿပီးေပးတဲ့ဆု မပါဘူးဆုိတာ ျပည္သူအားလံုးသတိျပဳမိလိုက္ၾကမွာပါ။
            ဗိုလ္ေနဝင္း (မဆလ) ထြင္ခဲ့တဲ့ "ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ဆု၊ လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္" စတဲ့ ဆု/ဘႊဲမ်ဳိးေတြဟာ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးစတဲ့ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ပါဝင္ခဲ့မႈနဲ႔ ပါဝင္ခဲ့သူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ေနဝင္းေပးတဲ့ ဆုကို  နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးစတဲ့ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တုိင္းက လက္ခံခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။
            ႏုိင္ငံေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို ဦးတည္ၿပီးေပးတဲ့ဆုကို (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြ႔ံအစိုးရအေနနဲ႔ေပးလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ အေၾကာင္း ၂ ခ်က္ရွိပါတယ္။

            ပထမအေၾကာင္းအခ်က္ (အဓိကလည္းျဖစ္ပါတယ္) က "၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုႀကီး" ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ကာလအတြင္း အဓိကက်တဲ့ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ "၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုႀကီး"နဲ႔ ေနာက္ဆက္ တြဲႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအဆက္ဆက္မွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားကို(နဝတ-နအဖ)စစ္အစုိးရက အၾကမ္း ဖက္ဖိႏွိပ္ေခ်မႈန္းခဲ့တဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

            ဒုတိယအေၾကာင္းအခ်က္က (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြ႔ံအစိုးရဟာ  (နဝတ-နအဖ)စစ္အစုိးရအုပ္စုိးမႈမွာ ပါဝင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ၿပီး။ (နဝတ-နအဖ)စစ္အစုိးရရဲ႕ အာဏာအေမြခံ စစ္တပုိင္းအစုိးရျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအခ်က္ ၂ ခုေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာဆုေပးလုိ႔မျဖစ္ပါဘူး။ ဖိႏွိပ္အုပ္စိုးသူက ေတာ္လွန္ပုန္ကန္သူကို ဂုဏ္ျပဳဆု ေပးစရာအေၾကာင္း လံုးဝမရွိပါဘူး။ ႀကီးေလးတဲ့ျပစ္ဒဏ္ေတြပဲ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။  ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူလုိ႔ပဲသတ္မွတ္ပါတယ္။ ျပစ္ဒဏ္က် အက်ဥ္းသားလုိ႔သာသတ္မွတ္ပါတယ္။ "ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား"လုိ႔မသတ္မွတ္ပါဘူး၊ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။

ဒါေၾကာင့္ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြ႔ံအစိုးရက သူတုိ႔ေပး တဲ့" ဆု" အမ်ိဳးအစားေတြထဲမွာ "ႏုိင္ငံေရး" ေဆာင္ရြက္ခ်က္နဲ႔ သက္ ဆုိင္တဲ့ဆု တစ္ခုမွ် မပါရွိတာပါပဲ။

 တကယ္တန္း ဘြဲတုိ႔၊ ဆုတုိ႔၊ တံဆိပ္တို႔ ေပးၾကမယ္ဆုိရင္လည္း "၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုႀကီး"နဲ႔ ေနာက္ဆက္ တြဲႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈအဆက္ဆက္မွာ အသက္ခႏၶာနဲ႔ဘဝကို စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံကာ ပါဝင္ခဲ့ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ ရွား သူမ်ားနဲ႔ က်န္ရစ္သူ မိသားစုဝင္မ်ားကိုသာေပးအပ္ၾကရမွာမဟုတ္ပါလား။

 ဒီကေန႔ ဒီမုိကေရစီအေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားဘက္ကေျပာရရင္ ဆုတုိ႔၊ ဘြဲ႔တံဆိပ္တို႔၊ ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈအထိမ္းအမွတ္ ၊ အေဆာက္အအံု စတာေတြကို ေပးႏုိင္၊ တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖို႔ေနေနသာသာ၊ ဒီမုိကေရစီအေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားဘက္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ အၾကမ္းဖက္ဖိႏွိပ္မႈေတြကို ခြင့္လႊတ္ေက်ေအးပါေၾကာင္း "သင္ပုန္းေခ်သေျပပန္း" ကမ္းၿပီး၊ "ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးေျခလွမ္းေတြ"  ဘယ္ လုိပင္ ကမ္းေန၊ လွမ္းေနခဲ့ေသာ္လည္း  (နဝတ-နအဖ) အစုိးရရဲ႕ အာဏာအေမြခံ(ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရက သူတုိ႔က်ဴးလြန္ခဲ့သမွ် ႏုိင္ငံေရးရာဇဝတ္မႈႀကီးေတြအတြက္ေတာင္းပန္စကားမဟတဲ့ အျပင္ "၂၀၀၈အေျခခံဥပေဒကတၱီပါ" အုပ္ထားတဲ့ စစ္အာဏာရွင္သံလက္ သီးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားၿမဲ၊ ဆုပ္ထားဆဲအေနအထားျဖစ္ပါတယ္။

 အဲဒီလိုဘြဲ႔တို႔၊ဆုတို႔၊ ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈအထိမ္းအမွတ္အေဆာက္အအံုတုိ႔ ဆုိတာမ်ိဳးကလည္း တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီ အစုိးရမ်ိဳးကသာေပးသင့္တာပါ၊  တည္ေဆာက္သင့္တာပါ။ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအစုိးရမ်ိဳးကေပးမွ၊ တည္ေဆာက္မွလည္း ဂုဏ္ နဲ႔ ျဒပ္ ကိုက္ညီပါလိမ့္မယ္၊ မဟုတ္ရင္ ဗိုလ္ေနဝင္းေပးတဲ့ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ရည္တုိ႔ လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ဆုေတြလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

ဒါ့အျပင္ အဓိကက်တဲ့အခ်က္တစ္ခုကလည္း  ဒီမိုကေရစီအေရးမွာ အသက္ခႏၶာနဲ႔ ဘဝကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး ပါဝင္ခဲ့ၾကသူေတြဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္၊ ေမွ်ာ္ကိုးခ်က္နဲ႔ ပါဝင္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ "ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ မစားေကာင္းတဲ့အသီး" ဆုိၿပီး ေဝးေဝးေရွာင္ေနခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘဲ။ မိမိပခံုးေပၚက်ေရာက္လာတဲ့ သမုိင္းေပးတာဝန္ကို ရဲဝံ့ျပတ္သားစြာ ထမ္းေဆာင္သြားၾကတဲ့သေဘာ၊ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ သေဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ ဘြဲ႕ေတြ၊ဆုေတြ၊တံဆိပ္ေတြရဖို႔ နဲနဲမွ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ ထုိ႔အျပင္ လူမႈေရး/က်န္းမာေရး နယ္ ပယ္မွာ လူမႈကူညီေရးလုပ္ေနၾကသူေတြကလည္း ဘြဲ႔၊ တံဆိပ္၊ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ ရမွ ရပါေစေတာ့ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမႈေရး/က်န္းမာေရးနယ္ပယ္မွာ ျမင္မေကာင္းရႈမေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ လူမႈေရးက်န္းမာေရးအနိဌာရံုေတြကုိ တစ္ဖက္ တစ္ လမ္းကေန လူမႈတာဝန္သိစိတ္နဲ႔ တတ္ႏုိင္သမွ် ကူညီၾကတဲ့သေဘာမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္သူအားလံုးရဲ႕ပင္မရည္ရြယ္ခ်က္က (မဆလ) တစ္ပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ ၊(နဝတ-နအဖ) စစ္အာဏာရွင္စနစ္၊ စစ္တစ္ ပုိင္း အာဏာရွင္စနစ္ ဖ်က္သိမ္းၿပီး တိုင္းျပည္ မွာ စစ္မွန္ျပည့္ဝတဲ့ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္ဖို႔သာ ပဓါနျဖစ္ပါတယ္။  
ဒါေၾကာင့္ " ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားအေပၚ အညွိဳးအာဃာတႀကီးမားတဲ့။ " ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမရွိဘူး" လုိ႔ တြင္တြင္ျငင္းဆုိေနတဲ့(ဗိုလ္)ဦးသိန္းစိန္ႀကံ့ဖြ႔ံအစိုးရ၊ "လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္" မေပးလိုတဲ့၊ မေပးခ်င္တဲ့၊ ေပးဖုိ႔ စိတ္ဆႏၵလံုးဝမရွိတဲ့ (ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရအဖို႔ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာဆု မေပးဝ့ံတာ မဆန္းပါဘူး။
ဒါက ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ဆုိင္တဲ့အပိုင္းကို တင္ျပခဲ့တာပါ။ "ႏုိင္ငံစြမ္းေဆာင္ရည္ဆု" ဆိုတာကို ဘယ္လိုေပးသလဲ ေလ့လာၾကည့္ၾက ပါစုိ႔။
"ႏုိင္ငံစြမ္းေဆာင္ရည္ဆု" ဆုိတာကို စုိက္ပ်ိဳးေရးဆုိင္ရာ (၂) ဆု၊ ေမြးျမဴေရးဆုိင္ရာ (၃)ဆု၊ လူမႈေရးဆုိင္ရာ (၁) ဆု၊ အားကစားဆုိင္ရာ (၁) ဆု၊ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ (၅) ဆု ဆုိၿပီး စုစုေပါင္း (၁၂) ဆုေပးပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ ၁၂ ဦးကိုေပးတာပါ။
ဆုရရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ "ႏုိင္ငံစြမ္းေဆာင္ရည္ဆု"တံဆိပ္၊ လက္မွတ္ေတြအျပင္ေအာက္ပါအခြင့္အေရး ၂ ခုကိုလည္းသက္တမ္း အကန္႔အသတ္မရွိ ခံစားရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
- သံတမန္ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ (Diplomatic Passport)
            - ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ အခြင့္အေရး ( Green Channel)

            "ႏုိင္ငံစြမ္းေဆာင္ရည္ဆု" ၅ ဆု ေပးထားတဲ့ စီးပြားေရးဆုိင္ရာကိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ (နဝတ-နအဖ) စစ္အစုိးရနဲ႔ လက္ရွိ (ဗိုလ္)ဦးသိန္းစိန္ ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရရဲ႕ တစ္ေလွထဲစီးတခရီးထဲသြား၊ အၿမွီးစားဖက္ေခါင္းစားဖက္၊ ခမည္းခမက္ ခရိုနီႀကီးေတြျဖစ္တဲ့  ( "ထူး" ဦးေတဇ၊ "ေဇကမၻာ" ဦးခင္ေရႊ ၊ "ေအရွားေဝါလ္" ဦးထြန္းျမင့္ႏုိင္၊ "ပတၱျမားနဂါး" ဦးေနဝင္းထြန္း၊ "အာရွဓန" ဦးအုိက္ထြန္း၊ "ေရႊသံလြင္" ဦးေက်ာ္ဝင္း၊ "ယုဇန" ဦးေဌးျမင့္ )တုိ႔လို "စူပါခရိုနီႀကီး"မ်ားမပါဝင္တာသတိထားမိပါတယ္။
အခုေပးတဲ့ "ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဆု" ဆုိတာ ထက္ စူပါခရိုနီႀကီးေတြကိုေပးထားၿပီးျဖစ္တဲ့ "မဏိေဇာတ"၊"သုဓမၼသိဂႌ"စတဲ့ ဘြဲ႔ေတြက ပိုၿပီးအဆင့္အတန္းျမင့္လုိ႔မေပးဘဲ ခ်န္ထားခဲ့သလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လိပ္ျပာမသန္႔လို႔ တမင္ခ်န္ထားခဲ့ေလသလား မေျပာတတ္ ပါ။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ဒီထက္ျမင့္မားတဲ့ အခြင့္အလန္းေတြေပးအပ္ထားၿပီးျဖစ္လို႔ ဒီလိုစာရင္းထဲ မထည့္တာလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ တယ္။
"သေရစည္"တဲ့ဘြဲ႕၊ "သီရိျပန္ခ်ီ"တဲ့ ဘြဲ႔ေတြကေတာ့ ဗုိလ္မင္းေအာင္လိႈင္၊ ဗိုလ္စုိးဝင္း၊ ဗုိလ္လွေဌးဝင္း၊ ဗိုလ္ခင္ေဇာ္ဦးစတဲ့ စစ္တပ္ထဲက စစ္ဗိုလ္မ်ားကိုေပးထားၿပီးပါၿပီ။

            စဥ္းစားစရာတစ္ခုက စူပါခရိုနီေတြအားလံုးအနက္မွ ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္စူပါခရိုနီတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကေမၻာဇဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ကို ဝင္း(ဆရာေက်ာင္း)နဲ႔  Golden Delta Co.,Ltd. ပုိင္ရွင္ ဦးခ်စ္ခုိင္တုိ႔ကုိ ကြက္ၿပီး"ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဆု" ေပးအပ္တဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ကေမၻာဇဘဏ္ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ကိုဝင္း အား (ႏုိင္ငံေတာ္အခြန္ဘ႑ာတာဝန္ အမ်ားဆံုးသယ္ပိုးထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္လုပ္ငန္းရွင္ဆု - ပထမဆု) ေပးလိုက္ေတာ့  အျခားေသာစူပါခရိုနီႀကီးေတြကအခြန္တာဝန္မေက်လို႔လား၊ အခြန္ေရွာင္လို႔ ဆုမေပးေလသလား။ "ႏုိင္ငံ့စြမ္း ေဆာင္ရည္" မရွိလို႔မ်ားလား ဆုိတဲ့စဥ္းစားစရာေပၚလာပါတယ္။  မက္စ္ျမန္မာကုမၼဏီလီမီတက္ ဥကၠ႒ ဦးေဇာ္ေဇာ္သည္ပင္ "ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္" ရတယ္မဟုတ္လား။  
အုပ္စုိးသူက ႏွင္းတဲ့ ဆုေတြ၊ တံဆိပ္ေတြ၊ ဘြဲ႔ေတြဆုိတာ အုပ္စိုးသူက သူ႔အက်ိဳးျပဳသူကို ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားတာပါ၊ ေမြးျမဴတာ ပါ။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ခရိုနီေတြအၿပိဳင္းအရုိင္းေပၚေပါက္လာတာပါ။
ေန႔ခ်င္းညခ်င္း" ဘိန္းဘုရင္"ကေန "စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္" ျဖစ္သြားတဲ့ ေခတ္ကာလပါ။ ထုိကာလတြင္ "ေငြမည္း"မ်ားသည္  "ေငြျဖဴ" ျဖစ္လာပါတယ္။
စစ္အာဏာသည္ ခရိုနီေတြရဲ႕ဥစၥာဓနဆိုတာေတြကို တိုးပြားခုိင္ခံ့ေစခဲ့ၿပီး၊ ခရိုနီေတြရဲ႕ဥစၥာဓနနဲ႔လည္း စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အာဏာစက္ကုိတဆင့္တုိး ခုိင္ၿမဲေစခဲ့ပါတယ္။ အာဏာနဲ႔ ဥစၥာဓနဟာ ၂ ပင္လိမ္ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းပမာပူးေပါင္းသြားတာပါ။
စစ္အာဏာရွင္ေတြကခရိုနီေတြကိုသူေကာင္းျပဳၿပီး။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ခရိုနီေတြက စစ္အာဏာရွင္ေတြကိုသစၥာခံပါတယ္။ သစၥာေစာင့္သိပါတယ္။
(ဗိုလ္) ဦးသိန္းစိန္ႀကံ့ဖြံ႔အစုိးရက ယခုေပးတဲ့ "ႏုိင္ငံ့စြမ္းေဆာင္ရည္ဆု" ဆိုတာ စစ္တစ္ပုိင္းအစုိးရက သစၥာရွိခရိုနီမ်ားနဲ႔ ခရိုနီ အေလာင္းအလ်ာမ်ား အေပၚ ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားမႈပံုသ႑ာန္ေတြထဲက တစ္မ်ိဳးသာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။
စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ခရိုနီမ်ားအေပၚသြန္းေလာင္းဂုဏ္ျပဳတဲ့ေရစင္လည္းျဖစ္ပါတယ္။

ၫြန္း
- ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁ ရက္ေန႔၊ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ

ATH - Cartoon


ဆူပူမႈေတြ လုုပ္ေနလုုိ႔
ကာတြန္း - ATH
ေမ ၄၊ ၂၀၁၃

ကာတြန္း ေအတီအိတ္ခ်္ ေဖ့ဘုုတ္မွ ျပန္လည္ကူးယူပါသည္။

Yan Win (Taung Takhar) - Articles


ပုုဂံေခတ္ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရား
ရန္၀င္း (ေတာင္တံခါး)
ေမ ၄၊ ၂၀၁၃


ဧေတသံ ပန ဘိကၡဴနံ သံမုုခါေသာ ဇလံ ပါေတသိ ကတၡာန သကၡိႏၱဳ ၀သုုဓာတံ
စာေၾကာင္းေရ ၂၈ - ၃၀၊ ပါ႒ိဘာသာ
ရာဇကုုမာရ္ေက်ာက္စာ၊ ျမင္းကပါဂူေျပာက္ႀကီး၊ ပုုဂံ
သကၠရာဇ္ ၄၇၄ - ၄၇၅ 

ထုုိ (မေထရ္ျဖစ္ေသာ) ရဟန္းတုုိ႔၏ ေရွ႕ေမာက္၌ ေကာင္းေသာ စိတ္ႏွလုုံးရွိေသာ (ထုုိမင္းႀကီးသည္) ေျမအျပင္ကုုိ သက္ေသျပဳ၍ ေရစက္သြန္းခ်ေတာ္မူေလ၏။ 

ေရစင္ေတာ္သြန္းတယ္။ ေရသြန္းတယ္။ ေရစင္ေတာ္ခ် တယ္လုုိ႔ ပုုဂံေခတ္ ေက်ာက္စာေတြမွာေတြ႕ရၿပီး ဒီကေန႔ေခတ္ ေရစက္ခ် တယ္ဆုုိတဲ့ အေလ့အထိက ဗုုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ အေရးပါတဲ့အခန္း႑ျဖစ္ပါတယ္။

ေရစင္ေတာ္သြန္းတယ္၊ ေရသြန္းတယ္၊ ေရစင္ခ်တယ္၊ ေရစက္ခ်တယ္ဆုုိတာ မိမိအလွဴကုုိ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးနဲ႔ သက္ေသတည္တဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ အလွဴဒါနျပဳၾကတဲ့အခါမွာ အုုိး၊ ခြက္၊ ကရားထဲမွာ ေရကုုိေျမႀကီးေပၚ သြန္းခ်ပါတယ္။

ေရစင္ေတာ္ခ်တယ္ဆုုိတဲ့ အေလ့အထက အိႏၵိယျပည္မွာ စတင္လာၿပီး ျမန္မာျပည္ထဲကုုိ ဗုုဒၶဘာသာနဲ႔အတူတူ ျပန္႔ပြားေရာက္ရွိလာခဲ့တယ္လုုိ႔ ဆုုိႏုုိင္ ပါတယ္။ ေဂါတမဗုုဒၶ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေနေတာ္မူစဥ္အခ်ိန္ကတည္းက ေရစင္ေတာ္ခ်တဲ့အေလ့အထကုုိ က်င့္သုုံးခဲ့တယ္လုုိ႔ စာေပေတြမွာေတြ႕ရေပမယ့္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းအေထာက္အထားအေနနဲ႔ အေစာဆုုံးေတြ႕ရတာကေတာ့ အိႏၵိယျပည္ ဗာရဟြတ္ (Bharhut) ေစတီႀကီးထဲက အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးရဲ႕ အလွဴမွာ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားကုုိ ကုုိင္ၿပီး ေရစင္ေတာ္သြန္းေနပုုံ ေက်ာက္ဆစ္႐ုုပ္ႂကြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗာရဟြတ္ (Bharhut) ေစတီႀကီးက အိႏၵိယျပည္အလယ္ပုုိင္း၊ ဆက္တနာ ဒီစႀတိတ္ (Satna District) မဒရာ မရာဒ္ရွ္ (Madhya Pradesh) ျပည္နယ္အတြင္း မွာ ရွိတာပါ။ ဗာရဟြတ္ (Bharhut) ေစတီႀကီးကုုိ ဘီစီ ၃ ရာစုုအတြင္းမွာ အာေသာကမင္းႀကီး (King Asoka) က တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဘီစီ ၂ ရာစုု အတြင္း ဆြန္ဂါ (Sunga) မင္းဆက္ ၀ဇၨိပုုၾတာ ဒါနဗုုတိ (Vatsiputra Dhanabhuti) လက္ထက္မွာ ေက်ာက္ဆစ္႐ုုပ္ႂကြေတြကုုိ ထပ္ျဖည့္ခဲ့တဲ့ အေထာက္ အထားေတြ ရွိပါတယ္။ 

Bharhut or Barhut (Hindi : Bharhut)
Satna District in Madhya Pradesh, Central India 

ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားနဲ႔ ေရစင္ေတာ္ခ်ေနတဲ့ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးရဲ႕အလွဴ
ေက်ာက္ဆစ္႐ုုပ္ႂကြ၊ ဗာရဟြတ္ေစတီႀကီး၊ အိႏၵိယျပည္

ျမန္မာျပည္ထဲမွာေတာ့ ပုုဂံၿမိဳ႕ ျမင္းကပါဂူေျပာက္ႀကီးဂူဘုုရားထဲက သကၠရာဇ္ ၄၇၄ - ၄၇၅ ခုုႏွစ္ထုုိး ရာဇကုုမာရ္ေက်ာက္စာမွာ ေရစင္ေတာ္သြန္းခ်တဲ့ အေၾကာင္းကုုိ အေစာဆုုံးေတြ႕ရပါတယ္။ 

ဓယကုုပူရွာအာ ရိယ္ေသာန္႐ုုယ္ဧအ္ 
စာေၾကာင္းေရ ၃၃၊ ျမန္မာဘာသာ 
ရာဇကုုမာရ္ေက်ာက္စာ၊ ျမင္းကပါဂူေျပာက္ႀကီး၊ ပုုဂံ
သကၠရာဇ္ ၄၇၄ - ၄၇၅ 

ေရစင္ေတာ္သြန္းခ်ရာမွာ အသုုံးျပဳခဲ့တ့ပစၥည္းကုုိ ၾကာ (ကရား) လုုိ႔ ေခၚေၾကာင္းကုုိ ေက်ာက္စာေတြမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ 

ၾကာႏွင့္ ရိစင္တပ္ခ်၏ 
စာေၾကာင္းေရ ၄၊ 
သကၠရာဇင္ ၆၅၉ ခုုႏွစ္ထုုိး မင္းမတ္သတ်ာပိစည္း ေက်ာက္စာ၊ ပုုဂံ 

ပုုံဂံေခတ္က ၾကာ (ကရား) ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားေတြက ဒီကေန႔ သုုံးေနၾကတဲ့ ေျမမီးဖုုတ္ ေရေႏြးကရား သတၱဳကရားေတြလုုိပဲ အလည္က ခပ္၀ုုိင္း၀ုုိင္း၊ ေအာက္ေျခဖက္ကုုိ ခပ္႐ွဴး႐ွဴးပုုံစံ၊ အုုိးလုုံးရဲ႕ အလည္ေလာက္မွာ ႏႈတ္သီးရွည္နဲ႔ အေပၚပုုိင္းမွာ လည္တံ၊ လည္ပင္းရွည္ရွည္ ပါေလ့ရွိပါတယ္။ လည္တံရွည္ရွည္ အထက္မွာေတာ့ ပန္ကန္ျပားကုုိေမွာက္ၿပီး ပိတ္ထားတဲ့ပုုံစံမ်ဳိး ပါပါတယ္။ အေသးစိတ္အျခယ္အလွယ္ေတြမွာ ကြဲျပားၾကေပမယ့္ ပုုဂံေခတ္ ေျမကရား၊ ေၾကးကရားေတြရဲ႕ပုုံစံအေျခခံကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ လည္တံရွည္ရဲ႕ထိပ္ အ၀ကေန ေရထည့္ၿပီး လည္တံကုုိ ကုုိင္လုုိ႔ ငွဲ႕ခ်လုုိက္တဲ့အခါ ႏႈတ္သီးဖ်ားက ေရထြက္လာတာပါပဲ။






ေရစင္ေတာ္ခ်တဲ့အေၾကာင္းအရာကုုိ ပုုဂံေခတ္ခပ္ေစာေစာပုုိင္း ေက်ာက္စာေတြမွာေတြ႕ရတဲ့တုုိင္ေအာင္ ေရသြန္းကရားနဲပတ္သက္တဲ့ အေထာက္အ ထားကုုိ ေတာ့ အထက္မွာတင္ျပခဲ့တဲ့အတုုိင္း သကၠရာဇင္ ၆၅၉  ခုုႏွစ္ထုုိး မင္းမတ္သတ်ာပိစည္း ေက်ာက္စာ၊ ပုုဂံမွာမွ စၿပီးေတြ႕ၾကရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ အေတာ္အတြင္းကေရးထုုိးခဲ့တဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ေက်ာက္စာေတြမွာလည္း ေရသြးန္ကရားအေၾကာင္းကုုိေတြ႕လာရပါတယ္။ 


အဲဒီေတြ႕ရတဲ့ကရားမ်ဳိးေတြကုုိ ေရစင္ေတာ္ခ်တဲ့ေနရာမွာ သုုံးခဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အထားေတြရွိပါတယ္။ စေလၿမိဳ႕ရွင္ ပင္စာႀကိဳ ဘုုရားအစုု၊ ပုုထုုိးအမွတ္ (၃) ထဲက နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြမွာ ေတြ႕ႏုုိင္ပါတယ္။ 

ေ၀ႆနၱရာဇာတ္ေတာ္မွ သားေတာ္ သမီးေတာ္တုုိ႔အား ေပးလွဴခန္း
နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ
ပုုထုုိးအမွတ္ (၃)၊ ရွင္ပင္စာႀကိဳ ဘုုရားအစုု၊ စေလၿမိဳ႕ 

ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္ေတာ္မွ မဒီေဒ၀ီအား ေပးလွဴခန္း
နံရံေဆးရးပန္းခ်ီ
ပုုထုုိးအမွတ္ (၃)၊ ရွင္ပင္စာႀကိဳ ဘုုရားအစုု၊ စေလၿမိဳ႕

အဲဒီနံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြမွာ ထူးျခားတဲ့အခ်က္ကုုိေတြ႕ရတာကေတာ့ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားထဲက ေရကုုိ အလွဴခံပုုဂၢဳိလ္ရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေတြေပၚကုုိ သြန္းခ် ေနပုုံေတြပါပဲ။ ဆင္ျဖဴေတာ္လွဴခန္းမွာေတာ့ အလွဴခံပုုဂၢဳိလ္ကုုိင္ထားတဲ့ ခြက္ငယ္ကေလးထဲကုုိ ေရသြန္းခ်ေနပုုံကုုိေတြ႕ရပါတယ္။

ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္ေတာ္မွ ဆင္ျဖဴေတာ္အားေပးလွဴခန္း
နံရံေဆးရးပန္းခ်ီ
ပုုထုုိးအမွတ္ (၃)၊ ရွင္ပင္စာႀကိဳ ဘုုရားအစုု၊ စေလၿမိဳ႕ 

စေလၿမိဳ႕ ရွင္ပင္စာႀကိဳ ဘုုရားအစုု၊ ပုုထုုိးအမွတ္ (၃) နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြက သကၠရာဇင္ ၅၀၀ ေက်ာ္၊ သကၠရာဇ္ ၆၀၀ ေက်ာ္အတြင္း ပုုဂံေခတ္လက္ရာေတြ လုုိ႔ သုုေတသနျပဳတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ အဲဒီအခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ ပုုဂံေဒသအပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္ေနရာအႏွံ႔အျပား ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားေတြ ကုုိ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သုုံးခဲ့ၾကလိမ့္မယ္လုုိ႔ သမုုိင္းသုုေတသီ ပညာရွင္ႀကီးေတြက ယူဆၾကပါတယ္။

စစ္ကုုိင္း၊ ပင္းယ၊ ျမင္စုုိင္း၊ ပထမအင္း၀ေခတ္အပါအ၀င္ ေနာက္ပုုိင္းေခတ္ေတြနဲ႔ ဒီကေန႔ေခတ္အထိ ေရစက္ခ် တဲ့ အေလ့အထကုုိ ဆက္လက္က်င့္သုုံးေန ၾကေပမယ့္ အုုိးပုုံစံေတြ၊ ကရားပုုံစံေတြက ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ပုုဂံေခတ္ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားပုုံစံကုုိ ေတြ႕ရတဲ့အရပ္ေဒသဆုုိရင္ ပုုဂံနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရွိခဲ့ေၾကာင္း မွန္းဆၾကည့္ႏုုိင္ပါတယ္။ 

ပုုဂံေခတ္ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားမ်ား
တေကာင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း တူးေဖာ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားမွ

ပုုဂံေခတ္ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားဆြဲပုုံ
ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း တူးေဖာ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားမွ

ပုုဂံေခတ္ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားဆြဲပုုံ
ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း တူးေဖာ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားမွ
ေညာင္ကုုိးပင္ေက်ာင္း၊ ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ေရႊဘုုိၿမိဳ႕နယ္ 
ဓာတ္ပုုံ၊ ရန္၀င္း (ေတာင္တံခါး) 

ေအဒီ ၃ ရာစုုက ေအဒီ ၉  ရာစုုေလာက္အတြင္းမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးစည္ပင္ခဲ့တဲ့ တေကာင္း၊ ဟန္လင္း၊ သီရိေခတၱရာ၊ ဗိႆႏုုိး၊ ပ်ဴၿမိဳ႕ ေဟာင္းႀကီးေတြမွာ တူးေဖာ္ရရွိခဲ့တဲ့ ေျမအုုိးပုုံစံ အမ်ားအျပားထဲက ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားေတြကေတာ့ ပ်ဴေခတ္နဲ႔ မသက္ဆုုိင္ပဲ ပုုဂံေခတ္နဲ႔သာ သက္ဆုုိင္ေၾကာင္း သမုုိင္းသုုေတသီပညာရွင္ႀကီးေတြရဲ႕ အယူအဆကုုိ မွတ္သားရပါတယ္။

ပုုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္း နန္းေတာ္ရာကုုန္းကုုိ ေရွးေဟာင္းသုုေတသနဌာနက တူးေဖာ္ေလ့လာရာမွ ပုုဂံေခတ္ထက္ ပုုိၿပီးေစာႏုုိင္စရာရွိတယ္လုုိ႔ ယူဆစရာ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားတလုုံးကုုိ ေတြ႕ရတယ္လုုိ႔ဆုုိပါတယ္။ အဲဒီေရစင္ေတာ္သြန္းကရားရဲ႕ပုုံစံနဲ႔ ျပဳလုုပ္ထားတဲ့ ပစၥည္းအေၾကာင္း မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြကုုိ ေတာ့ မသိရွိရေသးပါ။

အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးရဲ႕ေကာင္းမႈ ေရႊဂူႀကီးဂူဘုုရား
(အေ၀းက ေနာက္ခံ႐ႈခင္းမွာ သဗၺညဳဂူဘုုရားႀကီး)
ေရွ႕ပုုိင္းမွာ တူးေဖာ္ေလ့လာေနဆဲ ပုုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္း နန္းေတာ္ရာကုုန္း

ရာစုုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကာလၾကာရွည္တဲ့အခ်ိန္ကတည္းက ေရွးပ်ဴၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီးေတြ ပ်က္သုုဥ္းသြားခဲ့ေပမယ့္ ပုုဂံေခတ္ ေရစင္ေတာ္သြန္းကရားေတြ ေတြ႕ရတာကုုိ ေထာက္ထားၿပီးေတာ့ ပုုဂံေခတ္မွာလည္း အဲဒီၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာေတြက ဆက္လက္ စည္ပင္ေနခဲ့ဆဲပဲလုုိ႔ဆုုိႏုုိင္ပါတယ္။  

စာကုုိး 
၁။ ေရစင္ေတာ္သြန္းအုုိး၊ ဦးျမင့္ေအာင္၊ တကၠသုုိလ္ပညာပေဒသာစာေစာင္၊ အတြဲ ၄၊ အပုုိင္း ၂၊ ဧၿပီလ၊ ၁၉ ၆၉  
၂။ ဗိႆႏုုိးၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ သမုုိင္းအျမင္၊ ဦးဘရွင္၊ တကၠသုုိလ္ပညာပေဒသာစာေစာင္၊ အတြဲ ၁၊ အပုုိင္း ၃၊ စက္တင္ဘာလ၊ ၁၉ ၆၆ 
၃။ ဗိႆႏုုိးၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ဦးေအာင္ေသာ္၊ တကၠသုုိလ္ပညာပေဒသာစာေစာင္၊ အတြဲ ၁၊ အပုုိင္း ၂၊ ဇြန္လ၊ ၁၉ ၆၆
၄။ ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ဦးျမင့္ေအာင္၊ တကၠသုုိလ္ပညာပေဒသာစာေစာင္၊ အတြဲ ၃၊ အပုုိင္း ၃၊ ဇြန္လ၊ ၁၉ ၆၈ 
၅။ တေကာင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းတူးေဖာ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၊ ဦးသန္းေဆြ၊ တကၠသုုိလ္ပညာပေဒသာစာေစာင္၊ အတြဲ ၆၊ အပုုိင္း ၄၊ ဇြန္လ၊ ၁၉ ၇၁
၆။ ေရစင္ေတာ္သြန္းအုုိး၊ တမၺ၀တီဦး၀င္းေမာင္၊ ဇြန္လ ၂၀၀၆
၇။ ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း တူးေဖာ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၊ ေညာင္ကုုိးပင္ေက်ာင္း၊ ဟန္လင္းၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ေရႊဘုုိၿမိဳ႕နယ္၊ဓာတ္ပုုံ ရန္၀င္း (ေတာင္တံခါး) ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၃
၈။ ေရႊဂူႀကီးဘုုရား၊ ဓာတ္ပုုံ culture-in-a-small-world.blogspot.com

Friday, May 3, 2013

88 Generation Leaders to meet with SF Burmese Community Event - 1st June

၈၈မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုုႏိုုင္၊ ကိုုကိုုၾကီးတိုု႔ႏွင့္ ဆန္ဖရန္ျမန္မာမိသားစုုမ်ား ေတြ႔ဆုုံပြဲ - ဇြန္ ၁၊ စေနေန႔၊ ေဒလီးစီးတီး Little Theater  ဖိတ္စာ ထြက္ရွိ

ထိုု႔အတူ ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိမိသားစုုမ်ားႏွင့္ ဇြန္ ၂ ေတြ႔ဆုုံပြဲ ထုုတ္ျပန္ခ်က္လည္း ထြက္ရွိ

ထိုု႔အတူ ေမ ၂၆ (ဆန္းေဒး) ဖေလာ္ရီဒါျပည္နယ္၊ ေအာ္လင္ဒိုျမိဳ့က ဖိတ္စာလည္း ထြက္ျပီ ျဖစ္သည္

ပထမဦးဆုုံး ျမန္မာမိသားစုုမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုုံပြဲမွာ ေမ ၂၅၊ စေနေန႔ နယူးေယာက္ျမိဳ့ေတာ္ ျဖစ္သည္။ ေဒသခံမ်ားအနက္ သက္ၾကီးစာေပပညာရွင္တဦးျဖစ္သူ ေမာင္စြမ္းရည္က သူကိုုယ္တိုုင္ သြားေရာက္ၾကိဳဆိုုမည္ဟုု ေျပာၾကားလိုုက္သည္။ "၀ါရွင္တန္ကေန နယူးေယာက္ကိုု ရထားနဲ႔ လာမယ္ ၾကားတယ္။ ဘူတာရုုံမွာ သြားၾကိဳမယ္ ..." ဟုု မိုုးမခကိုု ေျပာသည္။ နယူးေယာက္ေတြ႔ဆုုံပြဲကိုု ျမန္မာ့အေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားႏွင့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္၊ အင္န္အယ္ဒီလူငယ္ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္ခဲ့သူ ကိုုေနတင္ျမင့္ႏွင့္ မိတ္ေဆြမ်ားက စီစဥ္ေနေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။




Salai Shwe Linn - 5 min


ငါးမိနစ္
ဆလိုင္းေရႊလင္း၊ ေမ ၄၊ ၂၀၁၃
ငါးမိနစ္ေနာက္က် ေသဆုံးရဟု
ေျပာၾကသံကို    ၾကားလိုက္ေသာ္ … …
လူနာရွင္မ်ား ေနာက္က်သြားေတာ့
အမွားေပါ့ဆ   သုံးမက်ဟု
ႏႈတ္မွ ျပစ္တင္လိုက္မိရာ … …
အျပစ္တင္ေစာ  လာမေျပာနဲ႔
ေစာေၾကာနာအုံး   သုံးသပ္အုံးဗ်
ဒါကဒီလို … …
ပါရဂူအထူးကု   အခ်ိန္လု၍
သူ႔ေဆးခန္းမ်ား  စုံေအာင္သြားသတဲ့
အမွားေဖြရွာ လမ္းမွာၾကာခဲ့
လူနာေနာက္က်   မဟုတ္ရေပ
ေနာက္က်သူမွာ   ဆရာဝန္ပါတဲ့
ကဗ်ာေတာင္ ကာရန္ မဲ့သြားေရာ။     ။
(Illustation Credit - Master of colour... detail from Cy Twombly's Camino Real. The exhibition at Tate Liverpool ought to be an incendiary nocturne of sensuality. Photograph: Cy Twombly Foundation/Tate Liverpool)


--
Send email to - editors@moemaka.com to contact and contribute with MoEmAKa

MoeMaKa on Facebook Page from here  (For Burma / Myanmar User)

MoeMaKa News & Media covering Burmese Community
PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA.
http://MoeMaKa.Com - Burmese Language
http://MoeMaKa.Org - English Edition
http://MoeMaKa.Net - Audio & Video Archives



--
Send email to - editors@moemaka.com to contact and contribute with MoEmAKa

MoeMaKa on Facebook Page from here  (For Burma / Myanmar User)

MoeMaKa News & Media covering Burmese Community
PO Box 320-207, San Francisco, CA 94132-0207, USA.
http://MoeMaKa.Com - Burmese Language
http://MoeMaKa.Org - English Edition
http://MoeMaKa.Net - Audio & Video Archives